..: Stát modernizuje železnici i tam, kde to není efektivní :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní fond dopravní infrastruktury a Správa železniční dopravní cesty opravují a modernizují i železniční stavby, u nichž je to ekonomicky a společensky neefektivní. Uvedl to dnes Národní kontrolní úřad na základě kontrol provedených v letech 2004 až 2006.

Národní kontrolní úřad zhodnotil celkem 20 investičních akcí z hlediska efektivnosti jako nevhodné, a přesto byly realizovány. U dalších 15 akcí vůbec nebyla efektivnost posuzována. Podle úřadu byl výběr staveb závislý na subjektivních názorech lidí, kteří se podíleli na sestavování rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy podle kontrolorů nestanovilo jasná kritéria pro posuzování efektivnosti staveb. Jasnou metodiku vydalo až v roce 2006. Jako příklad uvádí NKÚ chystanou rekonstrukci brněnského nádraží, u které nebyly ve studii proveditelnosti uvedeny všechny varianty přestavby, avšak studie brněnského nádraží má i další chyby. Například v celkových investičních nákladech varianty s výstavbou nového nádraží nebylo uvažováno s náklady na výstavbu nezbytné městské infrastruktury.

Úřad také kritizuje neprůhlednost výběrových řízení na dodavatele projektů i stavebních firem. Národní kontrolní úřad v letech 2004 až 2006 zkontroloval 38 staveb o celkových nákladech téměř 38 miliard korun. Kontrolovanými organizacemi byly ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty a její vnitřní organizační složky - Stavební správy Olomouc, Plzeň a Praha.

zdroj: ČT24


PETR Poslat mail autorovi | 2.2.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.02.2007 (10:41)  
Asi jsem slepej,ale nevidím žádná neekonomickou stavbu.Obsah článku je silně zavádějící.Brnem se nic nestalo tak nevim co zblázní.20 staveb nevhodných a kterých asi!!??Jo asi se nevyplatí dělat koridor čtvrt století,asi elektrifikace je verbeš a tak se 140,316 udělali zbytečně,no a nový spojení to už vůbec nepotřebujem.Hlavně,že se tu stavěj dálnice 3x dražší než v Německu,Norsku atd.Za tím má prsty ODS. Holt Topolánek musí být nejrychleji za milenkou vždy gumokolem.
registrovaný uživatel Míra L.  mail  
02.02.2007 (10:18)  
No jo jenže když někdo s koncepcí a pevnou rukou přijde tak je nepohodlnej a okamžitě je zase vyštípám aby nepřerušil kamarádíčkovské vazby mezi soudruhy na MD, SŽDC, ČD a DÚ.
02.02.2007 (10:14)  
Na MD i ČD, později na SŽDC byl vždy chaos. Ještě dlouho potrvá, než dojde k radikální změně. Chce to hlavně koncepci, která se nebude měnit s politickými změnami ve státě. Vždy, když se objeví nový vysoce postavený funkcionář v oblasti dopravy, dochází ke korekci plánů restrukturalice a potom to tak vypadá. A když do toho žačnou mluvit odbory, tak se vše v železniční dopravě mění v absolutní nepřehledno. Ten chce doleva, ten doprava, další na jih, jiný na sever, do toho se zapletoe česko-moravská řevnivost a je to takové, jaké to je. Myslím, že by měl přjít člověk s pevnou rukou a jasným programem a toho se držet. FRK
registrovaný uživatel Scpinďa  mail  
02.02.2007 (10:08)  
Jen ať stavěj, alespoň to teď k něčemu bude vypadat. viz ŽST Choceň, Ostrava-Svinov
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko