Ostrava - V pátek 15.12.2006 byl slavnostně podepsán kontrakt mezi ČKD VAGONKA a Litevskou železnicí na dodávku nových příměstských elektrických jednotek řady 575. Tato zakázka představuje dodávku 2 ks dvoupodlažních elektrických jednotek odvozených od stávajících souprav řady 471, dodávaných nyní Českým drahám. Třívozové soupravy pro rozchod kolejí 1.520 mm a napájecí napětí 25 kV/50 Hz budou mít 300 až 330 míst první a druhé třídy a maximální rychlost zvýšenou na 160 km/h. Soupravy budou nasazeny do zkušebního provozu ve 2. polovině roku 2008 a budou provozovány na trati mezi městy Vilnius a Kaunas v Litvě.
zdroj: ČKD VAGONKA
---
Litevci taky ještě píší: klimatizace, moderní toalety, automat na kávu a nápoje, v 1. třídě napájecí zásuvky na notebooky, vnitřek vozů sledován kamerovým systémem.
S nasazením do provozu se počítá od září 2008. Jízdní doba se zkrátí z nynějších cca 1:20 h na 50 min.
ad Duke123:
Myslím si, že víc než dvě jednotky by se v Litvě neuživily. Trať mezi Vilniusem a Kaunasem (104 km) (plus něco málo k tomu) je jediná elektrifikovaná.
1/ Vzdálenost Kaunas - Vilnius je 102 km. To je jak z Prahy do Pardubic.
2/ Na železnicích bývalého SSSR se příměstská doprava bere až do 300 km :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.