..: Mají marketingoví odborníci ČD zcela jasno v problematice označování vlaků SC? :..
SC Pendolino Bratislava - Ačkoliv od neděle 10.12.2006 začnou jezdit jednotky řady 680 i do zahraničí, nestačily ještě ČD aktualizovat stránky pro cesty Pendolinem. To však není tak překvapující, protože vlaky vyjedou až za 2 dny. Zajímavější je označování jednotlivých spojů vedených jednotkou pendolino. České dráhy zavedly novou kategorii vlaků SuperCity již v roce 1997 (SC Manažer), ale větší důraz na značku byl kladen až od loňského roku, kdy od 11.12.2005 začaly na severní linii jezdit spoje SC Pendolino. Od 10.12.2006 začnou navíc jednotky pendolino zajíždět i do zahraničí, a to do Bratislavy a Vídně.

Samy ČD se však zapletly do problémů s označením vlaků - na severní linii by se mělo jednat o vlaky kategorie SuperCity s označením SC Pendolino, ale na jižní linii by měly jezdit vlaky kategorie SuperCity, nikoliv však s označením SC Pendolino, ale SC Slovenská strela, SC Smetana a SC Johann Gregor Mendel. Jaké je však překvapení, když např. slovenský tištěný jízdní řád v jedné z reklam uvádí: "SuperCity Pendolino Slovenská strela" nebo v jedné z tiskových zpráv ČD a zároveň v týdeníku Železničář č. 47/2006 se píše - "zavedení nových mezinárodních spojů SC Pendolino na trase Praha - Brno - Bratislava/Vídeň - v rekordních jízdních dobách". České dráhy by si měly udělat jasno, o jaké vlaky se tedy ve skutečnosti jedná. Zajímavé bude sledovat, zda i v Brně či Břeclavi se objeví cedulky s produktovým označením SC Pendolino...

SC Pendolino S reklamou na pendolino je spojena ještě jedna nepříjemnost, o které jsme již informovali. Jedná se o poslední stránku tištěného jízdního řádu ČD, kde jsou chybně uvedeny jízdní doby spojů mezi Prahou a Pardubicemi a Prahou a Olomoucí. Sluší se však dodat, že v této reklamě (ale i v jízdním řádu) je označení všech spojů vedených jednotkou pendolino naprosto správně - severní linie: SC Pendolino, jižní linie: SC Slovenská strela, SC Jonann Gregor Mendel, SC Smetana. A aby to nebylo tak jednoduché, tak všechny informace by měli cestující najít na stránkách SC Pendolino, kde však dosud o spojích do Brna, Bratislavy či Vídně není ani zmínka. A snad se dočkáme i jiných jazykových mutací, než jen české.

Břeclavský tým SC pendolino bude doprovázet vlaky SC

Zcela originálně se k pojmenování vyjadřuje poslední číslo Železničáře. Zde se název upravil na SC pendolino (je otázkou, zda má malé p nějaký hlubší význam - dosud se psalo vždy velké P). I vrchní přednosta UŽST Břeclav Libor Semorád sděluje, že do zahraničí od 10.12.2006 začnou jezdit vlaky SuperCity pendolino. A stevardi mají stejné uniformy jak na jižní, tak na severní linii. Z toho lze vyvodit, že břeclavský tým bude doprovázet vlaky SuperCity v unioformách produktu SuperCity Pendolino.

zdroj: vlastní zjištění, Tisková zpráva ČD, Železničář č. 47 a 48/2006, SC Pendolino, Jízdní řád 2006/2007 - ČD, Cestovný poriadok vlakov osobnej dopravy 2006-2007 - ŽSR


CSPSV | 8.12.2006 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.12.2006 (16:14)  
Vlaky kategorie SC = SuperCity jezdily před pár lety v Rakousku na trase Wien – Innsbruck se zastavením Linz – Salzburg – Wörgl; byla to krátká (tuším 6 vozová = A + WR + BD + 4 B) souprava která jela cca 18.30 z Wien West a byla cca 23.30 v Innsbrucku. Ráno kolem 5.00 jela zpět. Dneska místo ní jezdí ICE 1 (BR 401 DB).
Zatímco parní lokomotiva byla v době svého vzniku symbolem technického pokroku a pokrok přinášela, tak Pendolino je symbolem konstrukční zaostalosti (chybí např. řídící automatika, kterou mají EJ řady 471 nasazené v příměstské dopravě, ve srovnání s novými vozy od Siemense na EC je to velice chudý příbuzný.
Ony i ty české Bee jezdící na rychlících mezi Brnem a Prahou poskytují cetujícímu více pohodlí pro nohy a více místa pro běžná zavazadla než Pendolino …
A ve srovnání se slovenskými rekonstrukcemi nemůže Pendolino vůbec obstát.
registrovaný uživatel M 
08.12.2006 (15:31)  
Holt, vagonky jsou ruzne. Moje posledni jizda v Apeer mi nic nepripominala vice nez V+W maslostroj...
08.12.2006 (15:27)  
lada: moje řeč ;-)
08.12.2006 (15:26)  
Roman83: je to deatil a asi tu budu za hnidopicha, ale pokud se nic nezměnilo tak ten koeficient n zohledňující jízdu vozilda s naklápěcí skříní není 1,5, ale 1,25. Ale to je čistě jenom kosmetickej detail. Ale je pravda že za to musej platit víc
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
08.12.2006 (15:24)  
ČD mají v označování vlaků SC zcela jasno!!!!! A jediný, kdo to plete jsou média......
registrovaný uživatel lada 
08.12.2006 (15:18)  
to Martin Vancura: Omlouvam se, ze odbiham od SC, ale nemohu nereagovat na Beer ZSSK - mel jsem jim moznost jet (Kosican) a nevidel jsem lepsi cesko/slovensky vagon druhe tridy. O masazi nemohla byt vubec rec, na cistotu jsem si take nemohl stezovat, klimatizace fungovala, mista na zavazadla dostatek a bylo to nekuracke. Kdybych mel na vyber pendolino nebo slovensky Beer za jinak naprosto stejnych podminek, tak nevaham ani chvili a volim Beer.
registrovaný uživatel M 
08.12.2006 (15:01)  
Hm, hlavne ze doslovny preklad Head&Shoulders zni vyborne...
08.12.2006 (14:38)  
SuperCity- doslovný překlad pro angličany musí být minimálně úsměvný!Ostrava...SuperCity :-DDD osobně si myslím že kdyby pendolina daly do šrotu tak by se za ty prachy daly nakoupit další Bmz a souprava poskládáná z 151+7xBmz,Wrmz,Apmz dává cestujícím větší komfort než Pendolína a dráhám nižší poplatky za využívání dopravní cesty( u pendolína x1,5 násobek poplatku oproti běžným soupravám kvůli aktivnímu naklápění které pendolino při cestě do Ostravy stejně moc nevyužíje) a to se nebavím o kapacitě soupravy s plnohodnotným jídelňákem
registrovaný uživatel TinTin  mail  
08.12.2006 (13:56)  
pro Strelu/Dvořáka je to kvalitativně (i kapacitně) krok zpátky.

Myslíte, že komfort pendolína je oproti ZSSK Beer krok zpět??? No asi žiju v jiném světě a jel jsem v jiném Beer, ve kterém jsem měl při stošedesáti masáž zdarma a přes "čisté" okno jsem krásně viděl ven.
08.12.2006 (13:50)  
livingproof: Tak s kapacitou SC bych si hlavu opravdu nelámal. Takové problémy budou mít hlavně okolní rychlíky (nejspíš R873, R876 a pod.), protože spousta lidí s SC asi nebude chtít jezdit (než si zvyknou :-).

Asi je to subjektivní, ale já preferuji co do komfortu 680 před B(p)eer ZSSK či Bmee ČD...

  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko