
Samy ČD se však zapletly do problémů s označením vlaků - na severní linii by se mělo jednat o vlaky kategorie SuperCity s označením SC Pendolino, ale na jižní linii by měly jezdit vlaky kategorie SuperCity, nikoliv však s označením SC Pendolino, ale SC Slovenská strela, SC Smetana a SC Johann Gregor Mendel. Jaké je však překvapení, když např. slovenský tištěný jízdní řád v jedné z reklam uvádí: "SuperCity Pendolino Slovenská strela" nebo v jedné z tiskových zpráv ČD a zároveň v týdeníku Železničář č. 47/2006 se píše - "zavedení nových mezinárodních spojů SC Pendolino na trase Praha - Brno - Bratislava/Vídeň - v rekordních jízdních dobách". České dráhy by si měly udělat jasno, o jaké vlaky se tedy ve skutečnosti jedná. Zajímavé bude sledovat, zda i v Brně či Břeclavi se objeví cedulky s produktovým označením SC Pendolino...
S reklamou na pendolino je spojena ještě jedna nepříjemnost, o které jsme již informovali. Jedná se o poslední stránku tištěného jízdního řádu ČD, kde jsou chybně uvedeny jízdní doby spojů mezi Prahou a Pardubicemi a Prahou a Olomoucí. Sluší se však dodat, že v této reklamě (ale i v jízdním řádu) je označení všech spojů vedených jednotkou pendolino naprosto správně - severní linie: SC Pendolino, jižní linie: SC Slovenská strela, SC Jonann Gregor Mendel, SC Smetana. A aby to nebylo tak jednoduché, tak všechny informace by měli cestující najít na stránkách SC Pendolino, kde však dosud o spojích do Brna, Bratislavy či Vídně není ani zmínka. A snad se dočkáme i jiných jazykových mutací, než jen české.
Břeclavský tým SC pendolino bude doprovázet vlaky SC
Zcela originálně se k pojmenování vyjadřuje poslední číslo Železničáře. Zde se název upravil na SC pendolino (je otázkou, zda má malé p nějaký hlubší význam - dosud se psalo vždy velké P). I vrchní přednosta UŽST Břeclav Libor Semorád sděluje, že do zahraničí od 10.12.2006 začnou jezdit vlaky SuperCity pendolino. A stevardi mají stejné uniformy jak na jižní, tak na severní linii. Z toho lze vyvodit, že břeclavský tým bude doprovázet vlaky SuperCity v unioformách produktu SuperCity Pendolino.
zdroj: vlastní zjištění, Tisková zpráva ČD, Železničář č. 47 a 48/2006, SC Pendolino, Jízdní řád 2006/2007 - ČD, Cestovný poriadok vlakov osobnej dopravy 2006-2007 - ŽSR

Zatímco parní lokomotiva byla v době svého vzniku symbolem technického pokroku a pokrok přinášela, tak Pendolino je symbolem konstrukční zaostalosti (chybí např. řídící automatika, kterou mají EJ řady 471 nasazené v příměstské dopravě, ve srovnání s novými vozy od Siemense na EC je to velice chudý příbuzný.
Ony i ty české Bee jezdící na rychlících mezi Brnem a Prahou poskytují cetujícímu více pohodlí pro nohy a více místa pro běžná zavazadla než Pendolino …
A ve srovnání se slovenskými rekonstrukcemi nemůže Pendolino vůbec obstát.
Myslíte, že komfort pendolína je oproti ZSSK Beer krok zpět??? No asi žiju v jiném světě a jel jsem v jiném Beer, ve kterém jsem měl při stošedesáti masáž zdarma a přes "čisté" okno jsem krásně viděl ven.
Asi je to subjektivní, ale já preferuji co do komfortu 680 před B(p)eer ZSSK či Bmee ČD...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
