Ostrava - Společnost Student Agency se na trase mezi Ostravou a Prahou stala svojí cenou vážnou konkurencí železnici. České dráhy se snaží v boji o zákazníka oslovit cestující dalšími slevami.
"To, že České dráhy nabídly cestování mezi Ostravou a Prahou za částku 140 korun, naznačuje, že bojují hlavně s námi. My totiž nabízíme jízdenku z Ostravy do Prahy o deset korun dráž. Jsem rád, že jsme se pro dráhy stali tak výrazným soupeřem, že se proti nám vymezují, ale nelíbí se mi, že se tak chová podnik patřící státu, vůči soukromému subjektu. Dojet za 140 Kč z Ostravy do Prahy a ještě na tom vydělat totiž nelze," řekl Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency. Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj s tímto tvrzením ale nesouhlasí.
"Cena 140 korun je sice na hranici, pod kterou už by se nevyplatilo jezdit, ale tuto možnost nabízíme jen v omezeném množství. V každém vlaku bude vyčleněno několik desítek sedadel, většinou těch, která jsou stejně neobsazena. Cílem akce je dostat na železnici lidi, kteří by jinak nejeli, nebo využili například automobil," řekl mluvčí českých drah, který tak zároveň poprvé upřesnil, v jakém množství bude sleva eLiška nabízena. Dráhy odmítají také tvrzení, že by začaly cenovou válku na trati mezi Ostravou a Prahou. "To, že našim pasažérům poskytujeme slevy, je normální u všech dopravců na celém světě. Chceme prostě vyjít vstříc našim zákazníkům a ukázat jim, že umíme vytvořit prostředí, které jim umožní cestovat do Prahy vlakem," řekla ředitelka odboru osobní dopravy Českých drah Luďka Hnulíková.
Získat slevu není jednoduché
Na výhodné jízdné, za které slibují České dráhy přepravit své pasažéry mezi kterýmkoliv krajským městem v republice, hned tak každý nedosáhne. Pokud se cestující rozhodne vyrazit na cestu na poslední chvíli nebo nemá-li přístup k internetu, na slevu nemá nárok. Pokud tedy chce jet do Prahy za slibovaných 140 Kč, má jedinou možnost. Připojit se k internetu a přes něj si jízdenku na danou relaci zakoupit. V pokladnách Českých drah totiž tuto nabídku nelze využít.
Další podmínkou získání jízdenky prodávané v rámci produktu eLiška je vlastnictví čipové In-karty. Po zakoupení jízdenky si ji musí na nástupním nádraží vyzvednout, pokud chce cestovat pendolinem, musí si koupit také místenku. Cestu je lepší naplánovat dříve, počet míst za sníženou cenu je omezený, upozorňují ČD. Otázkou do budoucna zůstává, zda se na trase mezi Ostravou a Prahou dočkáme také vlaků soukromých dopravců. Žluté vlaky společnosti Student Agency by se na železnici měly podle tvrzení Radima Jančury objevit do tří let. "Cesta z Ostravy do Prahy by měla stát okolo 250 korun, levněji to nejde," dodal Jančura.
zdroj: MF Dnes
Ešte miestenky SC/Rail Plus a bude to v rámci možností super. Teším sa hlavne na nemecké Bimz z Prahy...
Teraz k pokračovaniu príbehu o eLišce:
Pred chvíľou som písal na tech.support e-shopu ČD. Nedá sa totiž platiť. Keď už si všetko vyberiem, zadám, do platobného systému vložím platné údaje, po ukončení operácie mi eShop oznámi, že "z dôvodu dlhšej nečinnosti" ma odhlásil a platba bola stornovaná. Pritom odhlásený nie som a dlhšou nečinnosťou sa dá chápať jedine tých 30 sekúnd, ktoré trvá presmerovanie z Global Payments späť do eShopu ČD. Samozrejme po tomto skvelom kroku systém odmieta niekoľko hodín prijímať ďalšie platby a hlási internú chybu, takže nech žijú ČD a ich inovatívne produkty.
So ZSSK podobnú skúsenosť nemám, keďže tam sa kartami platiť nedá vôbec a účet v slovenskej banke nemám, takže nevyužijem ani ich úžasné platobné systémy. Fakt stredovek.
Ale ty mensi naklady (ani jednoho ridice) sem nepochopil:-)) Stejne tak bych si bez patricnych podkladu nedovolil tvrdil, ze vlak je ziskovejsi zalezitost nez vlak, protoze prepravi vic lidi
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.