..: Holandsko - po 30 letech nový jízdní řád :..

NSAmsterdam - Tuto neděli začne v Holandsku, stejně jako v mnoha jiných evropských zemích, platit nový jízdní řád. Dosud platný jízdní řád má své počátky už v 70. letech, kdy holandské železnice v rámci programu Spoorslag70 zavedly vlaky typu intercity. Až doposud byly prováděny pouze minimální změny v souvislosti s novou infrastrukturou. Současný systém se skládá z vlaků typu intercity, sneltrein (rychlík), stoptrein a sprinter (osobní vlak), které jezdí bez výjmek na pevně daných relacích striktně v taktu. Na většině spojů jezdí vlaky po půl hodině. Kromě toho lze taky na holandských kolejích potkat vysokorychlostní vlaky Thalys Amsterdam - Paříž a ICE International Amsterdam - Frankfurt, v nichž však platí zvláštní jízdné a povinná rezervace míst.

Dienstregeling 2006

NSV lednu tohoto roku představily holandské železnice NS plán úplně nového jízdního řádu. Zavést po 30 letech nový jízdní řád sice není populární krok, ale NS ho zdůvodňují jako nezbytný, protože na novou infrastrukturu a potřeby obyvatelstva nelze reagovat pouhým přidáváním spojů. Proto bylo rozhodnuto starý jízdní řád kompletně přepracovat. NS odstartovaly před několika měsíci rozsáhlou informační kampaň pro cestující. Změní se odjezdy všech vlaků, některé relace vlaků intercity budou zrušeny a některé naopak nově zavedeny. Kompletně zrušeny budou vlaky typu sneltrein, jež budou nahrazeny vlaky intercity, které budou častěji zastavovat. Všechny regionání vlaky doposud nazývané stoptrein a sprinter budou nově jezdit už jen pod názvem sprinter. Nový jízdní řád také reaguje na otevření vysokorychlostní tratě HSL Zuid z Amsterdamu do Antverp v roce 2007 a novou čistě nákladní trať Betuweroute z rotterdamského přístavu k německým hranicím.

NS připouští, že v některých případech dojde k prodloužení jízdní doby, popř. nutnosti častěji přestupovat. Mezi holandskými městy existuje asi 140.000 různých kombinací a podle NS by většině z nich měl 10. prosinec přinést zkrácení jízdních dob, např. Gouda - Breda o 29%, Utrecht - Gouda o 18% nebo Schiphol - Alkmaar o 13%. Na vytížených tratích budou jezdit 4 vlaky intercity a 4 sprintery za hodinu. Další změny jsou plánovány na rok 2009, kdy se má průměrná jízdní doba na všech relacích zkrátit o další 3%.

zdroj: NS


comar | 9.12.2006 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Nizozemsko

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko