Pardubice - Zajímá Vás, jaké modernizace elektrických lokomotiv a jednotek České dráhy v nejbližší době chystají? Přinášíme vám následující přehled připravovaných modernizací.
Elektrické lokomotivy
Řada 150: Aby bylo možné provozovat lokomotivy jejich původně projektovanou rychlostí 140 km/h (nyní jezdí Vmax=120km/h), je zapotřebí provést úpravy sekundárního i primárního vypružení a tlumení kmitů. Dosazen musí být LS-90 a elektronický digitální rychloměr. Předpokládá se upravení všech 13 lokomotiv - pro usnadnění orientace se k inventárnímu číslu upravených lokmotiv přidává +200
Řada 162/3, 363: Výměna nespolehlivých měničů UNIPULS. Počítá se s rekonstrukcemi lokomotiv 163 na řadu 361. Ta by obnášela změnu převodu - zvýšení Vmax na 160 km/h (ze 120 km/h) a zvýšení výkonu trakčních motorů. Dále je nutné provést kompletní modernizaci trakční výzbroje.
Řady 122 a 130: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.
Řada 371: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.
Řady 230/240/242: Velmi spolehlivé, i přes svůj úctyhodný věk (až 40 let), s modernizacemi se nepočítá. Uvažuje se o dosazení elektronického řídicího systému.
Řady 110/1, 210: Počítá se se zásadní modernizací, zejména s dosazením spalovacího motoru.
Elektrické jednotky
Řady 451/2: Jedná se stále o nenahraditelná vozidla, kvůli jejich nižší Vmax budou postupně odsouvány na vedlejší tratě. Se zásadní modernizací se vzhledem k jejich stáří neuvažuje.
Řada 460: ČD přistupují k zásadní modernizaci. Nově bude řešen interiér a zejména vložené vozy, které budou upraveny na nízkopodlažní. Nepotřebné osobní vozy budou rekonstruovány na vozy řídicí. Tak vznikne 51 třívozových jednotek se dvěma nízkopodlažními vozy. Budou splňovat všechny současné požadavky (nízkopodlažnost, klimatizace, přeprava imobilních cestujících, informační systém, 1. třída apod.)
Řada 471: Počítá se s nákupem dalších jednotek s určitými změnami oproti již dodaným vozům. Nejzásadnější změny budou aplikovány i na již dodané jednotky.
Řada 560: Procházejí v současné době modernizacemi trakční výzbroje a interiéru. Nadále budou v provozu v okolí Brna.
U ostatních řad elektrických jednotek a vozů se s modernizacemi nepočítá.
Budoucnost
U ČD byla přijata zásada zajišťovat osobní dopravu především ucelenými dopravními jednotkami, které bude možno podle požadavků spojovat do větších celků, a to i bez ohledu na druh trakce. To vede k nutnosti vývoje univerzální jednotky (skříně), kterou bude možno vybavit spalovacím motorem nebo příslušnou elektrickou výzbrojí.
Je třeba zvážit, zda využít výhod, které dává stavebnicová konstrukce jednotek řady 471 a jednotku pro dálkový provoz z ní odvodit, či zda koupit jiné vozido, ať již nově vyvinuté nebo existující na světových trzích.
zdroj: Od Křižíkovy Elinky ke škodováckému ESU... (a ještě kousek dál) - příloha GRAND EXPRESU, Ing. Martin Roubal, odbor kolejových vozidel GŘ ČD
doufám že takovýchto rekonstrukcí dojdou i některé diesly.byla by škoda kdyby nejezdily klasiky na neeltrifikovaných tratí.Pro rekonstrukce jsem všemi 10, aby se využili aspoň trochu ty naše koridory né? :o)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.