Praha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.
Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.
České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Co se tyce te tve nezamestnanosti, zkus si nekde v knihovne pujcit a precist nebo o transformaci centralne planovaneho hospodarstvi na hospodarstvi trzni a problemy s tim spojene v byvalych dominantnich prumyslovych oblastech. Zajimave cteni, mozna se z toho neco priucis. ;-)
A co se tyce smajliku, mozna by ti nekdo mel vysvetlit, ze tim, ze i kdyz za pi*ovinu napises smajlik, tak ji tim prilis inteligence nedodas.
I to je mozne:-)
Nicmene i nadale trvam na tom, ze kdyz nekdo jede z FM do Prahy vlakem (a neni clenem jedne z tech 3+1 skupin), tak neni neco v poradku...
No, shrnu to - pokud ma nekdo penez tak akorat (v pripade Frydku-Mistku spis min nez akorat), tak musi byt blb, aby z FM jel do Prahy vlakem...
BTW - jake mas odborne duvody pro dvojnasobnou nezamestnanost v okrese FM nez je prumer CR? Spiknuti? (nizkou kvalifikovanost/vzdelanost asi ochoten pripustit byt nebudes...)
Potom si dobre prohlidni tohle ":-))". Mej se...
Srovnávat vlak a žlutý bus na trase NJ-Praha je hodně podobné srovnání s Libercem. Uvědomte si, že ne každý má režijku nebo je ochoten trmácet se v 810 a přestupovat kdesi v polích, aby se pak dočkal koženky, případně dalšího přestupu v Přerově a za to vše ještě pořádně zaplatil.
Ano, vlakem z NJ a FM jezdí do Prahy cestující a to zejména:
-režijkáři
-šotouši
-a ti, co si včas nerezervovali autobus
ČD by se měly probudit a zavést třeba z FM relační slevu, stejnou cenu jako z OV, protože když se podívate na mapu, tak člověk, který jede z FM do Prahy jede opačným směrem a ještě za to připlácí !!!!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.