..: Stát modernizuje železnici i tam, kde to není efektivní :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní fond dopravní infrastruktury a Správa železniční dopravní cesty opravují a modernizují i železniční stavby, u nichž je to ekonomicky a společensky neefektivní. Uvedl to dnes Národní kontrolní úřad na základě kontrol provedených v letech 2004 až 2006.

Národní kontrolní úřad zhodnotil celkem 20 investičních akcí z hlediska efektivnosti jako nevhodné, a přesto byly realizovány. U dalších 15 akcí vůbec nebyla efektivnost posuzována. Podle úřadu byl výběr staveb závislý na subjektivních názorech lidí, kteří se podíleli na sestavování rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy podle kontrolorů nestanovilo jasná kritéria pro posuzování efektivnosti staveb. Jasnou metodiku vydalo až v roce 2006. Jako příklad uvádí NKÚ chystanou rekonstrukci brněnského nádraží, u které nebyly ve studii proveditelnosti uvedeny všechny varianty přestavby, avšak studie brněnského nádraží má i další chyby. Například v celkových investičních nákladech varianty s výstavbou nového nádraží nebylo uvažováno s náklady na výstavbu nezbytné městské infrastruktury.

Úřad také kritizuje neprůhlednost výběrových řízení na dodavatele projektů i stavebních firem. Národní kontrolní úřad v letech 2004 až 2006 zkontroloval 38 staveb o celkových nákladech téměř 38 miliard korun. Kontrolovanými organizacemi byly ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty a její vnitřní organizační složky - Stavební správy Olomouc, Plzeň a Praha.

zdroj: ČT24


PETR Poslat mail autorovi | 2.2.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.02.2007 (21:03)  
V tom pripade nechapu, proc tam ty draty visi na zacatku roku 2007...
registrovaný uživatel Semík  mail  
04.02.2007 (18:57)  
No lokomotivy bych neřešil, pokud má být do konce 08 dodáno 20 lok. 380, určitě by se potom 5 - 6 363 našlo co by tam jezdilo.
registrovaný uživatel M 
04.02.2007 (15:28)  
Ze nemaji lokomotivy ale snad CD vedely.
Takze vysvetlovani na tema, ze je to slozite, protoze nejsou lokomotivy, ze maji ruzne systemy atd. atd. je sice pekne (a rekneme logicky), ale... Je to jak kdyz si nekdo koupi auto a pak s nim nejezdi, protoze nema ridicak, nema penize na jeho udelani, ma strach z rizeni atd.
Natazeni dratu je samoosobe jiste dobra vec, v kontextu je to ale vec spatna a prikladu by se asi (asi urcite:-( naslo vice
04.02.2007 (14:02)  
Problém vlaků tažených trakcí 70 na trati 140 spočívá jednak v tom, že ČD nemají dostatek dvousystémových lokomotiv, jednak v tom, že se vybuduje stykové místo na trati, vyžadující dvousystémové lokomotivy (pořizovací cena eventuální nové lok 362/363 [364] odhadem nejméně 120 milionů korun, rekonstrukce 162/163 > 361/362/363 = ???, ale pod 20 milionů to nebude), zatímco přepínatelná trolej ve "stykové" stanici umožňující jízdu lokomotiv obou trakčních proudových soustav by stála z tohoto pohledu pakatel (nepochybně méně, než rekonstrukce jedné "zelené" na "modrou").
registrovaný uživatel maty 
04.02.2007 (7:21)  
Zdárný příklad modernizace je elektrifikace Karlovy Vary-Chomutov. Trolej visí na sloupech a pod ní jezdí osobní vlaky tažené ř.742, tomu říkám krok dopředu.
03.02.2007 (18:32)  
M:fajn beru-ale jak z toho ven.Vypadá,že tomu rozumíš.Mě nic nenapadá.
Kladěnák:120 by taky potřebovala elektrifikaci aspon do Rakovníka.Kladnu bych přál rychlodráhu a v Praze integrovanou s metrem.Zatím rychlodráha jen tak nebude.Jo až bude hotová R6 tak lidi ještě ubydou.
registrovaný uživatel M 
03.02.2007 (16:33)  
Kladenak - jeste jednou: ta zprava neni o tom, ze se nema stavet, je o tom, ze se nekdy a nekde nestavi efektivne. Neni to totez...
03.02.2007 (15:43)  
Nezdá se mi,že by se modernizovalo něco,co není potřeba. Možná ty Velenice.
registrovaný uživatel M 
03.02.2007 (13:44)  
xAnri05 - jako IDOS hleda nejrychlejsi spojeni. Nema prece algoritmus posilajici lidi na "regionalni" trate. Takze jsem te moc nepochopil

PS: Brno-Budejice mi IDOS pres Prahu nevyhodil
registrovaný uživatel Mato 
03.02.2007 (10:05)  
xAnri05: no nevím, kdysi jsempo přijezdu do Buhumina čekal na Os max 25 minut, dnes není vyjimkou 45 minut (v sobotu i přes hodinu). A v sobotu se dostat rozumě domů to je taky o hubu. Kdysi jel ráno z Brna přímý vlak i v sobotu, pak jej odklonili přes Havířov. Dnes jede až první rozumný vlak v 7:03, v bohimíně čekáš na přípoj 65 minut a celková doba 3:56 než se dostaneš domů je na hovno. Samožřejmně můžu jet i R909 a v Olmiku přestoupit na superšit, ale celková doba o 4 minuty kratší a o pár set drahší, to mi za to nestojí. Kdysi ses spolehlivě dosal i v sobotu z Brna do Karviné za 3:25. Dnes po supermodernizaci za 3:56 (to je konrétní příklad prvního ranního sobotního vlaku, kterým jsem jezdil nejčastěji) a to mi nevymluvíš čím chceš, to je prostě jednoduchá matika. 3:56 je víc než 3:25
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko