..: Vlakem mezi lázněmi levněji :..

ViamontKarlovy Vary - Od neděle dopravuje místo Českých drah cestující po železnici mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi společnost Viamont. Vozí je moderní vlaková souprava RegioSprinter. Cesta je tak pro lidi rychlejší a pohodlnější. Navíc České dráhy chtěly za jízdenku pro jednoho člověka 76 korun a u Viamontu se platí 44 korun. „Provoz na této trati budeme zajišťovat na objednávku kraje po dobu 4 let,“ řekl František Kozel z vedení Viamontu. „Ceny jízdného nemáme v plánu v nejbližší době měnit. Jízda mezi lázněmi se zkrátí asi o 15 minut. Lidé mohou využívat čipové karty, které koupí přímo ve vlaku. Souprava má také dva motory, takže se dá vždy dojet alespoň s jedním,“ dodal Kozel.

Mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi nyní denně jezdí 8 párů vlaků. V pracovní dny 5 párů spojuje Karlovy Vary s Bečovem a vždy po jednom páru Karlovy Vary a Bečov, a Mariánské Lázně a Bečov. Mezi lázeňskými městy ujede Viamont ročně více než 398 tisíc vlakových kilometrů. Jeho zástupci očekávají, že trať zařazená Karlovarským krajem do základní dopravní obslužnosti bude rentabilní. Se zahájením provozu musel Viamont nabrat nový personál. Zaměstnal celkem 19 lidí, z toho 8 průvodčích a 8 strojvůdců. „K zajištění provozu je to dostatečný počet. Veškeré další činnosti spojené s údržbou trati a drážních zařízení bude nadále zabezpečovat Správa dopravní cesty. S kvalitou trati se prozatím seznamujeme, takže na hodnocení je ještě brzy,“ řekl Kozel.

Zruší vlak do Německa?

Viamont Nepříjemného překvapení se mohou již v příštím roce dočkat lidé z Karlovarského kraje, kteří jsou zvyklí jezdit vlakem RegioSprinter ze Sokolova do Kraslic a dále pak přes státní hranici do sousedního Německa. Provozovatel železnice společnost Viamont má totiž velké obavy, že bude muset provoz na 4 km úseku mezi Kraslicemi a státní hranicí zastavit. A důvod? Tuto trať nezařadili krajští úředníci do takzvaného systému základní dopravní obslužnosti, a Viamont na ni proto nedostává od kraje dotaci.

V síti základní dopravní obslužnosti nebyla trať vedoucí z Kraslic na hraniční přechod zařazená ani letos. „Ztrátu ve výši asi 4 milionů korun, která zde vznikala při přepravě osob, jsme hradili my společně s naším německým partnerem Vogtlandbahnem. V roce 2007 už ale ztrátu platit nechceme,“ uvedl ředitel divize osobní dopravy Viamontu František Kozel. „Možností je také to, aby ztrátu platil stát prostřednictvím ministerstva dopravy,“ pokračoval Kozel. Vedení Karlovarského kraje nezařadilo 4 km trať do základní dopravní obslužnosti, protože nesplňuje požadavky pro tento systém. „Znamená to, že tady nejezdí lidé pravidelně do zaměstnání nebo do školy. Nechali jsme si kvůli tomu vypracovat i odborný posudek. Ale zdravý rozum velí, aby vlaky jezdily nejenom do Kraslic, ale i dále na hranice a do Německa. Viamontu jsme sdělili, že o problému chceme ještě jednat,“ řekl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jan Zborník. Podle vedení Viamontu je železnice vedoucí z Kraslic až do německého Cvikova strategická. Kdyby se na ní přerušil provoz, což chce firma od ledna udělat, pokud nedostane peníze, skončilo by přímé spojení mezi Cvikovem, Sokolovem a Karlovými Vary. „Stát investoval miliony korun do opravy tohoto úseku, kde začal provoz před 6 lety. Stanovisko ministerstva dopravy snad budeme znát do konce týdne,“ dodal Kozel.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 15.12.2006 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský


registrovaný uživatel DC 
17.12.2006 (12:27)  
Ztráta na vlakový kilometr by měla být kolem 65 korun, s touhle nabídkou přece vyhrál Viamont tu soutěž. Zajímavé je, že nedávno proběhla tiskem zpráva o tom, že na lokálku do Kraslic dá úřad pro příští léta něco přes 90 korun na kilometr... Trošku mi tahle cenová nesouměrnost připomíná ČD v tendrech na rychlíky.
16.12.2006 (17:51)  
Podotýkám, že na všech lokálkách Viamontu (tedy i na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary) platí jízdenka SoNe+.
16.12.2006 (17:07)  
At si vemou Moldavu a další lokálky v čechách.
16.12.2006 (0:00)  
Zajímavé je, že jeden kilometr trati produkuje ztrátu 1 milion korun.
Na jednom vlakovém kilomteru to dělá, pokud jsem to správně spočítal cca 90 korun …
Kdyby se ovšem po té trati přestalo jezdit, tak bude Viamont odříznut od Regiosprinterů … a nebude mít čím jezdit … mezi ML a KV
registrovaný uživatel Luxian  mail  
15.12.2006 (17:17)  
Konečně, doufám, že nezůstane jen u tratě KV - ML a dostanou se soukromí dopravci i na jiné tratě v KV kraji a v republice. Akorát, aby kraj nelitoval, že vyměnil regiosprintery za krásné a moderní regionovy...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko