..: Konkurence mezi ČD a Student Agency se přiostřuje :..

Autobus Student AgencyOstrava - Společnost Student Agency se na trase mezi Ostravou a Prahou stala svojí cenou vážnou konkurencí železnici. České dráhy se snaží v boji o zákazníka oslovit cestující dalšími slevami.

"To, že České dráhy nabídly cestování mezi Ostravou a Prahou za částku 140 korun, naznačuje, že bojují hlavně s námi. My totiž nabízíme jízdenku z Ostravy do Prahy o deset korun dráž. Jsem rád, že jsme se pro dráhy stali tak výrazným soupeřem, že se proti nám vymezují, ale nelíbí se mi, že se tak chová podnik patřící státu, vůči soukromému subjektu. Dojet za 140 Kč z Ostravy do Prahy a ještě na tom vydělat totiž nelze," řekl Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency. Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj s tímto tvrzením ale nesouhlasí.

"Cena 140 korun je sice na hranici, pod kterou už by se nevyplatilo jezdit, ale tuto možnost nabízíme jen v omezeném množství. V každém vlaku bude vyčleněno několik desítek sedadel, většinou těch, která jsou stejně neobsazena. Cílem akce je dostat na železnici lidi, kteří by jinak nejeli, nebo využili například automobil," řekl mluvčí českých drah, který tak zároveň poprvé upřesnil, v jakém množství bude sleva eLiška nabízena. Dráhy odmítají také tvrzení, že by začaly cenovou válku na trati mezi Ostravou a Prahou. "To, že našim pasažérům poskytujeme slevy, je normální u všech dopravců na celém světě. Chceme prostě vyjít vstříc našim zákazníkům a ukázat jim, že umíme vytvořit prostředí, které jim umožní cestovat do Prahy vlakem," řekla ředitelka odboru osobní dopravy Českých drah Luďka Hnulíková.

Získat slevu není jednoduché

Na výhodné jízdné, za které slibují České dráhy přepravit své pasažéry mezi kterýmkoliv krajským městem v republice, hned tak každý nedosáhne. Pokud se cestující rozhodne vyrazit na cestu na poslední chvíli nebo nemá-li přístup k internetu, na slevu nemá nárok. Pokud tedy chce jet do Prahy za slibovaných 140 Kč, má jedinou možnost. Připojit se k internetu a přes něj si jízdenku na danou relaci zakoupit. V pokladnách Českých drah totiž tuto nabídku nelze využít.

Další podmínkou získání jízdenky prodávané v rámci produktu eLiška je vlastnictví čipové In-karty. Po zakoupení jízdenky si ji musí na nástupním nádraží vyzvednout, pokud chce cestovat pendolinem, musí si koupit také místenku. Cestu je lepší naplánovat dříve, počet míst za sníženou cenu je omezený, upozorňují ČD. Otázkou do budoucna zůstává, zda se na trase mezi Ostravou a Prahou dočkáme také vlaků soukromých dopravců. Žluté vlaky společnosti Student Agency by se na železnici měly podle tvrzení Radima Jančury objevit do tří let. "Cesta z Ostravy do Prahy by měla stát okolo 250 korun, levněji to nejde," dodal Jančura.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (12:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bobr 
05.12.2006 (22:41)  
M: Proč by vlak měl být horší varianta. Pouze myslí ekonomicky: více přepravených cestujících = větší tržby x 1 vlak místo autobusů = menší náklady => větší zisk
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (21:48)  
MZ - Georgo to myslel tak, ze kdyz zada Olomouc-Plzen, tak mu to zadny podobny paskvil (Brno-Jihlava-CB) nevyhodi a ani tak jet nechce (protoze ma inteligentni pritelkyni:-) Ne, ze to Idos neumi
05.12.2006 (21:47)  
ČD4never: prosím o radu: kde jezdí ty luxusní, levné, čisté a spolehlivé vlaky kromě ciziny? je to taky někde blízko? anebo to jenom pro pracovníky ČD? jezdil jsem takovými v říjnu v Portugalsku, ale je to trochu zruky... v Lisabonu mají i tramvaje s klimatizací.... u nás taky, ale jenom pro řidiče, substrátu se to netýká
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (21:46)  
Kecka je v tomto případě sám Jančura.To že chce jezdit i po železnici je jasný úkaz,že bus je horší variantou.

Kdyz Philips krome televizi dela i discmany, tak to znamena, ze televize (a vice versa) je lepsi, pane ekonome?
05.12.2006 (21:04)  
ad Georgo > IDOS samozřejmě okružní cesty umí, musíte jen zadat příslušné stanice, kudy chcete jet … já takto hledám spoje ve Francii, Itálii či Něměcku …
05.12.2006 (20:25)  
<i>luxusních, levných, čistých a spolehlivých vlaků ČD</i>
Jsem jel naposled vlakem o vikendu (celkem 742km) - ono se od te doby na CD neco zmenilo? Luxusni, levny a spolehlivy vlak v kombinaci s CD jsem jeste nevidel :D
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
05.12.2006 (20:16)  
Ano nechutné žluté autohnusy nejsou pro ČD vůbec žádnou konkurencí.... A Jančura je namyšlenej arogantní debil, který si akorát neskutečně vymýšlí..... Také myslím, že přechod SA na železnici bude trvat velmi dlouho....Jančura se totiž lekne(stejně jako Railtrans) luxusních, levných, čistých a spolehlivých vlaků ČD a řekne si, že nemá smysl konkurovat a že bude nadále provozovat potupné autohnusy, které nemají budoucnost.....
05.12.2006 (18:50)  
Kecka je v tomto případě sám Jančura.To že chce jezdit i po železnici je jasný úkaz,že bus je horší variantou.Myslím,že tady toho týpka se ČD bát nemusí.Na koleje nevyjede tak za 3 ale za 30 let při součastném systému.Vlak ČD je pro mě oproti busu jasnou volbou.
registrovaný uživatel Bobr 
05.12.2006 (17:38)  
M: Jenže já dojíždím z Plzeňska (ne z Prahy, ne z Plzně). Například přímé vlaky již jezdit nebudou. O dobách na přestup ani nemluvě (10 minut v Praze při 15 minutových zpožděních R od Chebu, ranních 5 minut na přestup v Plzni na R do Prahy od osobáku od Domažlic). Co by se mi na tom mělo líbit.
05.12.2006 (17:36)  
Duke: Vy ještě berete Odrůjovy bláboly vážně?
Svědek: To může souviset se zavedením mýta, pokud se ovšem podaří rozchodit. Šimonovský v novinách říkal, že s mýtem to bude jako s Pendolínem - tak to se máme ještě na co těšit. :-))
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko