..: V Praze vykolejil vlak EC 107 Praha :..

Ilustrační obrázekPraha - Aktualizováno 18.2.2007 v 19:45 hod.: Vykolejený vlak EuroCity 107 Praha zablokoval důležitou trať mezi pražským Hlavním nádražím a Libní. Lokomotiva a pět vagonů se dostaly mimo koleje na výhybce, která zřejmě praskla.

"V 10:30 vykolejila na výhybce lokomotiva a pět vagonů vlaku EC 107 Praha z Prahy do Varšavy. Nikdo se nezranil, provoz je přerušen," potvrdil iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle zpravodaje iDNES.cz, který vlakem cestoval, se nehoda stala za výjezdem z tunelu směrem do Libně. Trať je v tom místě jednokolejná. "Lidé přestupují do vlaku, který přijel směrem od Libně. Odveze je tam a dozví se, co dál," hlásí zpravodaj. Nehoda se obešla bez problémů. Spoje mířící na pražské Hlavní nádraží z východu a severu Čech byly odkloněny přes Malešice a Vršovice.

Jan Kučera z Drážní inspekce včera ČTK krátce po 13:30 hod. sdělil, že nevykolejené vozy byly z místa nehody již odtaženy. Následovaly práce na nasazení lokomotivy zpět na koleje a na vykolejených vagonech. Škoda na výhybce činí podle odhadů 50.000 Kč, na vlaku pak více než milion korun. Původně dráhy předpokládaly obnovení provozu v sobotu mezi 18. - 19. hod., což se ale nepodařilo. V 19:30 hod. oznámil mluvčí ČD Aleš Ondrůj: "Trať už je průjezdná. Odkloněno a o 20 až 30 minut zpožděno kvůli jízdě delší trasou bylo asi padesát spojů."

Podle Ondrůje výhybka prošla v polovině loňského prosince důkladnou kontrolou, která nesignalizovala žádnou závadu. Při běžné údržbě tak nebylo možné nehodě zabránit. Cestující z EC Praha přepravil do Ostravy spoj SC Pendolino bez příplatku, dále do Polska jeli cestující náhradní soupravou.

zdroj: iDnes, ČT 24


Martin Grill Poslat mail autorovi | 17.2.2007 (11:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel fTo 
19.02.2007 (8:31)  
Ja jsem se tam byl podivat. Zatim co se vsude pise o unave materialu, tak ja bych prvnito pricinu videl v otresnem stavu trate. Uz se nekolikrat stalo, ze se na opravu vykaslali, s tim, ze prijde korytorizace... tady je to hold Nove spojeni, ktere se za necele dva roky zprovozni a stara trat se snese. To by bylo preci vyhazovani penez, kdyby se tam ta trat radne opravila. Ten jazyk vyhybky prdnul pod masinou, protoze prazec zustal na te jedne strane ve vzduchu, vzhledem k propadu terenu v tom miste. Tedy jazyk propruzil tak, az to nevydrzel a prdnul...
registrovaný uživatel Johnny  mail  
19.02.2007 (0:00)  
Louis Armstrong: To by me zajimalo, jak mohou vetsi ci mensi tolerance mereni souviset s budoucim rozlomenim jazyka?
18.02.2007 (16:58)  
Miroslav Zikmund: diky za vycerpavajici informace ;-) Mereni se samozrejme provadeji, ale pro rychlost 50 kmh jsou prirozene mnohem vetsi tolerance, otazkou zustava zda je vhodne aby takto zatizena vyhybka byla v takovem stavu... ikdyz vyhovi mereni. Je logicke, ze pri perspektive NS se tady moc neinvestuje ;-) Ta nehoda pred lety na hlavaku, to byla docela sila, pekne rozparanej vagon. Jeste ze jsou uz stare prihradove mosty pryc...
registrovaný uživatel PZ 
18.02.2007 (14:14)  
Ráfky... Vycentrovat... To je jak v cykloobchodě...
18.02.2007 (14:11)  
Ráfky Bmz půjdou tedy vycentrovat.
18.02.2007 (13:36)  
Úsměvný je konec úvodní věty

Lokomotiva a pět vagonů se dostaly mimo koleje na výhybce, která zřejmě praskla.

Dojde–li k tzv. únavovému lomu kolejnice, tak je to záležitost "daného" okamžiku.
Kritické místo neodhalíte ani při pravidelných prohlídkách – ad Venca Burgán > zřejmě si myslíte, že příslušní pracovníci SDC jsou lemplové a flákači, kteří neplní svě povinnosti (nehodnotíte je náhodou v duchu "podle sebe posuzuji tebe" ???); buďte si jist, že o prohlídce každé výhybky se vedou podrobné záznamy, včetně měření opotřebování jazyků, měří se odlehlost / dolehlost jazyků, přesněji řečeno, zda se naměřené hodnoty vejdou "do stanovené tolerance". Buďte si jist, že při naměření nevyhovující hodnoty tam ťraťmistr okamžitě buď postaví červený terč (návěst stůj) a nebo se nařídí jízda sníženou rychlostí … a urychleně se začne řešit oprava.
Oprava výhybky se začne plánovat v okamžiku, kdy se při pravidelném měření zjistí, že se naměřené údaje blíží kritické hodnotě, takže se dost dobře nemůže stát, aby traťmist "zčista jasna" zjistil, že výhybka nevyhovuje a on nemá náhradní součásti k provedení opravy.
Pokud by to ti zaměstnanci nedělali, tak si "objednávají" pobyt v některém ústavu nápravné výchovy, protože při každé nehodové události způsobené technickou závadou na výhybce se kontroluje veškerá dokumentace k příslušné výhybce.

Nemohu dohledat, kdy došlo k nehodě na jedné z výhybek na pražském hlavním nádraží (bylo to ještě v době, kdy existovaly "staré mosty"). Na jedné výhybce došlo k vykolejení vozů osobního vlaku jedoucího od Vítkova (Vysočan). Během šetření nehodové události bylo zjištěno, že při "předcházejícím pravidelném měření" se opotřebování výhybky se blížilo kritickým hodnotám a z tohoto důvodu byla naplánována a objednána výluka za účelem opravy výhybky.
Pokud se nemýlím, tak nebylo shledáno zavinění zaměstnanců SDC …

Nakolik by takovéto místo dokázala odhalit defektoskopie to je otázka spekulací … Defektoskopie může odhalit vlasovou trhlinu, kterou vizuální prohlídkou neodhalíte, zejména v případě, že by vznikala na místě, které nemůžete objektivně vidět (pata kolejnice, stojina)

Podobným způsobem se měří "ojetí" kol u hnacích vozidel při každé pravidelné dílenské prohlídce v DKV. Pokud se naměří hodnota překračující dovolené tolerance byť o jednu desetinu milimetru , hnací vozidlo se okamžitě stahuje z provozu a lokomotiva se pošla na kolový soustruh k "přesoustružení jízdní plochy dvojkolí" na stanovené hodnoty. Měření se opět dokumentuje.
Dojde–li totiž k vykolejení hnacího vozidla, tak se při prohlídce vždy měří "ojetí" kol, protože se vždy hledá viník.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
18.02.2007 (11:45)  
syrda : Keby to bola odvratná výmena, to by nevadilo. Lebo po odvratnej chodia len posuny alebo vlaky po susednej trať. koľaji. Ale keď to vypadlo, tak práve po tej výmene museli kolesá prechádzať. A tak je to výmena prechodená. Ešte šťastie, že len 50 km/h.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
18.02.2007 (11:41)  
MÁV železnice majú defektoskopický merací vozeň. Občas sa objaví na našich koľajniciach. Samozrejme, ako ho niekto objedná, ale načim to aj zaplatiť. A zrejme v tom je chyba. Ináč by ho bolo viacej vidno .
18.02.2007 (8:47)  
Venca B: Bohužel se stalo, to co se stalo, ale vaše reakce jsou bohužel samé plky a zase jen plky. Sorry, ale já to tak vnímám.
18.02.2007 (7:32)  
Defektoskopie jazyka ... a čím by to jako měla traťovka provádě?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko