Jeseník - O asi 20 milionů korun více než loni zaplatí letos olomoucké hejtmanství železničním dopravcům za zajištění základní dopravní obslužnosti. Proč? Vlaky najezdí víc kilometrů. Nárůst mimo jiné souvisí se zavedením nových spojů na severu kraje. Právě zde chce hejtmanství ulehčit automobilové dopravě. Důležitá silnice přes Červenohorské sedlo, která v podstatě spojuje sever a jih Olomouckého kraje, totiž bude už za pár týdnů znova uzavřena. Od dubna se stavaři po zimní přestávce vrátí k její rekonstrukci. Hejtmanství tu proto přispěje na 4 nové rychlíky, dráhy však posílí i další spoje.
„Od letoška jezdí 4 nové rychlíky, které jsou v úseku Hanušovice – Jeseník vedené jako spěšné. Budeme na ně přispívat, protože posílení spojení v této části kraje je důležité také vzhledem k rekonstrukci silnice přes Červenohorské sedlo,“ vysvětlil krajský radní Petr Polášek. Nové spoje během roku najedou po regionu přes 10 tisíc kilometrů a mají alespoň částečně pomoci s přepravou lidí, kteří by jinak jeli autem po silnici přes Červenohorské sedlo. Právě přípravy oprav zmíněné silnice proběhly už loni v září a říjnu. Stavaři tehdy mimo jiné káceli stromy tam, kde se bude silnice rozšiřovat, či překládali inženýrské sítě.
Nové rychlíky ulehčí objížďce přes Ramzovské sedlo
„Letos od 1.4.2007 začnou hlavní práce na kompletní rekonstrukci silnice, včetně výstavby opěrných zdí, výstavby propustí, odvodňování a dalších věcí,“ upřesnil Zdeněk Kocourek z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu. Potvrdil, že cesta přes Červenohorské sedlo nebude průjezdná od dubna do října. V tomto období se motoristé budou muset vydat po hlavní objízdné trase přes Ramzovské sedlo. Objížďce by mohly odlehčit i 4 nové spěšné spoje. Hejtmanství tento rok ovšem nebude provozovatelům železniční dopravy přispívat jen na ztrátu z jejich provozu. Dráhy posílí i některé další spoje. Dohromady totiž vlaky po střední Moravě najedou celkem o 258 tisíc kilometrů víc než v roce 2006. A na rozdíl mezi tržbami a skutečnými náklady dá kraj asi 320 milionů korun. Většinu z této částky dostanou České dráhy. Connex Morava, který zajišťuje vlakové spojení na trati Železnice Desná, získá necelých 13 milionů. „V celkové sumě jsou zahrnuty také ztráty ze slev žákovského jízdného,“ sdělil Polášek.zdroj: Mladá fronta DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
Od letoška jezdí 4 nové rychlíky, které jsou v úseku Hanušovice – Jeseník vedené jako spěšné .
Strana zelených je ve vládě do počtu,vůbec nelobuje za ekologickou dopravu,pro mě zklamání.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.