..: ČKD vagonka dodá elektrické jednotky do Litvy :..

Ostrava - V pátek 15.12.2006 byl slavnostně podepsán kontrakt mezi ČKD VAGONKA a Litevskou železnicí na dodávku nových příměstských elektrických jednotek řady 575. Tato zakázka představuje dodávku 2 ks dvoupodlažních elektrických jednotek odvozených od stávajících souprav řady 471, dodávaných nyní Českým drahám. Třívozové soupravy pro rozchod kolejí 1.520 mm a napájecí napětí 25 kV/50 Hz budou mít 300 až 330 míst první a druhé třídy a maximální rychlost zvýšenou na 160 km/h. Soupravy budou nasazeny do zkušebního provozu ve 2. polovině roku 2008 a budou provozovány na trati mezi městy Vilnius a Kaunas v Litvě.

zdroj: ČKD VAGONKA


Svědek | 20.12.2006 (11:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Litva


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
20.12.2006 (19:20)  
50min se sice rovná 120km/h ale třeba ta trat neni celá pro 160km/h a taky to bude třeba stavět... každopádně 120km/h jako prumerna rychlost je lepsi jak nase pendolino :)
20.12.2006 (19:17)  
Jugy: 100 km/ 50 minut = 120 km/h, čili rychlé spoje, dále Vilnius má cca 550 tis. obyvatel a Kaunas 400 tisíc, to není jako Praha a Pardubice.
---
Litevci taky ještě píší: klimatizace, moderní toalety, automat na kávu a nápoje, v 1. třídě napájecí zásuvky na notebooky, vnitřek vozů sledován kamerovým systémem.
20.12.2006 (18:57)  
Zjednodušeně řečeno má dvousystémová verze oproti čistě střídavé navíc jen přepínač a kousek drátu. Opravdu mezi 57x a 67x je rozdíl snad cca 2M Kč (tak to tvrdili ve vagonce), takže dělat 57x pro ČD je nesmysl. Ale pozor, mezi 47x a 67x už je rozdíl.
registrovaný uživatel HonzaJ  mail  
20.12.2006 (16:16)  
to Georgo: Já myslím, že pro ně není problém udělat i dvousystémové jednotky...
20.12.2006 (15:50)  
Po unifikácii trakčnej sústavy na ŽSR by striedavé ešusy možno mali perspektívu. Momentálne sa síce počíta s esom/princeznou + poschodová súprava s riadiacim vozňom, ale to zase bude vyžadovať nákup nových HDV, alebo aspoň hromadnú zmenu peršingov na AC.
20.12.2006 (14:41)  
já bych docela uvítal i 571, tedy normální příměstský Ešus, akorát pro střídavou trakci. Střídavých jednotek je u nás hodně málo a myslím si, že na Plzeňsku, nebo Budějovicku el. jednotky opravdu chybí!
registrovaný uživatel čunče  mail  
20.12.2006 (14:04)  
V Litvě se zcela nepochybně uživí deset třívozových meziměstských ešusů. Ona ta trať Kovno - Vilno vede přes docela velká sídla, takže většinu vlaků by ty ešusy vozit mohly. Domnívám se, že ty dvě jednotky jsou hlavně na vyzkoušení a když budou LG spokojeny, že si jich pak pár přikoupí.
20.12.2006 (13:37)  
675 je běh na dlouhou trať ... ale kdo ví ...
registrovaný uživatel Petrr 
20.12.2006 (13:34)  
Pár informací navíc ze stránek Litevských železnic:
S nasazením do provozu se počítá od září 2008. Jízdní doba se zkrátí z nynějších cca 1:20 h na 50 min.
ad Duke123:
Myslím si, že víc než dvě jednotky by se v Litvě neuživily. Trať mezi Vilniusem a Kaunasem (104 km) (plus něco málo k tomu) je jediná elektrifikovaná.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
20.12.2006 (13:28)  
to Poborskii:

1/ Vzdálenost Kaunas - Vilnius je 102 km. To je jak z Prahy do Pardubic.
2/ Na železnicích bývalého SSSR se příměstská doprava bere až do 300 km :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko