..: Konec jízdenky EuroDomino se blíží :..

EuroDomino-26, TCDDPraha - K 31.3.2007 skončí výdej síťových jízdenek EuroDomino a bude zastaven prodej jízdenek InterRail v současné podobě. Od 1.4.2007 by se měl objevit na trhu nový produkt InterRail 2007 v pozměněné podobě pro jednotlivé země, čímž by tato jízdenka měla nahradit oblíbená EuroDomina. Termín změny je načasován na období, kdy dochází vždy ke změně ceníků těchto síťových jízdenek, které se hojně využívají pro cesty do zahraničí. Dosud hlavní výhodou ED byla skutečnost, že ve většině vlaků vyšší kvality nebylo třeba platit příplatek. Jízdenky EuroDomino a InterRail budou sloučeny do jedné nabídky InterRail 2007. Jízdenky InterRail budou určeny pro cestující všech věkových kategorií, s různou dobou platnosti a budou se vydávat ve 2 modifikacích:
- síťová globální jízdenka: InterRail Global Pass
- síťová jízdenka pro jednotlivou železnici, kterou si cestující sám zvolí: InterRail One Country Pass.

Pozn. redakce: Všechny ceny uváděné v textu jsou v € a platí pro mládež do 26 let. Kompletní ceníky lze najít na internetových stránkách InterRail. Dosud zatím nebylo zveřejněno, zda budou ceny jednotné pro všechny, či zda obyvatelé "východní" Evropy si budou moci kupovat síťové jízdenky za nižší cenu.

EuroDomino zmizí, InterRail bude rozdělen na skupiny zemí

Ilustrační obrázekSíťové jízdenky EuroDomino z trhu zcela zmizí a jízdenky InterRail čeká zásadní revoluce. Síťové jízdenky InterRail již nebudou rozděleny na jednotlivé zóny a zcela zmizí z nabídky africké Maroko. Ceny budou rozděleny pro starší 26 let v 1. a 2. vozové třídě a pro mladší 26 let pro 2. vozovou třídu. V platnosti zůstane InterRail Global Pass platný pro 31 evropských zemí a trajekty mezi Itálií a Řeckem. Tento doklad se bude prodávat na dobu 5 dní z 10 (159€), 10 dní z 22 (239€) - oba InterRail Flexi Pass, na 22 dní (309€) a na 1 měsíc (399€) - oba InterRail Continuous Pass.

Dalším typem jízdenek budou tzv. InterRail One Country Pass: Price level 1 - 4, které budou rozlišeny podle cenové úrovně. Jedná se de facto o náhradu EuroDomina, neboť tyto jízdenky budou platit v 1 ze skupiny zemí, pro kterou bude platit jednotná cena v období 3, 4, 6 nebo 8 dní v měsíci.
Cenová úroveň 1
Platí pro 1 ze zemí: Francie, Německo, Norsko, Švédsko, Velká Británie (3 dny - 125€, 4 dny - 139€, 6 dní - 175€, 8 dní - 194€)
Cenová úroveň 2
Platí pro 1 ze zemí: Benelux (Belgie, Nizozemsko, Lucembursko), Finsko, Irsko, Itálie, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko (3 dny - 71€, 4 dny - 90€, 6 dní - 123€, 8 dní - 149€)
Cenová úroveň 3
Platí pro 1 ze zemí: Dánsko, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Řecko (3 dny - 45€, 4 dny - 58€, 6 dní - 77€, 8 dní - 90€)
Cenová úroveň 4
Platí pro 1 ze zemí: Bulharsko, Česko, Makedonie, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Turecko (3 dny - 32€, 4 dny - 45€, 6 dní - 64€, 8 dní - 77€).

Frankfurt (M)U původních jízdenek EuroDomino nebylo třeba většinou platit příplatky na vlaky vyšší kvality, ale nutností bylo doplatit povinné rezervace. Zvýhodněné ceny platily navíc i pro osoby starší 60 let a variabilita platnosti byla od 3 do 8 dní v měsíci (i 5 a 7 dní). Zatím také není jasné, zda bude možné uplatňovat slevu na transferní jízdenky ve výši 50% z normálního jízdného pro daný stát. Porovnáme-li ceny nových jízdenek InterRail One Country Pass s původními EuroDominy, tak například u Německa stojí ED-26 na 3 dny 112€, od 1.4.2007 přijde IR na 125€, o poznání menší cenový rozdíl zažijí cizí státní příslušníci při nákupu ED-26 na 3 dny pro Českou republiku. Do konce března zaplatí za klasické ED 31€, od počátku dubna za nový IR jen o 1€ více. Není však zatím známo, jak to bude s příplatky na vlaky vyšší kvality a povinnými rezervacemi.

Do současné doby se nejvíce jízdenek EuroDomino na území České republiky prodalo pro Německo, Rumunsko a Rakousko. Naopak největší zájem o jízdenku EuroDomino platnou pro Českou republiku mají v Maďarsku, Rakousku a Německu. Nejpravděpodobnějším důvodem, proč dochází ke změně podmínek u síťových jízdenek, jsou stížnosti železničních správ na nemožnost rozpočítání nákladů mezi jednotlivé dopravce. Problematice síťových jízdenek do zahraničí (Rail Pass) bude věnováno i květnové vydání Evropského jízdního řádu 2007, který vydává nakladatelství Thomas Cook. Díky změnám od 1.4.2007 se do této skupiny opět vrací Francie, Itálie i Španělsko - do těchto zemí nebylo možné od loňského dubna zakupovat jízdenku EuroDomino.

Na závěr je nutné připomenout, že jízdenky EuroDomino a InterRail za současných podmínek lze zakupovat až do soboty 31.3.2007. Protože je možné uplatnit až dvouměsíční předprodej, bude možné za starých podmínek cestovat i v dubnu, květnu a červnu. Poté se budou muset zájemci o síťové jízdenky do zahraničí smířit s novým typem jízdenek InterRail.

zpracovali: CSPSV, Rail-2005 - jakmile zjistíme další informace, budou na ŽelPage zveřejněny!

zdroj: EuroDomino - ČD, InterRail - ČD, EuroDomino, InterRail


CSPSV | 6.2.2007 (17:00)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.02.2007 (14:40)  
a taky mě dost štve sloučení belgie , lucemburska a nizozemí do beneluxu , tady to dube 2*dražší , mezinárodní spojení je sice možné na východě z mastrichtu do lutychu a na západě z antwerp do rotterdamu - tu jen s příplatkem , ale jen ve dne v noci v belgii nic nejezdí , takže se to nedá využít na noční přejezd
Registered user Rail-2005  mail  
07.02.2007 (14:10)  
martykaty: spíš se to týká proč se bude zdražovat těch velkých německo , itálie , španělsko , francie , jenže tam stejně narazit na bezpříplatkový vlak v dálkové dopravě je umění

Právě v těchto zemích Evropy je nejdražší pracovní síla. A na tu je třeba někde vydělat. Dále spousta služeb je neskutečně drahých.

Ve Francii je velké množství bezpříplatkových vlaků. Pak je tu Corail Téoz, je je povinná rezervace za 4 EUR, do TGV se platí povinná rezervace 1,50 EUR, v případě, že jede alespoň část cesty po VRT, tak 3 EUR.

V Německu se platí pouze k ICE dle kilometru. Jenže oni průvodčí od DB v tom mají také trochu bordel, takže já doporučuji s InterRailem do ICE prostě nasednout a počkat, co se bude dít. Buď zaplatíte nějaký příplatek nebo ne. Já takto cestoval v létě 2006. NÜRNBERG - FRANKFURT(MAIN) jsem neplatil nic - buchta mi to ani nechtěl štípnout :-)
KARLSRUHE - FRANKFURT(MAIN) jsem platil 9 EUR, přišel takový přísný dvoumetrový týpek s práskacím knírem a ulízanými vlasy. FRANKFURT(MAIN) - DRESDEN jsem neplatil nic - a to se vystřídaly celkem 3 čety!
07.02.2007 (12:43)  
co jezdím ec tak většina cizinců využívá neše vnitrostátní tarify a koupí si jízdenku ve vlaku s přirážkou 20kč nebo má koupenou kb 2000 ( poláci co jezdí vídeň-polsko ), neplatí samozdřejmě pro mimoevropské ti mají většinou eurail , takže naše dráhy o nic nepřicházejí , spíš se to týká proč se bude zdražovat těch velkých německo , itálie , španělsko , francie , jenže tam stejně narazit na bezpříplatkový vlak v dálkové dopravě je umění
07.02.2007 (12:38)  
holt to dopadne tak jak ve španělsku letenka s vueling , clickair , spanair je levnější než vlak , třeba barcelona - sevilla letadlem za 20-60 eur včetně poplatků + 5 eur doprava na letiště a za 3-4 hodiny z centra do centra , vlak renfe altaria , trenhotel 85 eur jízdní doba 10 hodin , co asi obyčejný cestující využije raději
07.02.2007 (12:20)  
mě by zajímalo jak to bude s možností začít cestu nočním vlakem v 19 hodin dne předcházejícímu dni zapsanému v jízdence , celkem jsem tohoto využíval pro přesun jsem místo 2 vypisoval pouze jeden , zajímalo by mě jetli bude možné podle starých cen jezdit ještě 15-20 června v portugalsku a jak to bude s příplatky nebo rezervacemi v španělsku , portugalsku
Registered user Rail-2005  mail  
07.02.2007 (11:08)  
Zdražení je nepříjemná záležitost vždycky. Ale když uvážíte, že v celé Evropě došlo za poslední rok k nárůstu cen energií v průměru o 10% plus ještě běžná infalce v jednotlivých státech, tak je to zdražení zcela odůvodněné. Také cena pracovní síly stoupá.

Z hlediska praktického využití jízdenky je třeba si uvědomit, že pokud cestujete do západní Evropy, zvláště Německo, Francie, Španělsko (a odteď také Itálie, která zvedá cenu vnitrostátních jízdenek o 50%), jsou ceny obyčejných jízdenek velmi vysoké, proto se využití jízdenky InterRail Global Pass pro vícedenní cestování jezdnoznačně vyplatí. Ano, existují určité speciální slevy na jednotlivé relace, ale to je použitelné jen pro výlet z místa A do místa B a to jen někde a navíc, když si to včas naplánuji a spousta dalších restrikcí. Takto se prostě cestovat kdykoliv a kamkoliv nedá! V tom je také ten komfort jízdenky InterRail (koupím max. rezervaci tam, kde je to nutné). A za komfort je obvyklé si něco připlatit. Když někdo nacestuje za 3 týdny třeba 6000 km nebo více, není o čem diskutovat. A kdo si chce jen zajet zalyžovat do Alp, ať si koupí třeba CityStar, kdo chce na víkend do Paříže, ať si pořídí třeba SparNight, či letí s nízkonákladovou leteckou společností. V takových případech jsou tyto nabídky samozřejmě výhodnější. Ale pro toho, kdo chce OPRAVDU CESTOVAT, ten sáhne po jízdence InterRail Global Pass a nějaké navýšení ceny vůbec nebude řešit. Protože když to potom spočítá, utratí takto mnohem méně, než kdyby cestoval na jednotlivé jízdenky.
Registered user M@ra 
07.02.2007 (9:29)  
D_N: Zřejmě myslel, že to prezentují ve stejném stylu - přitom je to zdražení a vůbec znevýhodnění jako prase. A pak se někdo diví, že lidi létají n. jezdí autem. Vlak musí být masovka, jinak to jde prostě do háje.
Registered user Hamster  mail  
07.02.2007 (8:27)  
to 240.025: Z hlavy nevim az tak presne, ale rekl bych mezi 4.200 - 4.600. Podivam se a dam vedet presnou cenu prez vikend. Jinak jen s tou zpateckou si nejsem moc jisty jestli je to mozne, protoze podminka vydani je straveni minimalne jednoho vikendoveho dne v cilove stanici. ...., i kdyz nejaka moznost by tam teoreticky mohla byt - pokusit se ji koupit jako Istanbul-CR-Istanbul a pak vyuzit jen tu jednu potrebnou cestu. Napr. s letenkama to takhle jde. Jeste ale jedna poznamka k te cene - my jsme jeli ve dvou a ta vysledna cena se prave od toho odviji - cim vice (do 5 lidi) tim levneji.
Registered user gapa 
07.02.2007 (7:05)  
To jsou zase novinky... A já jsem chtěl v září využít InterRail pro Španělsko a Portugalsko. Protože letenka je levnější do Španělska a dál bych se přesunul vlakem. Takhle teda poletím až do Portugalska, no :-(. Jsem zvědavý, jaká bude cena
06.02.2007 (23:13)  
Hamster: kolik stala ta CityStar do Istanbulu? uávažuju o ceste tam ,,, dá se koupit také POUZE ZPÁTEČNÍ?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko