..: Lepší spojení Švýcarska na síť TGV :..

Ilustrační obrázek Bern - Švýcarská spolková rada odsouhlasila finanční a plánovací plán pro modernizaci tratě Paris - Dijon - Dole - Lausanne/Neuchâtel - Bern. Zákon o připojení Východo-Západní osy na evropskou vysokorychlostní síť s garancí státních záruk ve výši 1 miliardy CHF (17 miliard Kč) schválil švýcarský parlament již v březnu 2005.

V srpnu 2005 potom následoval podpis mezistátní smlouvy mezi Švýcarskem a Francií o lepším napojení Švýcarska na síť vysokorychlostních vlaků TGV. Smlouva se týká třech tratí, kromě již zmiňované jsou to ještě tratě Ženeva - Paříž a první etapa vysokorychlostní tratě Rýn-Rhona. Mezi Bernem a Paříží by se mělo začít stavět v prvním pololetí 2007 a zlepšení se mají dočkat hlavně energetické rozvody a napájení a na některých úsecích také nové přeložky tratě. Jízdní doba mezi Bernem a Paříží se tak zkrátí asi o 15 minut.

zdroj: Lok-Report


ANKU | 16.2.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.02.2007 (14:05)  
ad Luxian : Jenomže smyslem VRT (TGV) Paris – Lyon nebylo primárně zvýšit počet cestujících, ale vytvořit alternativu k letecké dopravě, s cílem leteckou dopravu mezi oběma místy pokud možno zcela nahradit, což se povedlo.
Podobný smysl měla "druhá" modernizace trati Berlín – Hamburg, spočívající ve zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h, takže cesta "centrum > centrum" vlakem je rychlejší než použitím letadla …
registrovaný uživatel Luxian  mail  
17.02.2007 (23:11)  
No ono také před tím, než se postavilo TGV mezi Paříží a Lyonem, tak tudy zdaleka nejezdilo tolik lidí vlakem, jako dnes.
17.02.2007 (10:54)  
Semík: Postav se někdy k cestě B7 u Vídně v pátek odpoledne a počítej auta s Polskou SPZkou. Zatím bohužel všichni nejezdí vlakem.
registrovaný uživatel Semík  mail  
16.02.2007 (22:34)  
To Duke123: A proto jezdí jen 2EC a 1R. Mělo by smysl stavět VRT pro 3 páry vlaků? Když spočítám kapacitu, tak je to: Sobiesky 332míst k sezení, Polonia 464, u Schopena počítám jen vozy Vídeň - Polsko 288. Což je při 100% vytížení mezi Vídní a Polskem 1084. Asi to nebude pro ČD tak důležité. Vytížení u Polonie, kterou jsem často jezdil z Ostravy do Otrokovic. V pátek jsem byl vždy sám v kupé ve druhé třídě. Počítám tak 45-55%. Když to přeženu 800 lidí denně by mělo zájem využít VRT, pokud by na to mělo.(v obou směrech 1600). Kolik míst nabízí ČD mezi Ostravou a Prahou? 10 000. A o VRT ještě neštěk ani pes. Buďme realisti.
16.02.2007 (20:03)  
Semík: Ale Varšava - Vídeň je celkem silný přepravní proud. Jde o to jestli půjde přes Ostravu a Brno, nebo Žilinu a Bratislavu. Jinak ta VRTka by se asi logicky uzavřela do kruhu.
registrovaný uživatel Semík  mail  
16.02.2007 (18:20)  
To Duke123: Asi bych ji napojil z Berlína. Těžko pojedou všichni na okolo přes Bratislavu. Ovšem vzhledem k tomu, že dopravci stejně ČR objíždějí, tak tu můžeme mít 10 VRT pozlacených a stejně na ně ČD nikoho nepustí. Ten přestup ve Vídni potom bude stejně nejblíž.
16.02.2007 (17:42)  
15 minut za 17 MLD Kč,nezlobte se,ale tohle jsou vyhozený peníze.
ANKU 
16.02.2007 (17:46)  


Rozpočet 17 MLD je pro všechny tři projekty, 15 minut se týká pouze toho prvního Paris - Bern. Nejdražší tam asi bude ta VRT Rhein/Rhona.
16.02.2007 (15:52)  
Semík: Když bude Bratislava napojena na Vídeň, kudy myslíš, že povede VRT do Varšavy? A když bude ČR obkroužená VRT, tak už jí do ČR nikdo nedotáhne a utřem.
registrovaný uživatel 380 
16.02.2007 (15:29)  
přemýšleli pardon
registrovaný uživatel 380 
16.02.2007 (15:28)  
Lidičky kdyby u nás trochu přemíšleli tak by zjistili že rychlé spojení mezi městy má budocnost a že objíždět něco obloukem na hl tratích je hloupost a že rychlost v dnešní době je důležitá!!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko