..: Zvláštní vlaky po obnovené trati Hostivice - Středokluky vyjely o víkendu 3. - 4. 2. 2007 :..

Ilustrační obrázekHostivice - ŽelPage přivítala ve dnech 3.-4.2.2007 své čtenáře na palubě zvláštního vlaku do Podlešína. Vlak odjel z nástupiště 1a pražského hlavního nádraží v 9:32 hod. a vrátil se tam krátce po třinácté hodině.

Prosíme fotografy a kameramany, aby nám své příspěvky v kopii poskytli. V případě potřeby kontaktu ohledně akce použijte prosím e-mail akce@zelpage.cz.

Po necelých čtrnácti letech byl obnoven provoz mezi Hostivicí a Středokluky.

Provoz byl zastaven k 1.1.1993 kvůli špatnému technickému stavu svršku z důvodu téměř nulové údržby. Osobní doprava byla nahrazena autobusy, později byla linka náhradní dopravy vedena z Jenče a platil v ní tarif PID i ČD (linka 319). Nákladní vlaky byly převedeny přes Podlešín. Aby trať úplně nezpustla, projížděla ji pravidelně několik let MUVka, ale od roku 2000 sem ani ta MUVka nezavítala. Trať zarůstala a zdálo se, že obnovení provozu je již velmi nereálné.

V úseku Středokluky - Podlešín jezdily osobní vlaky až do 11.12.2004. Tím dnem skončila objednávka kraje na spoje této trati. Od následujícího dne patří trať již jen nákladním vlakům.

Jednoho dne se ale Česká správa letišť (dnes Letiště Praha) rozhodla požádat o náhradní trasu pro případ, když bude úsek Středokluky - Podlešín nesjízdný. Začalo se uvažovat o obnovení alespoň nákladního provozu mezi Hostivicí a Středokluky. Při jednání bylo několik návrhů obnovy. Navrhoval se například vlečkový provoz - vlečka z Hostivice až do Středokluk, ale také úplná obnova trati v původních parametrech - maximální rychlost 80 km/h. Nakonec byla vybrána varianta obnovy trati jako dráhy celostátní s maximální rychlostí 60 km/h.

Realizaci provedla společnost Skanska se svými dodavateli. Nejprve byla celá trať vysekána od náletových dřevin, poté byla vytrhána původní kolejová pole a shnilé pražce, následně byl upraven železniční spodek. Pokládka kolejových polí byla započata 1.listopadu a již 18.listopadu byla pokládka kompletní a celá trať byla propojena. Zajímavostí je, že použitý svršek je z úseku Třebovice v Čechách - Rudoltice v Čechách.

Prvním vlakem po zprovoznění trati byl motorový vůz řady 810, který vezl několik strojvedoucích na poznání trati dne 18.12.2006 a prvním nákladním vlakem byla o dva dny později ucelená souprava prázdných vozů řady Faccs vedená dvojicí zamračených jako vlak Vn 64941 z Kadaně do Nučic.

Od první změny jízdního řádu ČD 2006/2007 se počítá s převedením některých vlaků z úseku Podlešín - Středokluky na trať přes Hostivici.

Text: Karel Chýla


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 3.2.2007 (23:04)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Pozvánky ŽelPage

More from ČR Středočeský


Registered user PES38 
04.02.2007 (3:30)  
Jiří Průša: Už mám zápis dávno zpracovaný, ale dle sdělení redakce se to bude uveřejňovat až po skončení zítřejší akce a doplnění fotek.
Registered user čunče  mail  
03.02.2007 (22:10)  
Jen bych napsal, že z Hostivice do Středokuluk už nyní jezdí například kerosin z jižního Německa. Samozřejmě přes Semmering. Je to tak jeden až dva vlaky týdně.
03.02.2007 (20:14)  
Osobně si myslím že dnešní akce se velmi povedla.Třeba někdo zpracuje zápis jako hezkou newsku.
Registered user capek  mail  
03.02.2007 (16:13)  
Jel jsem a spokojenost, jedině smůla že nevyšlo zastavit ve Středoklukách. Nemám hedvábný zadek, takže se mi sedělo dobře.Šel jsem po týhle trati v prosinci 2004 pěšky, dnes to bylo lepší
03.02.2007 (10:32)  
Já na téhle trati pamatuju M 240 021...
03.02.2007 (10:30)  
Doufám že už si cestu užíváte. Vzali jste si polštářky? Ve voze 010 je v nádrži nafta nebo neznámá páchnoucí kapalina?
Já bych touhle soupravou dobrovolně nejel.
01.02.2007 (20:30)  
Podle agentury JPP by mohl být v rámci I. změny zaveden CYKLOVLAK z Prahy směr Slaný přes Středokluky …
01.02.2007 (11:43)  
Kde lze nalézt jízdní řád tohoto vlaku? (nejen příjezd a odjezd)
31.01.2007 (20:21)  
Problém nebyl ani tak s pražci jako s "pokusem o úsporu" kdy do betonových pražců byli vloženy dřevěné hmoždinky a ty tam po určitém čase prostě nebyly.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko