..: Patnáctého v měsíci nový rozhovor na ŽelPage :..

Ilustrační obrázekPraha - Aktualizováno 16.2.2007 v 15:00 hod.: Redakce ŽelPage pokračuje ve svém projektu: Patnáctého v měsíci nový rozhovor na ŽelPage. Tentokrát byla oslovena společnost JLV - Jídelní a lůžkové vozy. Otázky jsme i tentokrát zaslali e-mailem před 20 dny. Vzhledem k tomu, že jsme odpověď do začátku tohoto týdne neobdrželi, napsali jsme ještě jeden e-mail na JLV. Bohužel do včerejšího dne odpověď nedorazila, takže byly zveřejněny jen otázky bez odpovědí. Dnes (16.2.2007 v 9:11 hod.) odpověď s omluvou za zpoždění z JLV přišla, takže ji zveřejňujeme v plném znění. Na dotazy odpovídal Jan Valeš, vedoucí kanceláře generálního ředitele JLV.

1) Jste spokojeni s produktem SuperCity? Jak se stavíte ke stížnostem na pohoštění ve vlacích vedených jednotkou pendolino?

Bistro v pendolinu, ČD Produkt SuperCity získává stabilní místo v dopravním systému mezi Prahou a Ostravou, kde funguje již 2. rok. Křivky obsazenosti napovídají, že zájem cestujících neklesá a že si pendolina nacházejí stále větší podíl pravidelné klientely. Hodnotit provoz na tzv. „jižním křídle“ je po cca 2 měsících provozu předčasné. Stížnosti na pohoštění v jednotkách pendolino jsme především v době náběhu zaznamenávali a odpovědně je řešili. Většina stížností přitom pramenila především z technických problémů jednotek samotných (viz např. i reportáž v ŽM na jaře loňského roku). Postupně se nám ale podařilo ve spolupráci s ČD provoz stabilizovat, rozšířit nabídku jídel a nápojů a v současné době jsou stížnosti na kvalitu služeb v jednotkách pendolino zcela ojedinělé a převažují spíše pochvalné reakce cestujících. Servis občerstvení zdarma pro cestující 1. třídy, který na objednávku ČD rovněž zajišťujeme, se odvíjí od ceny jízdenky = 100 Kč navíc ve srovnání s cenou jízdenky ve 2.třídě. Tato stokoruna není poplatek za občerstvení, ale rozdílem v jízdném za použití vozu 1. třídy – částka za poskytnuté občerstvení z toho činí pouze určitý podíl. JLV se musejí „vejít“ do tohoto limitu a též do zadání ČD. Avšak i zde hledáme cesty, jak pravidelným cestujícím nabídku zpestřovat: mění se náplně baget, druhy servírovaných cukrovinek a od ledna 2007 jsme zavedli možnost výběru ze 3 druhů nealkoholických nápojů.

2) Považujete koncept nových bistrovozů řady ARmpee61 za zdařilý?

Bude vyhlášeno výběrové řízení. Odpovědi na tento dotaz bude možné zodpovědět tedy až po ukončení tohoto výběrového řízení.

3) Co očekáváte od nového konceptu rychlíku Jadran? Uvažuje se o zařazení jídelního vozu alespoň ve dnech pátek - sobota - neděle?

Rychlík Jadran bude jezdit v roce 2007 v mírně pozměněné podobě – jiná trasa, jiná časová poloha, jiná četnost jízd a hlavně jde o vlak v obligatorním režimu, nejde o klasický charter. Očekávání jsou tradiční – zájem cestující veřejnosti o pohodlnou přepravu do chorvatských přímořských letovisek, neboť i přes delší dobu přepravy jde o konkurenceschopnou alternativu vůči cestě autem nebo autobusem. V minulých letech jsme registrovali vysoký podíl cestujících, kteří jinak vlakem nejezdí – „Jadran“ je tedy vhodným nástrojem, jak jim výhody železniční dopravy demonstrovat in natura. JLV jsou pouze servisní organizace, která poskytuje servis dle objednávky dopravce a tím jsou ČD. Technologické aspekty, které mluví pro nebo proti řazení jídelního vozu, musí kvalifikovaně zodpovědět ČD. Dále musejí ČD dostát závazkům při řazení jídelního vozu do pravidelných vlaků EC/IC - za JLV můžeme uvést, že díky vyšší turnusové potřebě jídelních vozů je t.č. záloha jídelních vozů na minimální možné hranici. Prodej občerstvení pro cestující v „Jadranu“ však bude zajištěn servisem z lůžkového a lehátkového vozu.

4) Co si myslíte o vysoké fluktuaci zaměstnanců ve Vaší společnosti? Osvědčilo se zřízení detašovaného pracoviště v Bohumíně?

Praha, jako hlavní město, nabízí na pracovním trhu stále širší možnosti uplatnění než jiné regiony v ČR a to zejména vlivem zahraničních firem, a obzvláště v našem oboru podnikání. Se zvyšující se fluktuací se u pražských zaměstnanců potýkáme již od doby sametové revoluce, kdy se změnou politického systému změnila také atraktivnost povolání na jídelních a lůžkových vozech. Detašované pracoviště v Bohumíně předčilo naše očekávání. A to jak v téměř nulové fluktuaci na tomto středisku, tak nás také příjemně překvapila kvalita, schopnosti a zaujetí zaměstnanců pro novou práci. Toto středisko nám také pomáhá lépe splňovat povinnosti, které nám klade zákoník práce v oblasti stanovené délky pracovní doby a odpočinkových dob. Nemůžeme pominout také snížení personálních nákladů a vysokou motivovanost moravskoslezských zaměstnanců.

5) Očekáváte ve spolupráci s ČD zahájení modernizace dalších zastaralých jídelních a lehátkových vozů v nejbližších letech?

Rozhodnutí o modernizaci vozového parku je plně v kompetenci ČD. Na pravidelných jednáních jsou zástupci ČD seznamováni s návrhy JLV o možnostech dalšího vývoje u vozů speciální stavby.

6) Které spoje jsou nejvíce využívané (noční - lůžka/lehátka; denní - jídelní vozy)?

Ilustrační obrázekO řazení jídelního, lůžkového nebo lehátkového vozu, jak již bylo řečeno, nerozhodují JLV. JLV pouze poskytují servis v příslušném voze, pakliže si tento servis některý z dopravců objedná. Z tohoto pohledu je významným oceněním kvality služeb JLV, že od jízdního řádu 2006/2007 poskytujeme služby i pro dopravce zahraniční – DB AutoZug a CityNightLine – v nočních vlacích vyšší kvality mezi ČR a Německem. Obsazenost vozů speciální stavby není konstantní a je proměnlivá jak během týdne, tak i během roku – a to prakticky u všech vozů, kde poskytujeme servis. S tímto jevem se však potýká každý dopravce a každá servisní firma – např. nyní, uprostřed února, jsme v období, kdy jsou vozy speciální stavby využívány méně než v letní sezóně. Ke vzestupu přepravních proudů dochází vždy kolem velikonoc a projevuje se to zvýšeným zájmem o všechny naše služby, tedy jak o ubytování ve vozech ubytovacích, tak i o stravování ve vozech jídelních. Ke kulminaci poptávky pak dochází logicky v období letních prázdnin. V zásadě platí, že je přímá úměra mezi výší mezisezónního výkyvu obsazenosti a mezi podílem zahraniční klientely. Také zavedení nové linky (noční i denní) do plného využití cestujícími trvá 1 až 2 roky (resp.1 až 2 GVD).

Redakce ŽelPage děkuje za zaslané odpovědi. Zároveň věříme, že příště již nebude nutné čekat na odpovědi více než 20 dní a oceňujeme snahu vedoucího kanceláře GŘ vyjít příště ŽelPage opět vstříc.

Bližší informace o společnosti najdete na internetových stránkách JLV.


CSPSV | 16.2.2007 (15:24)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Rozhovory

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.02.2007 (17:21)  
Václav:Jo to výžejo.Za čaj,rohlik s marmeládou za 49kč-nasrat.Takovej majlant.Vozim žrádelnik s sebou.To je pak happy hour.
18.02.2007 (11:23)  
Ad F. M.: JLV má jednotlivé vlaky odlišeny, podle toho, v jaké relaci daný vlak jede:

1. skupina A: EC 172/173, EC 177/178, EC 370/371
1. skupina B: EC 70/71, Ex/EC 100/101
2. skupina A: EC 106/107, EC 278/279
2. skupina B: R 454/455
3. skupina A: EC 108/109, EC 120/121, EC 126/129, IC 518/519
3. skupina B: EC 127/128, IC 580/581, IC 582/583

Kupříkladu EC 173:
Snídaně EuroCity: máslo 2 ks, džem 1 ks, teplý nápoj dle výběru - 4,90 EUR, 136 Kč, Happy hour 75 Kč.

EC 107:
Snídaně EuroCity: máslo 2 ks, džem 1 ks, teplý nápoj dle výběru - 2,50 EUR, 69 Kč.

EC 121:
Snídaně EuroCity: máslo 2 ks, džem 1 ks, teplý nápoj dle výběru - 1,80 EUR, 49 Kč.

IC 581:
Snídaně EuroCity: máslo 2 ks, džem 1 ks, teplý nápoj dle výběru - 1,80 EUR, 49 Kč.
registrovaný užívateľ IC HUTNIK  mail  
17.02.2007 (22:39)  
Teď by byla na místě anketka kdo je více vstřícnější a oblíbenější.Zda JLV a nebo URBLÍK?
17.02.2007 (11:04)  
Mohu se zeptat v jaké cenové relaci se průměrně pohybují ceny v jídelních vozech? Nealko,pivo,teplé jídlo.. Na stránkách firmy JLV jsem tyto informace nenašel.Předem děkuji
registrovaný užívateľ maťo 
17.02.2007 (1:04)  
JLV momentálne o.i. (hľadajú) Specialistu pro marketing a PR. Slovo hľadajú je preto v zátvorke, pretože si už nejakého kandidáta vybrali. Dúfam, že si to rozmyslí, tak aby to napokon nepodpísal, čo by znamenalo nové výberové konanie na túto pozíciu. To by som sa však už uchádzal aj ja a do budúcna - by sa podobné komunikačné nezhody s www.zelpage.cz už neopakovali! S prianim pekného dňa (momentálne noci) ;)
16.02.2007 (22:26)  
Je to dobře, jídelní vozy jsou součástí železnice. Jen mi přijde divné, že v době nedostatku jídelních vozů je dávají na vnitrostátní rychlíky a nemají je na Jadran, tam by člověk předpokládal, že lidi jedou dlouho a bude pro ně příjemné zajít cestou do restaurace. V těch rychlíkách často sedávám v jídelním oddíle skoro sám...
registrovaný užívateľ Adys  mail  
16.02.2007 (18:58)  
a za měsíc patnáctého bude s kým rozhovor?...jinak tyhle reportáže se mě moc líbí gratuluju
registrovaný užívateľ M 
16.02.2007 (15:33)  
No vidite, kdo si pocka, ten se docka
registrovaný užívateľ marco 
16.02.2007 (12:46)  
ARmpee61 bude reko BRm zo ZOS Vrutky?
Kedy uzrie svetlo sveta prvy vozen?
registrovaný užívateľ PZ 
16.02.2007 (11:04)  
To je nádhera. Když se nechce, tak to nejde. Napájení přece nevypadáva pořád, jestli to dělá jejich espresso, tak bych dosadil záložní zdroj, výpadky určitě nejsou tak dlouhé. Klidně by stačil jenom tak silný, aby dokázal vrátit vhozené mince. Co se týče opaření, tak není snad problém dohodit větší kelímky, případně ubrat množství tekutiny, aby se nevylila tak snadno. No ale tak dobře, no. Asi by to nebylo nejšťastnější řešení. Ale rozhodně to není nemožný. Jak jde JLV o krk, tak si myslím, že řvou z první řady. Jedině dobře, že tento článek vyšel:o)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko