..: Policie obvinila nepozorného strojvedoucího :..
policie Ostrava - Policisté obvinili z obecného ohrožení šestatřicetiletého strojvedoucího, který 23.10.2006 kolem desáté hodiny ranní řídil soupravu se čtyřiceti pasažéry z Ostravy hl. n. do Frenštátu pod Radhoštěm. Při vjezdu do stanice Ostrava-Kunčice však nerespektoval červený signál na návěstidle, a málem tak zavinil srážku dvou vlaků. Ve stejné chvíli se totiž z vedlejšího směru blížil osobní vlak od Ostravy-Vítkovic, ve kterém sedělo 30 nic netušících lidí. Soupravy se nesrazily jen díky duchapřítomnosti výpravčího, který vysílačkou kontaktoval nepozorného strojvůdce. Ten až na poslední chvíli pomocí rychlobrzdy stačil vlak zastavit. "Rozhodovaly jen metry a sekundy. Souprava zastavila přibližně deset metrů od výhybky, po které právě vjížděl osobní vlak z Ostravy-Svinova," popsal situaci Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce s tím, že nikdo naštěstí nebyl zraněn. Dechová zkouška přímo na místě vyloučila, že by se na pochybení strojvůdce podílel alkohol. "Šlo o selhání lidského činitele," dodal Neusar. Strojvůdce byl až do ukončení šetření postaven mimo službu.

zdroj: Moravskoslezský deník


Payus Poslat mail autorovi | 15.12.2006 (9:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
16.12.2006 (10:11)  
Jestli to ještě nezměnili, tak na gen. STOP je nutné v TRSce stisknout 8 tlačítek ve správném pořadí! Jistě se to nedělá každý den, takže pochybuji, že to má někdo naučený, riziko přetuknutí je velké (už se to stalo a byl z toho velkej průser). Podle mého soudu by na generální stop mělo sloužit jedno tlačítko pod zaplmobovanou krytkou...
16.12.2006 (0:16)  
Jsem zvědav, jak tato událost bude dořešena. Ve škole jsme měli záznam TRS a vůbec nevyzněl duchapřítomně. Proč nebyl použit gen.stop? Taky by mě zajímalo jak funguje nové elektronické zab.zař.v O.Ku., když vlak od O.hl.n. projel stůj, projel dva zab.obvody, než zastavil před výhybkou, a přesto mohl vlak od O.Vítkovic vjet do O.Kunčic.
registrovaný uživatel Jacek 
15.12.2006 (22:56)  
Pjetro:
takže podle tebe jako ostatní nádražáci nic nedělají? Fírové jsou až moc dobře ohodnocení a chtěli by víc a víc, ale ta kvalita jejich práce (nehody) tomu jaksi neodpovídá. Stačí se podívat kolik nehod bylo tento rok. Většinou projetí "stůj". A pak na to doplatí všichni zvýšenými kontrolami, zvlášť pokud se to objeví v televizi.
V každém případě každý je jenom člověk, každý se může splést, každý může být unavený, atd. Ale přehlédnout "stůj"... Nepochopím.
15.12.2006 (21:58)  
AD Kuba.7010 výpravčí se navzájem podržet nemusí JOP i TRS i zaznamenají všechny pokyny a zpětně není problém dokázat co se kdy udělalo nebo neudělalo.Jediné co mě trošku zaráží je použí TRS k zastavení jen jednoho vlaku,já osobně a nejsem sám,bych použil generální stop,sychr je sychr radši ať stojí deset vlaků než jedna rána.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
15.12.2006 (21:23)  
Pán mluvčí by mohol radšej vysvetliť ľuďom, čo sa stane keď sa vyskytnú dva Os vlaky v ten istý čas na tej istej výhybke ! Hoci aj pri rýchlosti 40 km/h.
registrovaný uživatel Mibe 
15.12.2006 (15:22)  
No jo, nekdy si rikam, ze by mohla byt zrizena jakasi organizace "samoobsluznych cestujicich", kdyz uz u nas jsou "samoobsluzne Ceske Drahy", kteri by kontrolovali, zda vlak pri jizde neprojel navest stuj, pomahali by opravovat zavady na hnacich vozidlech a pomahali dxelat zkousku brzdy, prestavovat vyhybky atd. Tito cestujici by meli jakousi pausalni slevu na vlak a mohli by se treba rekrutovat z byvalych zamestnancu zeleznice, zeleznicnich fandu a zkusenych cestujicich... Kdysi byl o tom podobny clanek- parodie v zeleznicnim tisku. Vivat "Samoobsluzne Ceske drahy".
15.12.2006 (14:18)  
NIcKON: no ty bys netleskal řidiči autobusu co dokáže s autobusem plným lidí jet po trati, projet návěstí a zastavit těsně u protijedoucího vlaku? :)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.12.2006 (12:06)  
Pjetro: S tím řidičem autobusu to nechápu...
registrovaný uživatel Pjetro 
15.12.2006 (10:57)  
Strojvedoucího je mi tak trochu líto, jedna chybička dokáže změnit život. A právě za tu ohromnou zodpovědnost by měli být fírové náležitě ohodnoceni. Stát se tohle nějakému pitomci co řídí autobus, tak mu ještě lidi zatleskaj jakej je to borec:-)
15.12.2006 (10:06)  
Ono to prý bylo trochu jinak. Holt fíra je na mašině sám, takže jeho výpověď nikdo nepotvrdí a výpravčí by byli blbí, kdyby se podrazili.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko