..: Čínské železnice mají nejvyšší výkonnost na světě :..

Ilustrační fotoPeking - Čínské železnice v roce 2006 představovaly 6 procent délky světových želenic a přepravily jednu čtvrtinu objemu světové železniční dopravy, čímž se staly nejvýkonnějšími železnicemi na světě.

V roce 2006 čínská železnice zaujala první místo v objemu přepravy cestujících a nákladů a v ukazateli hustoty želeniční přepravy na světě. Objem přepravených cestujících na čínské želenici je 3,8 krát vyšší než v Rusku a USA. Uvedl to mluvčí čínského ministerstva železnice Wang Yongping, který však dodal, že kapacita čínské želenice stále nestačí poptávce ekonomického a společenského rozvoje. V oblasti osobní železniční přepravy může Čína denně nabídnout 2,4 milionu míst, ale kolem jarních svátků je počet cestujících dvakrát vyšší.

zdroj: Čínský rozhlas pro zahraničí


PETR Poslat mail autorovi | 30.1.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from Čína


31.01.2007 (8:46)  
Já jsem nepsal kolik týdnů mají volno, ale kolik týdnů kvůli čínskému novému roku nefungujou. Každopádně lze souhlasit, že Číňan chce volno hlavně na ten nový rok a doprava pak nestíhá.
30.01.2007 (18:39)  
no několik týdnů to není, předvečer čínského nového roku je 17. února, většina lidí má volno týden.
point byl v tom, že nemají kromě svátků téměř jiné volno, takže proto jim nezbývá než si udělat výlet všichni naráz.
30.01.2007 (18:12)  
Hm, to tipujete hodně špatně. Teď se zrovna chystá čínský nový rok a to z důvodů volna nefunguje skoro nic několik týdnů. A co se týká víkendů, je snaha u spousty profesí rozdělit "víkend" rovnoměrně na celý týden.
Registered user M 
30.01.2007 (17:01)  
Tipl bych si, ze v Cine nebudou mit ani tech 7 dni... Mozna jednou za 5 let
30.01.2007 (16:23)  
Kapacita v období svátků nebude stačit nikdy, těžko je možné mít připravené na svátky dvojnásobnou kapacitu, která se jinak nevyužije. Oni totiž Číňani cestují všichni najednou, ve stejné dny. Ale není se jim co divit, kdybychom měli my taky jen 7 dní dovolené (aspoň tak je to tady na Taiwanu) ročně (+ víkendy), asi by to u nás vypadalo stejně.
30.01.2007 (12:56)  
Gumokolem se tlačí v zácpách samozřejmě ještě častěji než drahou MHD. Ale gumokol je dvokolový šlapací.-) Bohužel to už dnes neplatí moc pro Peking. Megaaglomeracím úplně chybí místní železniční doprava! Výjimkou je nepočetné metro či nadzemka. To je potenciál pro další budovatelské železniční rekordy.
30.01.2007 (11:16)  
Naprosto logické nejvíc žijících obyvatel-nejvíc přepravených lidí,po velkoměstech v zácpách nemá cenu jezdit gumokolem.Soudruzi děkujem.Budujeme.
30.01.2007 (9:33)  
A napsal jsem to blbě: Jedno dítě na rodinu (to je rozdíl)
30.01.2007 (9:32)  
Samozřejmě ten jejich plán jedno dítě na osobu a dost splní i u nás kdekodo na 200% či 300%. Jenže u nich z toho plyne miliarda zákazníku Chine mobile, miliarda diváků China TV a samozřejmě, když dosud používají auta jen vyvolení, tak z toho vyplývají i rekordy na železnici. A zvlášť když se stále staví další tísíce kilometrů železnic.
30.01.2007 (8:09)  
hmm, plněj plán na 104%...

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko