..: Nový rychlostní rekord jednotky TGV Est: 553 km/h :..

Ilustrační obrázekPaříž - Den 13.2.2007 se zapíše do železniční historie, opět se totiž přepisují tabulky rychlostních rekordů. Jednotka TGV dosáhla rychlosti 553 km/h.

Překonala tím svůj vlastní rekord 515,3 km/h z května 1990. Nový rekord byl dosažen zvláštní soupravou složenou ze dvou motorových a tří vložených vozů na budoucí trase TGV Est mezi Paříží a Štrasburkem. Rychlosti 553 km/h bylo dosaženo v úterý odpoledne poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a byla udržena 50 kilometrů, až na východ od Chalons-sur-Saone, uvádí deník Le Parisien.

Mluvčí společnosti Alstom Transport, která je výrobcem vlaků TGV, již v prosinci uvedl, že v roce 2007 lze očekávat dosažení rychlosti 550 - 570 km/h. Uvidíme tedy, zda nebudeme historické tabulky o několik dní později opět upravovat.

Vlak TGV Est Européen, který má začít jezdit 10.6.2007, překoná vzdálenost mezi Paříží a Štrasburkem za 2 hodiny 20 minut rychlostí až 320 km/h.

zdroj: Yahoo France


michawel | 14.2.2007 (10:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.02.2007 (19:48)  
Hehe, byla to otazka recnicka (nebo dobre, uplne stopro jsem si jistej nebyl:)
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
15.02.2007 (17:13)  
M: Nejezdí jedná se o nekonvenční vlak :-(
registrovaný uživatel M 
15.02.2007 (13:06)  
Hawkey - a jezdi to japonske cosi po kolejich a kolech?
registrovaný uživatel M 
15.02.2007 (12:29)  
Rail2005 - pokud to ma zlepsit obraz Alstomu, tak ale nechapu, proc do toho davaji penize zeleznice. Pouze 10M€, tak to nevim, jestli se mam smat nebo brecet... Nepripada mi, ze by ve Francii nemeli zadne jine problemy...

Predstavuji si jednani ceske vlady:
-ministr skolstvi: potrebuji nejake penize na ucitele
-ministr dopravy: ne, budeme delat rekordy s pendolinem
registrovaný uživatel kade  mail  
15.02.2007 (11:37)  
historické tabulky by se upravit skoro určitě ještě měly, jak už tu zaznělo. Oficiální rekord se plánuje na začátek dubna, toto byl "jen" prostě postupný úlet v rámci příslušné série testů, Alstom tento rekord ani oficiálně nepotvrdil. A drobná oprava, nejedná se o Chalons-sur-Saone, ten je mezi Dijonem a Lyonem na LGV jihovýchod (některé franc. weby to ale takto skutečně uvedly), ale o Chalons-en-Champagne (na některých mapách uváděný jako Chalons-sur-Marne).
14.02.2007 (22:57)  
By mě zajímalo, jaký to je pocit stát na mostě nad tím vlakem když ho podjíždí, už standardních 270-300 jde pěkně poznat nejenom tak, že mostek doslova pulzuje, ale i následná tlaková vlna, která přes něj projde... :-D
registrovaný uživatel Descent  mail  
14.02.2007 (21:11)  
Z Ostravy do Prahy by to byla za cca 30 minut... No HEZKÝ!
registrovaný uživatel Turbo 
14.02.2007 (21:07)  
U nás na trati Moravské Bráníce - Oslavany jede motorák neuvěřitelných 30 km/hod.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
14.02.2007 (18:09)  
Japonský MagLev ma Vmax 581 km/h a bylo ji dosazeno 3. 12. 2003
registrovaný uživatel Vampir  mail  
14.02.2007 (18:04)  
Nevíte vlastně jakou to má maximální rychlost japonský mag-lev
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko