Bern - Švýcarská spolková rada odsouhlasila finanční a plánovací plán pro modernizaci tratě Paris - Dijon - Dole - Lausanne/Neuchâtel - Bern. Zákon o připojení Východo-Západní osy na evropskou vysokorychlostní síť s garancí státních záruk ve výši 1 miliardy CHF (17 miliard Kč) schválil švýcarský parlament již v březnu 2005.
V srpnu 2005 potom následoval podpis mezistátní smlouvy mezi Švýcarskem a Francií o lepším napojení Švýcarska na síť vysokorychlostních vlaků TGV. Smlouva se týká třech tratí, kromě již zmiňované jsou to ještě tratě Ženeva - Paříž a první etapa vysokorychlostní tratě Rýn-Rhona. Mezi Bernem a Paříží by se mělo začít stavět v prvním pololetí 2007 a zlepšení se mají dočkat hlavně energetické rozvody a napájení a na některých úsecích také nové přeložky tratě. Jízdní doba mezi Bernem a Paříží se tak zkrátí asi o 15 minut.
zdroj: Lok-Report
1 2 | Zpráv na stránku: |
Podobný smysl měla "druhá" modernizace trati Berlín – Hamburg, spočívající ve zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h, takže cesta "centrum > centrum" vlakem je rychlejší než použitím letadla …
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.