..: Nehody v Evropě :..

Ilustrační obrázekEvropa – Začátek týdne byl pro Maďarské a Chorvatské železnice tragický. V Záhřebu došlo v pondělí 5.2.2007 k vykolejení vlaku, nehoda se obešla naštěstí bez větších zranění. V Maďarsku ovšem o den později zemřel při nehodě poblíž města Komárom strojvedoucí a další cestující byli zraněni.

Záhřeb

Dieselová jednotka „Macosa“ osobního vlaku č. 2300, která směřovala z Vitrovice do Záhřebu, vykolejila 5.2.2007 při vjezdu do nádraží. Vlak převážel 160 cestujících, jedna pasažérka byla lehce zraněna. Škoda na železničním svršku činí 45.000 HRK (což je přibližně asi 171.000 Kč) na vlaku samotném 700.000 HRK (2.660.000 Kč).

Szöny

Ilustrační obrázekDne 6.2.2007 došlo na magistrále spojující Budapešť s Vídní k těžké železniční nehodě. U města Szöny zastavil nákladní vlak, do kterého následně najel plnu rychlostí osobní vlak ER 9438, který byl tažen lokomotivou 1116. Poslední tři vagóny nákladního vlaku se překlopily. Maďarský strojvůdce zemřel a 4 ze zhruba 15 cestujících byli zraněni. Celá trať bude ještě několik dní uzavřena. Dálkové vlaky budou zatím z Budapešti do Komárom odkloněny přes Székesfehérvár a Kisbér, což způsobí až dvouhodinová zpoždění.

zdroj: , Lok-report


CSPSV | 8.2.2007 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Evropa Maďarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user RoSi 
09.02.2007 (20:18)  
padly_andel : na masine som bol, sice len na lamine. tam som si vsak nevsimol nic, cvakne tam toho velmi vela ;) no nabuduce sa sustredim na tie dvere, ked to nahodime.

Ferko : tak na tych 122 to je fakt smola. tam zavodis so sekundami :(
09.02.2007 (13:10)  
Novinky.cz
13:05 - V železniční stanici Káranice na trati Praha - Hradec Králové se srazil rychlík s nákladním vlakem. Osobní vlak minul návěstidlo. Následky zatím nejsou známé. Informoval o tom Jan Kučera z drážní inspekce.
Registered user Ferko 
08.02.2007 (22:48)  
RoSi: Jak psal padly_andel, tak se takhle dají otevřít dveře například u peršingu a u esa (163 a 363) - mašina sama vypne vypínač a stáhne sběrač - to je ještě komfort. Ale vyprávěl fíra na řadě 122, že na dveřích strojovny jsou západky, které brání otevření, dokud nestáhneš sběrače a neuzemníš lokomotivu a ještě pak musíš stisknout takový malinký čudlík nad dveřmi. Takže jestli se něco stane, tak netuší, jestli se vůbec stihne dostat do strojovny a zachránit.
08.02.2007 (21:01)  
RoSi: da se otevřít ale okamžitě spadne sběrač a odpojí se HV , nevim esi si byl nekdy na mašině když se nahazovala ale jakmile se sepne HV tak u dveří do strojovny se ozve take cvaknutí, to zapadla plomba ktera blokuje dveře, když je zaply HV.
Registered user rk_kn.  mail  
08.02.2007 (20:55)  
Rýchlosť pri náraze bola údajne 90 km/h. Predošlý vlak išiel 15 km/h, podľa predpisu pri poruche AB. Prečo nedodržal túto rýchlosť aj rušňovodič z ER, nikto nevie. Údajne bol vypnutý, alebo nefunkčný LVZ. Cestujúcich bolo okolo 20.
http://www.railpage.net
Registered user ČD4ever  mail  
08.02.2007 (20:42)  
PZ: do drátů :D
Registered user PZ 
08.02.2007 (20:32)  
Já bych to řešil katapultem...
Registered user RoSi 
08.02.2007 (19:35)  
padly_andel : pravdu mas, ked ta tam nezasiahne prud (ak si nestihol masinu odstrelit alebo aspon stiahnut zberac), tak ta to tam moze stale zdemolovat. pokial je naraz silnejsi.

edit: som sa nachytal na hruskach :) strojovny by pod prudom nemalo otvorit
08.02.2007 (19:30)  
RoSi: co vim tak vetšinou utikaji firove do strojovny, skakani neni moc bezpečné
Registered user RoSi 
08.02.2007 (19:27)  
padly_andel : jj, neviem sice ako vyzera strojovna, ale v tomto pripade by mal smolu i pri uniku do nej. posledny vozen bol totiz plosinovy a ten sa doslovne zapichol do masiny. :(

neviem sice preco taurus nema dvere po kazdej strane zo stanovista, ale asi bol vyvyjany pre ine standardy. (este som nepocul, ze by rakusky / nemecky ... ) rusnovodic skakal pri nehode z vlaku, kdezto u nas je to zvycajny unik pred smrtou.

vseobecne a nepisane pravidlo sice je, ze najprv zatiahni rychlobrzdu a potom skac. bez nej je to takisto "samovrazda" - ale tu hras zavod s casom.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko