Hostivice - ŽelPage přivítala ve dnech 3.-4.2.2007 své čtenáře na palubě zvláštního vlaku do Podlešína. Vlak odjel z nástupiště 1a pražského hlavního nádraží v 9:32 hod. a vrátil se tam krátce po třinácté hodině.
Prosíme fotografy a kameramany, aby nám své příspěvky v kopii poskytli. V případě potřeby kontaktu ohledně akce použijte prosím e-mail akce@zelpage.cz.
Po necelých čtrnácti letech byl obnoven provoz mezi Hostivicí a Středokluky.
Provoz byl zastaven k 1.1.1993 kvůli špatnému technickému stavu svršku z důvodu téměř nulové údržby. Osobní doprava byla nahrazena autobusy, později byla linka náhradní dopravy vedena z Jenče a platil v ní tarif PID i ČD (linka 319). Nákladní vlaky byly převedeny přes Podlešín. Aby trať úplně nezpustla, projížděla ji pravidelně několik let MUVka, ale od roku 2000 sem ani ta MUVka nezavítala. Trať zarůstala a zdálo se, že obnovení provozu je již velmi nereálné.
V úseku Středokluky - Podlešín jezdily osobní vlaky až do 11.12.2004. Tím dnem skončila objednávka kraje na spoje této trati. Od následujícího dne patří trať již jen nákladním vlakům.
Jednoho dne se ale Česká správa letišť (dnes Letiště Praha) rozhodla požádat o náhradní trasu pro případ, když bude úsek Středokluky - Podlešín nesjízdný. Začalo se uvažovat o obnovení alespoň nákladního provozu mezi Hostivicí a Středokluky. Při jednání bylo několik návrhů obnovy. Navrhoval se například vlečkový provoz - vlečka z Hostivice až do Středokluk, ale také úplná obnova trati v původních parametrech - maximální rychlost 80 km/h. Nakonec byla vybrána varianta obnovy trati jako dráhy celostátní s maximální rychlostí 60 km/h.
Realizaci provedla společnost Skanska se svými dodavateli. Nejprve byla celá trať vysekána od náletových dřevin, poté byla vytrhána původní kolejová pole a shnilé pražce, následně byl upraven železniční spodek. Pokládka kolejových polí byla započata 1.listopadu a již 18.listopadu byla pokládka kompletní a celá trať byla propojena. Zajímavostí je, že použitý svršek je z úseku Třebovice v Čechách - Rudoltice v Čechách.
Prvním vlakem po zprovoznění trati byl motorový vůz řady 810, který vezl několik strojvedoucích na poznání trati dne 18.12.2006 a prvním nákladním vlakem byla o dva dny později ucelená souprava prázdných vozů řady Faccs vedená dvojicí zamračených jako vlak Vn 64941 z Kadaně do Nučic.
Od první změny jízdního řádu ČD 2006/2007 se počítá s převedením některých vlaků z úseku Podlešín - Středokluky na trať přes Hostivici.
Text: Karel Chýla
Já bych touhle soupravou dobrovolně nejel.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.