Londýn - V pátek večer v severozápadní Anglii vykolejila vlaková souprava Pendolino společnosti Virgin Trains(London - Glasgow) mezi městy Oxenholme a Tebay. Nehoda při rychlosti 152 km/h, kdy celá souprava sjela z kolejí a většina vozů se poté převrátila, si mezi cestujícími zatím vyžádala 1 oběť a 77 zraněných, z toho 5 těžce.
Vlaky jedoucí z jihu do Edinburghu a Glasgow ukončí svou jízdu ve stanici Lancaster. Vlaky jedoucí opačným směrem budou zastaveny v Lockerbie.
Do převrácených vozů na bok se záchranáři dlouho nemohli dostat kvůli nebezpečí výboje vysokého napětí, jehož přívod v daném úseku bylo nutné přerušit. Společnost Virgin Trains oznámila, že příčina neštěstí stále není známa, ale podle některých cestujících vlak před vykolejením jakoby narazil na překážku. V úseku, kde Pendolino havarovalo, zasahovalo 12 sanitek, čtyři vrtulníky, hasiči a zvláštní záchranné týmy.
Aktualizace, 15:00 hod. (-cspsv-)
Policie sdělila, že 22 cestujících muselo být odvezeno do nemocnice, ostatní byli i přes zranění schopni pohybu. Největší podezření padá podle BBC na závadu na výhybce. Tiskový mluvčí Virgin Trains oznámil, že cestující mezi Londýnem a Skotskem mohou využít jako náhradní spojení služeb společnosti GNER.
K nehodě došlo v pátek 23.2.2007 ve 21:16 SEČ v anglickém regionu Cumbria. Spojem ze stanice London Euston do stanice Glasgow Central cestovalo v době nehody 120 osob. Společnost Virgin Trains vlastní ze 49% britský autobusový a železniční dopravce Stagecoach a z 51% patří multimiliardáři Richardu Bransonovi. Ten dnes přímo na místě nehody mluvil s novináři a trval na tom, že nehodu v žádném případě nezavinil vlak ani strojvedoucí, ale závada na kolejích. Očekává se, že místo nehody bude uzavřeno na dobu 5 - 6 dní.
"Překvapuje nás, že nemáme víc obětí. Přálo nám opravdu velké štěstí," uvedl Martyn Ripley z britské dopravní policie. Jedinou obětí nehody je totiž osmdesátiletá žena. Bob Crow z britské dopravní unie ještě k nehodě dodal: "Z informací, které jsme byli dosud schopni dát dohromady, vyplývá silné podezření, že bezprostřední příčinou bylo selhání výhybky,".
zdroj: ČTK, BBC, Aktualne.cz, Virgin Trains
From : Virgin Trains
Reply-To : virgintrains@announcements.uk.com
Sent : Thursday, March 1, 2007 2:11 PM
Subject : Virgin Trains Incident Information
Following last Friday’s tragic accident in Cumbria, we would like to advise you of some changes to our services.
Services through the Preston to Carlisle area are operating on a revised timetable:
• Replacement coaches are operating direct between Preston and Carlisle (both directions) and between Lancaster and Carlisle serving Oxenholme and Penrith (both directions).
• Please click below for full details of our revised timetables
http://jm01.co.uk/rsp01/r2.php?b=1&5835259/208258352/5835261/T/http%3A%2F%2Fwww.virgintrains.com
Services on other Virgin Trains routes are not affected.
If you bought a ticket before Saturday 24 February and no longer wish to travel you can get a full refund from where you bought it.
Customers holding Advance purchase tickets affected by the incident may travel earlier than their booked train on the day of departure thus enabling them to complete their journey on time. This will apply until further notice.
GNER, TransPennine and Northern will be accepting Virgin Trains tickets until further notice. If you have to take a different Virgin Trains route to complete your journey, your ticket will be valid on any of our services. For any further information about your journey, contact National Rail Enquiries on 08457 48 4950 or visit nationalrail.co.uk Please keep checking our website for any future updates.
The thoughts of everyone at Virgin Trains are with the family of Margaret Masson who was tragically killed in the accident and those who remain in hospital.
We would like to extend our thanks and appreciation to everyone who has contacted us with messages of support. We are committed to working closely with other train operating companies and all our partners in the industry,
particularly Network Rail, to ensure that this never happens again.
Piatkové vykoľajenie vlaku v Británii zapríčinili výhybky
Experti 25. februára 2007 skúmajú vykoľajený rýchlovlak.
26.02.2007 19:21
LONDÝN - Chýbajúce a prasknuté časti dvoch výhybiek boli príčinou piatkového vykoľajenia osobného vlaku na severozápade Anglicka. Vyplýva to z dnes zverejnenej predbežnej vyšetrovacej správy.
Na jednej výhybke chýbala výstuž, druhá bola prasknutá. Podľa Johna Armitta, riaditeľa spoločnosti Network Rail, ktorá sa stará o koľajnice, to bola "zásadná porucha".
Pri nehode zahynula 84-ročná žena a najmenej 70 ľudí utrpelo zranenia. Súprava so šiestimi vozňami viezla približne 120 ľudí a personál. Druhý vagón sa zosunul po železničnom násype.
Vlak spoločnosti Virgin Trains smeroval z britskej metropoly Londýn do škótskeho Glasgowa. K vykoľajeniu došlo v blízkosti dediny Grayrigg v kraji Cumbria v severozápadnej časti Anglicka neďaleko škótskych hraníc.
reklama
Zdroj: TASR
Britská dopravní policie oznámila už pouhých 12 hodin po nehodě, že byla havárie zřejmě způsobena špatným stavem kolejového povrchu. Podobný technický problém způsobil železniční havárii v roce 2002 v Potters Bar, kdy v důsledku nedotaženého šroubu se přehodila výhybka ve chvíli, kdy přes ni přejížděl expres. Při havárii v Potters Bar v roce 2002 zahynulo 7 osob a 76 osob bylo zraněno. V roce 2000 vykolejil expresní vlak v rychlosti 184 km/h v Hatfieldu. Příčinou byla zlomená kolejnice. Tehdy zahynuly čtyři osoby. Byla dočasně uzavřena celá britská železniční síť a v důsledku intenzivních inspekcí tratí udělala firma Railtrack, odpovědná tehdy za stav kolejnic, bankrot.
Jak uvádí týdeník Independent on Sunday, vinou těchto havárií je privatizace britských železnic. Po železničních neštěstích v letech 2000 a 2002 britská vláda znovu znárodnila soukromou firmu Railtrack, která byla po privatizaci britských železnic odpovědná za udržování technického stavu železničních komunikací.Účelem bylo zajistit spolehlivý standard při údržbě kolejnic. Situace se výrazně zlepšila a od roku 2002 nedošlo v Británii k železniční havárii.
Zdroj: http://www.blisty.cz/2007/2/23/art33025.html
Jestliže se celá souprava ocitla mimo trať a po obou stranách trati jsou stožáry trakčního vedení, tak nepochybně došlo i k poškození stožárů trakčního vedení, resp. trakčního vedení jako takového. Na TV záběrech je to jasně vidět.
Dotykem drátu trolejového vedení se zemí nebo kolejnicí dojde ke zkratu v napájecím zdroji a trolejové vedení je dále bez napětí … britské napájecí zdroje TV budou patrně umět opakovaně obnovit dodávku napětí, ale po několika pokusech toho nechají.
To koffr: Eschede a tohle bych nesrovnával, zatím se jen spekuluje co bylo příčinou, hromadu u Eschede způsobila systémová chyba, prasklá "obruč" byla už jen důsledkem předchozích nedostatků. Spíš je to výzva k řešení problému jak kontrolovat technický stav jednotlivých komponentů trati.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.