..: Rychlovlaky propojí Tchaj-wan rychlostí až 300 km/h :..

700T - ilustrační fotoTchaj-pej - Od poloviny prosince začnou jezdit na Tchaj-wanu nové rychlovlaky, které spojí sever a jih Tchaj-wanu rychlostí až 300 km/h. První zkušební jízdu si cestující vyzkoušeli už 30.11. a na 7. prosinec je plánováno slavnostní otevření celé stavby.

Výrobcem rychlovaků 700T na bázi japonského šinkanzenu je konsorcium společností v čele s Kawasaki Heavy Industries. Trať pro tyto vlaky je ve výstavbě od roku 1999. Z metropole Tchaj-pej do města Kaošjung na jihu ostrova dojede vlak za pouhých 90 minut. Trať vede po západním pobřeží, kde žije většina z 23 milionů obyvatel ostrova. Zpočátku je v plánu provoz 19 vlaků denně, později se počítá až s 88 jízdami během jediného dne. Podle původních plánů měly vlaky jezdit od loňského října, ale provoz na trati se zpozdil kvůli testům bezpečnosti. "Náklady na vybudování trati s rychlostními vlaky se vrátí do šestnácti let," řekl ředitel železniční společnosti Arthur Čiang. V současnosti je stavba dokončena z 92%. V letech 2009 až 2011 je plánováno vybudovat další tři nové stanice.

Přehled údajů o stavbě a vlaku 700T

  • Jízdní doba Tchaj-pej - Kaošjung ... 1:30 (nyní 4:06)
  • Počet stanic na trati ... 8 (v plánu 3 nové stanice)
  • Plánovaný počet cestujích ... 60 tisíc denně
  • Celková délka tratě ... 345 kilometrů
  • Nejvyšší cestovní rychlost ... 300 km/h
  • Počet vozů ... 12 (1 vůz 1. třídy)
  • Počet míst ... 989 (66 míst 1. třídy)
  • Délka soupravy ... 304 metrů
  • Hmotnost soupravy ... 500 tun

zdroj, foto: Taiwan High Speed Rail Corporation, Wikipedia


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 3.12.2006 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Čína


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Addams 
19.01.2007 (10:18)  
"No, trochu nechápu, jak chtějí na trase dlouhé 345 km s 11 stanicemi jezdit rychlostí 300 km/h, když na jednu stanici vychází v průměru 31 km." - aj na LGV SNCF je stanic "ako maku", ale niektore TGV v nich zastavuju, ine nie, tak to funguje vsade na vysokor.tratiach.
05.12.2006 (18:50)  
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
04.12.2006 (21:36)  
tenzor: Nemyslel jsem samozřejme rozjezd na celých 30 km protože pak by nezbyla žádná vzdálenost na brždění, ale zhruba na polovinu tedy 15 km. Ale hlavně, i kdyby se rozjel na 300 km/h třeba jen na 5 km, tak pořád mi to připadá hlavně neekonomické, protože jak je známo, nejvíc energie se právě spotřebovává při akceleraci.
registrovaný užívateľ tenzor 
04.12.2006 (21:00)  
Luxian: Nemecke ICE 403 dokaze na 10 km v pohode zrychlit na 250 a zase zabrzdit, takze si rozhodne nemyslim ze se na 30 km rozjede rychlovlak 'tak na 200' (dokonce i vykonove pomerne slabe Pendolino by se rozjelo na vic). Na 30 km by nemel byt problem se slusne vykonou jednotkou jet tech 300 zhruba 50% trasy. Otazkou je, nakolik by to bylo ekonomicke.
registrovaný užívateľ Semík  mail  
04.12.2006 (15:22)  
To Luxian: Buď v klidu oni nemají vlaky typu 810 + 010. Pokud vím když testovali Taurus na 357km/h tak se rozjel na 250 na 2000m. Takže i kdyby to stálo u každé vrby, tak těch 300 pojede úplně v pohodě.
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
04.12.2006 (10:41)  
Co mě fascinuje, je to neskutečné stoupání, které vlaky dokážou překonat. Viz: http://www.thsrc.com.tw/images/download/wp_b_04.jpg
Skoro jak horská dráha.
Nicméně někdo se tady se mnou nedávno hádal, jak je dráha maglevu monstrózní a narušující krajinu, ale myslím, že oproti klasické vrt v podání Taiwanu je to slabé kafe
Viz: http://www.thsrc.com.tw/images/download/wp_b_012.jpg
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
04.12.2006 (10:32)  
Jedná se o typ THSR 700 T vycházející designově ze Shinkanzenu série 700 a pohonem ze série 500.
Je to všechno v tom odkazu.
04.12.2006 (9:40)  
AK: Konsorcium japonských společností, nejvýznamnější je Kawasaki Heavy Industries
04.12.2006 (9:15)  
V článku mi chybí, kdo je dodavatelem vlaků. Jestli ten obrázek odpovídá, tak to bude na bázi Šinkazenu. Nevíte o tom někdo?
03.12.2006 (20:40)  
Luxian: více k tomu je popsáno v odkazovaném článku na Wiki - typů vlakových spojů (různý počet zastavení) bude více
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko