..: Homologace pendolin završena :..
680Ostrava - V uplynulých dnech byla završena homologace pendolin řady 680. Drážní úřad vydal rozhodnutí o schválení typu drážního vozidla pro všech 7 typů vozidel, ze kterých je jednotka složena. Jednotky 002 - 007 obdržely průkazy způsobilosti 27.6.2006, jednotka s inventárním číslem 001 obdržela tento průkaz až 16.11.2006, a to proto, že na této jednotce byla namontována cela řada měřicích zařízení a ještě probíhala některá měření vyžádaná především německými schvalovacími orgány. Od 16.11.2006 je v Česku možno provozovat všech 7 jednotek.

Dne 25.7.2006 byla podepsána smlouva o podmínkách provozování drážních vozidel na tratích ŽSR. Tato smlouva opravňuje provozovat jednotky na trati Břeclav st. hr. - Bratislava hl. st. a pro případ potřeby stanovuje odklonovou trasu Kúty - Trnava - Bratislava hl. st. Ta je stanovena i v Rakousku, a to přes Kittsee v případě nesjízdnosti tratě Břeclav st. hr. - Wien. V současnosti je v jednání možnost jezdit i po trati Kittsee - Bratislava Petržalka - Bratislava ÚNS - Bratislava hl. st.

Německý spolkový železniční úřad EBA vystavil doklady o schválení řady 680 dne 24.11.2006. Rakouské ministerstvo dopravy, inovací a technologií vydalo rozhodnutí o přípustnosti provozu řady 680 na trati Břeclav st. hr. - Wien včetně Wien - Kittsee - Bratislava Petržalka dne 27.11.2006. Vydáním výše uvedených dokumentů byl završen více než tříletý proces schvalování elektrických třísystémových jednotek s naklápěcí skříní řady 680. V současné době jezdí pendolina mezi Prahou a Ostravou, Bratislavou a Vídní. Po dokončení přestavby železničního uzlu Drážďany v roce 2008 pak budou nasazovány i na vlaky do Německa. Tomu doposud brání především malá kapacita průjezdnosti uzlem Drážďany z důvodu zmiňované přestavby.

zdroj: Železničář č. 49-50/2006, článek Ing. Roubala


CSPSV | 23.12.2006 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Německo Rakousko Česká republika (celá) Slovensko (celé)


27.12.2006 (13:35)  
Řada 151 může už 160 km/hod? Řada 350 snad prodali Slováci na ČD? Takže kolik je těch ČD mašin na 160 km/hod?
27.12.2006 (10:16)  
Dle atlasu lokomotiv je 13 mašin ř. 151. Dále bratislavské gorily a ř. 371. Jenže gorily a bastardi nebudou jezdit Praha - Ostrava.
27.12.2006 (7:41)  
Kolik lokomotiv ČD může 160 km/hod?
Registered user jihad 
26.12.2006 (12:56)  
Mno jako to spojeni neni rychlle diky pendolinim to je rychle tomu ze ten vlak ma minimum zastavek a je nadrazen vsem ostatnim takze pokud budou 680 litat na severtak bych se nedivil kdyby CD udelala misto SC normalni EC/IC vozovej park na to je. CD ma dost lokomotiv co muzou 160 a taky par vagonu...
25.12.2006 (18:13)  
Tom: jaké konkurenci?:)))) už nějaká konečně je? naopak není-li konkurence, můžou jezdit "dřeváky", však ti lidi se nějak musí z OV do Prahy a zpět dostat!
ale taky bych byl radši optimistou...
Registered user Jugy  mail  
24.12.2006 (8:08)  
Ale o Berlínu se v článku přece nic nepíše. Píše se o nasazení do Německa. Takže to bude nejspíš nějaký spoj (Wien -) Praha - Dresden.
Registered user qwix 
23.12.2006 (16:28)  
Zaujala ma ta pasaz o jednani o povoleni prevadzky cez BA-Petrzalka, BA-UNS, BA-Hlavna; zrovna na BA-UNS ma velky problem s rusenim prahistorickeho stan. systemu rakusky Taurus (a to je dovod preco minuly rok jazdil z Petrzalky na hlavnu mrtvy za laminatkou a tento rok ho odvesuju uz v Petrzalke).
Ako sa to podarilo vyriesit s tym rusenim u Pendolina? (bo zle jazyky tvrdia ze len zmenou legislativy).
23.12.2006 (13:24)  
V Drážďanech je skutečně málo průjezdných kolejí a způsobuje to problémy (viz můj článek z 15.12. o Galileovi), ale taky si nedovedu představit, že by to jezdilo dál než do Drážďan, vždyť se do toho nikdo nevejde...
Registered user Tom  mail  
23.12.2006 (12:09)  
Já si zase neumím představit jak to budou se 7 soupravami všechno stíhat...
Nebo snad skončí trasa Praha - Ostrava a přenechají rychlé spojení konkurenci??
Registered user lada 
23.12.2006 (11:25)  
Nekde jsem cetl, ze pendolina byla kupovana s tim, ze byla podepsana smlouva o tom, ze do toho Nemecka (Berlin) opravdu budou jezdit. Nevite, co je na tom pravdy? Jinak si totiz neumim vysvetlit ten dnesni optimismus, ze je Nemci pusti dal nez do Drazdan.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko