..: Přímý rychlík Jadran z Prahy do Splitu vyjede za 5 měsíců :..

Ilustrační obrázekPraha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.

Ilustrační obrázekRychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.

Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).

Ilustrační obrázekZpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.

zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu


CSPSV | 22.1.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Chorvatsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.01.2007 (14:40)  
Já myslím,že to potřebuje reklamu,aby to jelo vyprodaný a vyplatil se.Sláva konečně ČD zveřejnily asi nejlevnější slevu.Cesta autem vyjde na 5 tisíc.Škoda chtělo by to ho vést přímo Brno-Viden-Graz-Maribor -Split.Tím by se cesta urychlila+zbytečný zastavování.Časy bych dal v noci dejme tomu 17hod z Prahy v 11 ve Splitu-kvůli hicu a tím souvisí řazení tedy Amz,Bmz,Bee,žrádelnák,lehátka,lůžka a vůz pro auta.Potit bych se v B fakt nechtěl.
22.01.2007 (14:16)  
hyvrysák: Stačí, aby potom vyšiel neskôr z Prahy :)
Ale vážne: je dobré, že také niečo sa znova zavádza. Pred dvomi rokmi celkom nepochopiteľne zanikol aj napriek tomu, že záujem bol obrovský. Ak si dobre spomínam, šli v tom čase voziť autá aj z Bratislavy - to by tiež možno malo význam. Už predchádzajúce príspevky pritom obsahujú niekoľko veľmi dobrých návrhov - zo zastávok vypustiť Vršovice, Kolín, Kutná Hora, Čáslav, Golčův Jeníkov (ty vole!!), Světlá n.S.,Přibyslav, Tišnov, Brno-Královo pole, Kúty, Malacky, Petržalka, Rusovce (!!), Szombathely, Zalaszentivan, Nagykanizsa, Gyekenyes a Knin - to by už nejaké zrýchlenie mohlo dať;
- umožniť prepravu aut aj z Brna (stačí pripriahnuť jeden naložený MDD/Laekks), prípadne Bratislave (aj tak sa tam so súpravou manipuluje)
- pridať aspoň WRm
a prípadne vytvoriť nejakú atraktívnu ponuku (okrem CityStaru naviazaného na Rail Plus) špeciálne pre tento spoj
registrovaný uživatel M@ra 
22.01.2007 (14:15)  
No trochu zrychlit by mohl (aby odjížděl z Práglu později), těch zastávek u nás je hrůza, to už skoro mohl jet přes Bráník Posázavím... Ale pořád je to rychlejší než v 80. letech, kdy jel ještě o noc dýl a trčel "v kukuřici".
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.01.2007 (14:03)  
No jestli to zrychlení nebylo myšleno, aby tam nemusel být jídelní vůz tak odjezd z Prahy v 18:00 a do Splitu příjezd v 8:00. Proč to vlastně všude zastavuje když do toho nikde nejde naložit/vyložit auto jen na konečné? Není to kravina?
22.01.2007 (13:31)  
Zrychlit tento spoj? Představujete si to tak, aby do Splitu přijížděl řekněme v jednu ráno? To by Vám asi cestující pěkně poděkovali..
22.01.2007 (13:13)  
Jenže, domlouvejte se s Maďarama -- svatá pravda
registrovaný uživatel Kubze  mail  
22.01.2007 (11:32)  
O tom, jestli bude restaurační vůz řazen nebo ne, ještě rozhodnuto není. Stejně jako o řazení soupravy. Času je ještě dost. Je vůle protlačit jídelák aspoň na spoje v pá/so z Prahy.
Z Brna se nedají vozit auta proto, protože má zatím jezdit jen jeden autovůz.

Zaosai:
Přesně tak. Tipuju že v něm opět budou platit i režijky. Zavedl bych vlak aspoň jako povinně místenkový. Jenže, domlouvejte se s Maďarama.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
22.01.2007 (10:59)  
Restaurační vůz by tam rozhodně být měl.
Ta trasa může být velice zajímavá pro železniční fandy :). A proč se už nedají vozit auta i z Brna? Jestli se nepletu, tak dřív to možné bylo..
22.01.2007 (9:50)  
Na takovém spoji by měl být řazen i restaurační vůz...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
22.01.2007 (9:24)  
Opět se vracíme k té levnější trase z let 1985 kdy tudy jezdily vybraní odboráři na Rekreaci ROH do Vodice.Dlouhá a nudná trasa,znám z vlastní zkušenosti.Maďarskem po vedlejších tratích a možná zpestření tím,že vlak potáhne Sergej jako dřív z depa Szombathely.Jen doufejme,že nebude mít taká zpoždění jako dřív.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko