Praha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.
Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.
České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Nebo mi opravdu chces tvrdit, ze mezi rusenim busu a posilovanim zeleznice je nejaka spojitost?
On psal, ze busy se plni Mimoostravaky (a tudiz posileni vlakove dopravy je neoslovi nebo jen velmi obtizne), nepsal, ze Mimoostravaci jezdi jen busy...
PS: Ale mas pravdu - a proto je tam takova nezamestnanost:-))
Milé čunče, nelžu, jenom se pozastavuju nad tím, že by vlaky ČD snad byly zaplněny v průměru na 95%. Pokud píšeš "ve špičkách jsou vlaky ČD nacpané, v sedlech poloprázdné", pak jenom potvrzuješ, že ani tobě se údaj 95% nezdá příliš pravděpodobný.
Ondrůj by si měl uvědomit, že Jančura převzal cestující hlavně z FM a ne z Ostravy, takže z Ostravy mlže jezdit klidně vlak 2x za hodinu, ale frýdečáci budou jezdit stále busem.
Jugy: Co to tady plácáš? Jel jsi třeba včera vlakem? Plno lidí včera v Olomouci muselo zůstat na nástupišti a čekat na další vlak, protože byl tak natřískaný, že už se do něj nedalo ani vejít!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.