..: ČD nabízejí denně mezi Ostravou a Prahou 10 tisíc míst v každém směru :..

Ilustrační obrázekPraha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.

Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.

České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 2.1.2007 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Laborec425  mail  
04.01.2007 (14:48)  
Já si myslím, že víc lidí stejně jede z toho FM nebo NJ vlakem. Vždyť je to i skoro stejně časově a hlavně je to pohodlnější. Míň místa než v žlutejch rakvích jsem teda nikde zatím nezažil. Ani v Karosách....
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
04.01.2007 (14:44)  
M: Akorat ze to uz jsi sikovne utekl od toho, nad cim jsem se pozastavil ja a kvuli cemu jsem ti napsal. A malem ti to vyslo. :-D
registrovaný užívateľ M 
04.01.2007 (14:30)  
Dobre, ja mel za to, ze prumerne inteligentni clovek s prijmem obvyklym v okrese FM bude mit o zpusobu dopravy FM-Pha jasno. Mylil jsem se:-(
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
04.01.2007 (12:47)  
M: At ctu, jak ctu, v Budulinkove prispevku nic o nezamestnanosti nevidim. Ale mozna, ze jsem slepy. Nevim, proc by mel byt clovek blb, aby jel z Frydku do Prahy vlakem. Treba jezdi vlakem radeji, protoze tam nemusi sedet ctyri hodiny prikurtovany do sedadla, treba je mu v autobuse blbe. Treba je to kurak a uprednostnuje moznost zapalit si ve vlaku.

Co se tyce te tve nezamestnanosti, zkus si nekde v knihovne pujcit a precist nebo o transformaci centralne planovaneho hospodarstvi na hospodarstvi trzni a problemy s tim spojene v byvalych dominantnich prumyslovych oblastech. Zajimave cteni, mozna se z toho neco priucis. ;-)

A co se tyce smajliku, mozna by ti nekdo mel vysvetlit, ze tim, ze i kdyz za pi*ovinu napises smajlik, tak ji tim prilis inteligence nedodas.
04.01.2007 (9:59)  
Jugy - Opravdu si myslíte že se problém mašin pro RT expres se podaří v dohledné době vyřešit? Tam nikdo shora netlačí jako u pendolína, možná naopak. A hezky to nazýváte newspeakem jako Start projektu. To je takové synonymum pro mediálně vyhlašované potěmkiny, nejen na dráze.
registrovaný užívateľ M 
04.01.2007 (8:47)  
Anebo to muze byt jeste jinak - z FM lide jezdi vlakem, protoze je tam velka kupni sila a mistni nemaji problem s jizdnym CD.
I to je mozne:-)
Nicmene i nadale trvam na tom, ze kdyz nekdo jede z FM do Prahy vlakem (a neni clenem jedne z tech 3+1 skupin), tak neni neco v poradku...

No, shrnu to - pokud ma nekdo penez tak akorat (v pripade Frydku-Mistku spis min nez akorat), tak musi byt blb, aby z FM jel do Prahy vlakem...
BTW - jake mas odborne duvody pro dvojnasobnou nezamestnanost v okrese FM nez je prumer CR? Spiknuti? (nizkou kvalifikovanost/vzdelanost asi ochoten pripustit byt nebudes...)
registrovaný užívateľ M 
04.01.2007 (8:28)  
Adam - no, precti si to, co napsal Budulinek (3/1 19.59). Tim zacni...
Potom si dobre prohlidni tohle ":-))". Mej se...
registrovaný užívateľ Pyro 
03.01.2007 (22:05)  
No hlavne by mel jezdit pinda do Ostravy v 7:26, je pekne na prd, ze jede v 5:26(pro vetsinu nerealny cas) a pak az v 9:26
registrovaný užívateľ Budulinek4  mail  
03.01.2007 (19:59)  
Ad Laborec:
Srovnávat vlak a žlutý bus na trase NJ-Praha je hodně podobné srovnání s Libercem. Uvědomte si, že ne každý má režijku nebo je ochoten trmácet se v 810 a přestupovat kdesi v polích, aby se pak dočkal koženky, případně dalšího přestupu v Přerově a za to vše ještě pořádně zaplatil.

Ano, vlakem z NJ a FM jezdí do Prahy cestující a to zejména:
-režijkáři
-šotouši
-a ti, co si včas nerezervovali autobus

ČD by se měly probudit a zavést třeba z FM relační slevu, stejnou cenu jako z OV, protože když se podívate na mapu, tak člověk, který jede z FM do Prahy jede opačným směrem a ještě za to připlácí !!!!
03.01.2007 (19:12)  
RTExpres je na hov*o
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko