Praha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.
Rychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.
Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).
Zpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.
zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu
Ale vážne: je dobré, že také niečo sa znova zavádza. Pred dvomi rokmi celkom nepochopiteľne zanikol aj napriek tomu, že záujem bol obrovský. Ak si dobre spomínam, šli v tom čase voziť autá aj z Bratislavy - to by tiež možno malo význam. Už predchádzajúce príspevky pritom obsahujú niekoľko veľmi dobrých návrhov - zo zastávok vypustiť Vršovice, Kolín, Kutná Hora, Čáslav, Golčův Jeníkov (ty vole!!), Světlá n.S.,Přibyslav, Tišnov, Brno-Královo pole, Kúty, Malacky, Petržalka, Rusovce (!!), Szombathely, Zalaszentivan, Nagykanizsa, Gyekenyes a Knin - to by už nejaké zrýchlenie mohlo dať;
- umožniť prepravu aut aj z Brna (stačí pripriahnuť jeden naložený MDD/Laekks), prípadne Bratislave (aj tak sa tam so súpravou manipuluje)
- pridať aspoň WRm
a prípadne vytvoriť nejakú atraktívnu ponuku (okrem CityStaru naviazaného na Rail Plus) špeciálne pre tento spoj
Z Brna se nedají vozit auta proto, protože má zatím jezdit jen jeden autovůz.
Zaosai:
Přesně tak. Tipuju že v něm opět budou platit i režijky. Zavedl bych vlak aspoň jako povinně místenkový. Jenže, domlouvejte se s Maďarama.
Ta trasa může být velice zajímavá pro železniční fandy :). A proč se už nedají vozit auta i z Brna? Jestli se nepletu, tak dřív to možné bylo..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.