..: Priority financování rekonstrukcí železničních tratí v České republice :..

Železniční mapa ČRPraha - V rámci konference Železnice 2006 v Praze v hotelu Olšanka přednesl Ing. Vojtěch Kocourek, Ph. D., náměstek ministra dopravy, svůj úvodní referát na téma financování rekonstrukcí železničních tratí. Přinášíme Vám shrnutí klíčových projektů v oblasti modernizace železniční infrastruktury na území České republiky v časovém horizontu do roku 2015.

Mezi třiceti prioritními projekty na železniční evropské síti jsou dva, které se přímo týkají našeho území. Česká republika má výraznou výhodu v tom, že transevropské sítě jsou nejen mezinárodními spojnicemi, ale zároveň na jejím území tvoří spojnice mezi téměř všemi významnými hospodářskými kulturními centry země. To je velmi důležité při financování jejich modernizace. Zdroje EU nabízí k čerpání Fond soudržnosti a ze Strukturálních fondů především ERDF (Evropský regionální rozvojový fond) a Fond Transevropských sítí.

Projekt evropské železniční sítě číslo 22 zahrnuje dokončení I. tranzitního železničního koridoru v oblasti interoperability a modernizace železničních uzlů, dále postupná modernizace III. a IV. tranzitního želeničního koridoru. V rámci prvního koridoru se připravuje vybudování ERTMS/ETCS úrovně 2 a určité úpravy převážně železničních uzlů a stanic (některé byly již s pomocí EU realizovány - Děčín nebo Choceň). Kromě západního úseku třetího koridoru Praha – Plzeň – Cheb se podařilo do projektu číslo 22 doplnit i jižní část čtvrtého koridoru Praha – Horní Dvořiště, která bude investičně velmi náročná. Právě zde se počítá s významnou finanční spoluúčastí EU.

V projektu evropské železniční sítě číslo 23 pak půjde o dokončení II. tranzitního železničního koridoru včetně interoperability a železničních uzlů a modernizace tratě Brno–Přerov. Na druhém domácím koridoru kromě splnění podmínek interoperability zbyly k rekonstrukci železniční uzly, především Přerov a Břeclav. Naopak, podařilo se již zrekonstruovat železniční uzel Bohumín. Součástí projektu číslo 23 je také trať Brno–Přerov, která projde výraznou modernizací, jež umožní podstatné zkrácení jízdních dob a zvýší kapacitu této významné dálkové spojnice.

Doplněno: Na téma železniční infrastruktury byl nedávno na ŽelPage vydán rozhovor se zástupcem organizace Správa železniční dopravní cesty, který si můžete přečíst »zde«.

zdroj: Železničář


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 18.1.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
23.01.2007 (18:14)  
Nemá někdo více informací k plánované modernizaci tratě Brno - Přerov ?
Registered user Luxian  mail  
20.01.2007 (23:55)  
Musím se smát, když čtu takovéhle a podobné výhledy, co kdy by mělo být. Co jsem se jich už načetl a prakticky nikdy se žádný plán nesplnil. Navíc stačí, že se změní vedení nějakého úřadu (krajského a pod.), něco se předělá na politicku objednávku, něco vyškrtne, tu se přelijí miliardy, apod. apod. a celý ctihodný plán jde do kopru.
Registered user Laborec425  mail  
19.01.2007 (9:00)  
Jako neodborník bych logicky navrhoval zmodernizovat Bezpráví (také se mi líbí podle té mapky nejvíc ta fialová) a potom ten podle mě nejhorší úsek I. koridoru z Libně do Úval. A podle tý mapky to samozřejmě žádný vliv na Orlici nemá.
Jinak ještě něco k projektům, které se snad snad realizujou a něco se děje. Pospíchalo se s projektovými pracemi na přeložce u Pardubic, potom na projektu RegioTram Nisa a ještě s projektem, o kterém jsem se nikde nedočetl. Předprojektové práce se v tuhle dobu dělají v Kralupech nad Vltavou. Nevíte o tom někdo něco víc?
18.01.2007 (23:58)  
Venca: Neřekl jsem že jsem odborník, říkám jen že tu občas s obdivuhodnou lehkostí píšeš obdivuhovné věci. A ohledně té VRT jsi taky trochu mimo, protože jestli se u nás někdy bude stavět VRT od Prahy na východ, tak se nebude vyhýbat Brnu. Druhou část tvého komentáře nechápu vůbec - proč by měl být problém s tunelem? A s řekou? Mezi ČTřeb a Zábřehem máš taky tunely a řeku a nevidím na té trati nic divného nebo problematického. Koukni na ty mapky co tu kdosi odkazoval.
18.01.2007 (20:10)  
Tak jestli bych měl souhlasit pro koridoraci tak pak pro variantu využitelnou s VRT.
Twix:nejsem odborník na dopravu a netvrdím všude byl všechno znám můžu kecat práce žádná.Jestli ty se považuješ za odborníka-to je tvůj problém.Neni mi jasné jak by stavěli tunely a už vůbec co chtěj udělat s strouhou Orlicí,jestli zabetovat pod zem nebo kanalizovat atd.???Jinak platí,že dopravy na úrovni západu se asi nikdy tímto stylem nedožijem.
18.01.2007 (18:46)  
Tak jsem se díval na ty plánované přeložky Choceň-Ústí.
Z vrstevnic moc nevyčtu a tak se ptám: je financování realizovatelné, nebo se jedná o přeložku typu ožralý miliardář?
Registered user zdenda 
18.01.2007 (18:24)  
JnR: vždyť píšu, že z Třebíče jsou uřezaný, ale max do Rachotic, pak do Zastávky zase jsou a z Ji do Tr taky stoji...jj, je to fakt, že tyhle výhledy jsou dost smutný, do dálnic se sype spousta peněz, D1 chtějí rozšiřovat, ale tady se bude čekat deset dalších let jen na koridory, se bojím napsat že Veselí n. L. - Jihlava - Brno je zoufale pomalá...a Jihlava - Brno zoufale zastaralá...
18.01.2007 (16:18)  
Twix: na úsek Hlavní n.-Hostivař byla vloni vypsána soutěž na zhotovení přípravné dokumentace, aktuální stav nevím. Optimisticky doufám, že do roku 2013 už to bude dostavěno.
18.01.2007 (15:42)  
to Twix: A na realizaci jake varianty to vypada? Libi se mi fialova - muze to byt vyuzitelne i pro VRT... -> http://www.k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

to Venca Burgan: to "g" ve Vasem nicku je navic? Soudim tak podle ohodnoceni kvality trati - ve srovnani s lokalkou, pravda, nedrnca. Jezdim Praha - Bratislava 1x za 3 tydny a tento usek (a par dalsich) poznam i kdyz je venku tma jak v pytli.
18.01.2007 (15:30)  
Venca: Odborník s jasným názorem na vše se zase ozval :-) To že "svršek (s dřevěnými pražci) je dobrej" je snad vtip, stejně "dobrý" je tam trakční vedení. A ty oblouky se mají opustit a vybudovat tunelovou přeložku, tuším že zkrácení vzdálenosti by bylo ještě větší než u Hněvkova. To by si tato trať snad zasloužila.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko