..: Plánované modernizace elektrických lokomotiv a jednotek Českých drah :..

Pardubice - Zajímá Vás, jaké modernizace elektrických lokomotiv a jednotek České dráhy v nejbližší době chystají? Přinášíme vám následující přehled připravovaných modernizací.

Elektrické lokomotivy

363

Řada 150: Aby bylo možné provozovat lokomotivy jejich původně projektovanou rychlostí 140 km/h (nyní jezdí Vmax=120km/h), je zapotřebí provést úpravy sekundárního i primárního vypružení a tlumení kmitů. Dosazen musí být LS-90 a elektronický digitální rychloměr. Předpokládá se upravení všech 13 lokomotiv - pro usnadnění orientace se k inventárnímu číslu upravených lokmotiv přidává +200

Řada 162/3, 363: Výměna nespolehlivých měničů UNIPULS. Počítá se s rekonstrukcemi lokomotiv 163 na řadu 361. Ta by obnášela změnu převodu - zvýšení Vmax na 160 km/h (ze 120 km/h) a zvýšení výkonu trakčních motorů. Dále je nutné provést kompletní modernizaci trakční výzbroje.

Řady 122 a 130: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řada 371: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 230/240/242: Velmi spolehlivé, i přes svůj úctyhodný věk (až 40 let), s modernizacemi se nepočítá. Uvažuje se o dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 110/1, 210: Počítá se se zásadní modernizací, zejména s dosazením spalovacího motoru.

Elektrické jednotky

Řada 460 - uvažuje se o její modernizaci

Řady 451/2: Jedná se stále o nenahraditelná vozidla, kvůli jejich nižší Vmax budou postupně odsouvány na vedlejší tratě. Se zásadní modernizací se vzhledem k jejich stáří neuvažuje.

Řada 460: ČD přistupují k zásadní modernizaci. Nově bude řešen interiér a zejména vložené vozy, které budou upraveny na nízkopodlažní. Nepotřebné osobní vozy budou rekonstruovány na vozy řídicí. Tak vznikne 51 třívozových jednotek se dvěma nízkopodlažními vozy. Budou splňovat všechny současné požadavky (nízkopodlažnost, klimatizace, přeprava imobilních cestujících, informační systém, 1. třída apod.)

Řada 471: Počítá se s nákupem dalších jednotek s určitými změnami oproti již dodaným vozům. Nejzásadnější změny budou aplikovány i na již dodané jednotky.

Řada 560: Procházejí v současné době modernizacemi trakční výzbroje a interiéru. Nadále budou v provozu v okolí Brna.

U ostatních řad elektrických jednotek a vozů se s modernizacemi nepočítá.

Budoucnost

České dráhy

U ČD byla přijata zásada zajišťovat osobní dopravu především ucelenými dopravními jednotkami, které bude možno podle požadavků spojovat do větších celků, a to i bez ohledu na druh trakce. To vede k nutnosti vývoje univerzální jednotky (skříně), kterou bude možno vybavit spalovacím motorem nebo příslušnou elektrickou výzbrojí.

Je třeba zvážit, zda využít výhod, které dává stavebnicová konstrukce jednotek řady 471 a jednotku pro dálkový provoz z ní odvodit, či zda koupit jiné vozido, ať již nově vyvinuté nebo existující na světových trzích.

zdroj: Od Křižíkovy Elinky ke škodováckému ESU... (a ještě kousek dál) - příloha GRAND EXPRESU, Ing. Martin Roubal, odbor kolejových vozidel GŘ ČD


Ninja Poslat mail autorovi | 10.1.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
10.01.2007 (20:17)  
Ja myslim, ze pan Burgan by mel byt reditelem CD - asi bychom meli po par letech jeho reditelovani mozna nekolik novych lokomotiv a zbytek parku by se rozpadl. Jestlipak pan reditel Burgan alespon tusi, kolik stoji pouha udrzba vozoveho parku a kolik se dava na jeho obnovu? Kolik na osobni vozy a kolik na nakladni? A co znamena zanedbany park nakladnich vozu a kolik to stoji CD penez? To by asi jinak psal a ridil drahu, jinak by se musel asi za 5 min. vyhodit sam :)
10.01.2007 (19:35)  
tak jsem ukazal 84-facelift kamaradce z Ceskeho Tesina ;-) samozrejme ode mne nemuze nikdo cekat, ze bych prozradil pravdu. no a ta spontanni reakce byla nasledujici: "Ten vlacek je krasny. Snad se nim projedu.." Takze 84-e, uz by byl jeden nateseny zakaznik :-D
10.01.2007 (19:10)  
Proč z těch 150 rovnou neudělají 151? :-/
registrovaný uživatel Strnda 
10.01.2007 (19:07)  
84: pěkný facelift!!!
10.01.2007 (19:00)  
Tento článek nepřinesl žádná pozitiva.Reko nikdy není jako nový a to ČD nemá v oblibě.Nejhorší jsou reko Bix.Kvalitní vozový park představují nová vozidla,žádná reko,tím se obnova nevyřeší.Hlavně nic nedávat do parsu.ČD by měli dát do smluv i servis,když to sami nezvládaj.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
10.01.2007 (18:57)  
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
10.01.2007 (18:55)  
Drahy maji obecne malo slusnych vozu. A to co bylo trochu slusne pred par lety uz nestoji za moc (napr. Bee, nebo Beer). Kazdopadne s tou radou 150 - rychlost u nekterych je pouze 120, chybi tlumice vrtivych pohybu podvozku, ktere na 140 musi mit. Co se tyce rekontrukce r.163 - podle me by stacila reko na r.362 - tj. r. 140 km/h, protoze pro rychlost 160 km/h bude zrejme mit uvazovana r. 361 nizky vykon jako je tomu u 372. Kazdopadne lokomotiv rad 3xx je malo, z jednoho stykoveho bodu napajecich soustav (K.Hora) jich je dnes uz asi 6 a to je na turnusove potrebe dvousystemovych lokomotiv hodne znat (viz os. vlaky na tr.230). Kazdopadne rekonstrukce stavajich HV a souprav je pro postkomunisticke drahy s neskutecne zanedbanym vozovym parkem snad jedina moznost, jak situaci vylepsit.
10.01.2007 (18:54)  
Poslušně hlásim,že jsem opět zde!1.regionova je zastaralý rekonstruovaný křáp.Tedy prodloužení života 810 o dalších 10 navíc.810 je výborné vozidlo,avšak nasazováno na hlavní dis.tratě-to bude 814 taky a tan nemaj co dělat.Tyto šukafony jsou na lokálku.
2.361 z 163 tomu věří jen ČD4ever a možná pánbůh.
3.150 nechápu proč neudělaj z nich ala 151 tedy 160max.4.Jednotky:Nesnáším 460 jestli to bude pars tak paskvil aj regioplevel a 471-nejlepší co v ČR vůbec je.To že je nakupujou stylem než budou mít poslední tak první budou na odpis tj problém ČD a né výrobce-údržba žádná,čest vítězům a sláva poraženým451-zaplat pánbůh.
5.ČR potřebuje nová vozidla jako sůl aj regionální tak příměstská i dálková.Koupil bych DM12 z vagonky.Desira jsou na naše tratě škoda i když na hlavní dis tratě by šli.Dále 671,nakoupit 380 k nim Bmz tak 200 kousků.B reko především podvozky a centrál.A taky nízkopodlažní nové lehké vozidla 810-tedy844 a nové 544,644,444.Podobně se vyjádřil Twix.
registrovaný uživatel Strnda 
10.01.2007 (18:30)  
Dráhy mají málo vozů, poslední dobou jezdím hodně vozy 1 třídy předělané na 2. tř. (ztrhnutí žlutého pruhu nad okny a nejsou tam koberečky, jinak vše zůstalo.)
registrovaný uživatel Strnda 
10.01.2007 (18:28)  
Přestavbu el. jednotek 460 na nízkopodlažní bude zřejmě dělat Parsnova Šumperk,

Než se ale začne modernizovat, tak již loko 162/3, 362/3, 371 a 151 a el. jednotky 460 a 560 budou na úrovni stáří dnešních 451/2

Také by se mělo udělat něco s řadou 810, Regionova mě moc nepřesvědčila...chtělo by to nový motorový vůz.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko