..: Na vlaky přispěje kraj asi 320 milionů :..

Ilustrační obrázekJeseník - O asi 20 milionů korun více než loni zaplatí letos olomoucké hejtmanství železničním dopravcům za zajištění základní dopravní obslužnosti. Proč? Vlaky najezdí víc kilometrů. Nárůst mimo jiné souvisí se zavedením nových spojů na severu kraje. Právě zde chce hejtmanství ulehčit automobilové dopravě. Důležitá silnice přes Červenohorské sedlo, která v podstatě spojuje sever a jih Olomouckého kraje, totiž bude už za pár týdnů znova uzavřena. Od dubna se stavaři po zimní přestávce vrátí k její rekonstrukci. Hejtmanství tu proto přispěje na 4 nové rychlíky, dráhy však posílí i další spoje.

„Od letoška jezdí 4 nové rychlíky, které jsou v úseku Hanušovice – Jeseník vedené jako spěšné. Budeme na ně přispívat, protože posílení spojení v této části kraje je důležité také vzhledem k rekonstrukci silnice přes Červenohorské sedlo,“ vysvětlil krajský radní Petr Polášek. Nové spoje během roku najedou po regionu přes 10 tisíc kilometrů a mají alespoň částečně pomoci s přepravou lidí, kteří by jinak jeli autem po silnici přes Červenohorské sedlo. Právě přípravy oprav zmíněné silnice proběhly už loni v září a říjnu. Stavaři tehdy mimo jiné káceli stromy tam, kde se bude silnice rozšiřovat, či překládali inženýrské sítě.

Nové rychlíky ulehčí objížďce přes Ramzovské sedlo

„Letos od 1.4.2007 začnou hlavní práce na kompletní rekonstrukci silnice, včetně výstavby opěrných zdí, výstavby propustí, odvodňování a dalších věcí,“ upřesnil Zdeněk Kocourek z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu. Potvrdil, že cesta přes Červenohorské sedlo nebude průjezdná od dubna do října. V tomto období se motoristé budou muset vydat po hlavní objízdné trase přes Ramzovské sedlo. Objížďce by mohly odlehčit i 4 nové spěšné spoje. Hejtmanství tento rok ovšem nebude provozovatelům železniční dopravy přispívat jen na ztrátu z jejich provozu. Dráhy posílí i některé další spoje. Dohromady totiž vlaky po střední Moravě najedou celkem o 258 tisíc kilometrů víc než v roce 2006. A na rozdíl mezi tržbami a skutečnými náklady dá kraj asi 320 milionů korun. Většinu z této částky dostanou České dráhy. Connex Morava, který zajišťuje vlakové spojení na trati Železnice Desná, získá necelých 13 milionů. „V celkové sumě jsou zahrnuty také ztráty ze slev žákovského jízdného,“ sdělil Polášek.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 6.2.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.02.2007 (9:49)  
Seath: no tak zrovna tady to trosku nesedi. V podstate vsechny R a Sp vlaky na trati 292 jsou vedene motorovym vozem 843 (vyjma "klasickych" rychliku).

Frantisek: ale to z toho clanku nevyplyva, je tam uvedeno "take" z duvodu rekonstrukce. Takze sam nevim, co se tim mysli.
07.02.2007 (9:15)  
Škoda, že nejdeme cestou Švýcarska - postaví železniční tunel a na silnici se v zimě vykašlou. Gumokolisti chtě nechtě musí použít vlak. Někdy mám pocit (nejen u železnice), že se naše republika cpe více na východ než na západ
07.02.2007 (9:04)  
Frantisku, to je sice moc hezky, ale vlakem, ktery jede jednou za uherak cestovni rychlosti 40 km/h a je to motorovy vuz rady 830 bych kazdy den do prace jezdit tedy nechtel...
07.02.2007 (7:21)  
No vida. A až dokončí rekonstrukci, vlaky opět omezí. Potom postaví silniční tunel - a vlaky budou moci zrušit. Nebo zavádět jen při rekonstrukci tunelu. Jak by bylo krásné, kdyby naopak převedení lidí do vlaků nebylo dočasné (jak by se sedlu ulevilo), a kdyby tunel byl železniční (nebo aspoň smíšený). Ale o tom si můžeme nechat zatím jen zdát. Škoda. Aspoň tedy na chvíli.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko