..: Čína vyzkouší nové rychlovlaky mezi Pekingem a Šanghají :..

ICE - ilustrační obrázekPeking - Nové rychlovlaky, které by mohly zkrátit téměř na polovinu dobu jízdy na hlavní trati mezi Pekingem a Šanghají, vyzkouší příští měsíc Čína. Zatím není jasné, kdy by mohly být vlaky uvedeny do plného provozu. Maximální rychlost vlaku má být 250 km/h.

Čína má v plánu učinit z vysokorychlostní tratě mezi Pekingem a Šanghají páteřní železniční trasu. Jízdní doba by měla dosáhnout pět hodin namísto nynějších devíti (v současnosti je trať určena pouze k přepravě nákladů). Pro srovnání, letadlem tatáž cesta trvá méně než dvě hodiny. Zároveň se zkrátí trasa mezi oběma městy ze současných 1.464 kilometrů na 1.318. Výstavba nové vysokorychlostní tratě postupuje od Pekingu a nyní je téměř dokončen první, 115 kilometrů dlouhý, úsek do Tianjinu. Celá stavba by měla být hotová do roku 2010 a její předběžná cena dosáhne přibližně 12 miliard $ (přibližně 260 miliard Kč). V první fázi bude maximální traťová rychlost stanovena na 300 kilometrů v hodině, v pozdější fázi je možné zvýšit rychlost až na 350 km/h.

Jak jsme Vás již na ŽelPage informovali, na konci roku 2005 měla Čína v plánu objednat nové rychlovlaky od Siemensu (více na ilustračním obrázku). Vzhledem k velikosti celého projektu je o celý tendr na nové soupravy obrovský zájem. Kromě Siemensu by se do projektu chtěli zapojit také Alstom či Mitsubishi-Kawasaki (rychlovlak Šinkanzen). Aktuálně ještě rozhodnutí nepadlo, nelze vyloučit ani možnost, že Čína nakonec použije své vlastní rychlovlaky vyvíjené podle konceptu švédské soupravy X2000. Podrobnější informace o celém projektu včetně mapy, fotografií vozidel či infrastruktury naleznete na stránkách Railway Technology.

zdroj: Hospodářské noviny, Railway Technology


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 16.1.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Čína

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko