..: Vlaky v Ústeckém kraji přecházejí na taktovou dopravu :..
Ústecký kraj - logoÚstí nad Labem - Občané Ústecka by měli od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, podle vyjádření kraje cestovat vlakem jednodušeji. "Posilují se spoje v páteřních částech regionu, aby si lidé zvykli, že v některých oblastech bude zásadně vlaková doprava," prohlásil hejtman Jiří Šulc. "Kraj a České dráhy se dohodly, že osobní železniční doprava bude zejména na páteřních tratích jezdit v pravidelných taktech." upřesnil Šulc. Osobní vlaky tak pojedou například každý den od 5 do 22 hodin v hodinovém taktu na tratích Děčín - Ústí nad Labem - Lovosice - Roudnice nad Labem a Ústí nad Labem - Teplice- Bílina - Most. "Osobní vlak z Ústí dosáhne centra Děčína za 29 minut a centra Lovosic i Teplic za 23 minut," dodává ústecký hejtman. Významné zlepšení přinese cestujícím i posílení rychlíkové dopravy mezi Ústeckým krajem a Prahou. Na trase Cheb - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem - Praha bude možné cestovat osmkrát denně každé dvě hodiny.

Ústecký kraj se rozhodl od nového jízdního řádu více podporovat i železniční spoje do turistických oblastí. Jako příklad hejtman uvedl trať na Moldavu v Krušných horách. V zimě tam jezdí lyžaři, v létě je vyhledávaná cyklisty. Proto nový jízdní řád počítá o volných dnech s pravidelnými spoji každé dvě hodiny. Naopak vzhledem k nízké vytíženosti vlaků mezi Libochovicemi a Straškovem na Litoměřicku neobjednal Ústecký kraj pro tento úsek železniční dopravu (9.12. je poslední příležitost projet tuto trať). Některé vlakové spoje budou podle hejtmana nahrazeny posílením autobusové dopravy. České dráhy podle hejtmana přispějí k propagaci Ústeckého kraje. Dva spěšné vlaky ponesou od nového jízdního řádu názvy známých turistických dominant kraje Děčínský Sněžník a Větruše. "Ta je nyní v noci krásně osvětlena a stane se prvním výrazným objektem, který cestující vlaku při příjezdu do Ústí uvidí," dodal Šulc.

Update (12.50): Podle aktuálních informací začne jezdit od Nového roku na trati Děčín - Rumburk modernizovaná souprava RegioNova.

zdroj: MF Dnes, Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 2.12.2006 (8:00)
Related newsopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Laborec425  mail  
04.12.2006 (9:28)  
Tuhle zprávu nechápu. Taktová doprava na těch dvou tratích přece už dávno je....
03.12.2006 (13:18)  
To je zajímavé, před časem, když byly "spory o placení za železniční dopravu" týž pan hetman kritizoval ČD za hodinový takt osobní dopravy na trati Ústí nad Labem - Chomutov / Roudnice a nyní se mu to najednou líbí ?
Ovšem taky to není ideální. "Zastávkový" rychlík DC > Pha odjezde z UL v x.40, osobní vlak ve směru z TP zastaví x.50 !!!!
02.12.2006 (20:50)  
gapa + František + D_N: přesně tak. Souhlas. Na 090 jsou nektery pantaky dost prazdny, hlavne dopoledni. Autobusy jsou taky prazdny (navic jsou z cely republiky)= az jim to na autobusáku v Libochovicich přes noc cikáni zdemolujou to budou čumět :-((
Registered user D_N 
02.12.2006 (20:19)  
Pan Šulc nemá co mluvit o podpoře turistiky. I alespoň jakous takous dopravu na Moldavu si lidé museli vymoci peticí a teď z toho dělá div ne svoji zásluhu. Proslulý je jeho výrok, že přece nebude někomu dotovat výlet na houby. Asi si neuvědomuje, že řada lidí pracuje i v sobotu. Zrovna dnes jsem jel z Libochovic a jedna paní říkala, že bude muset chodit z Budyně pěšky. Skutečně jí nezávidím.
02.12.2006 (19:26)  
Takt je dobrý, když se dodělají přípoje. Turistika v kraji - no, provozovatelé hotelů, týdenní hosté, to vše vyžaduje i pracovní dny. Navíc jak ty vlaky rozkouskovali, nechtěl bych dojíždět z Mostu až do Moldavy. Podpora turistiky - zrušením přímého spojení z Prahy do Libochovic, zrušení už tak bídného spojení do Krásného Dvora. A nakonec - když tím vlakem nikdo nejezdil, pro koho budou posilovat autobusy???
Registered user Crozz  mail  
02.12.2006 (17:42)  
che nevim co mate,takt je krok dopredu,v novym jizdnim rade konecne zavedly takt i tam kde chybel takze prestupy pohoda
Registered user gapa 
02.12.2006 (13:57)  
"...Posilují se spoje v páteřních částech regionu, aby si lidé zvykli, že v některých oblastech bude zásadně vlaková doprava," prohlásil hejtman Jiří Šulc..." jo, takže někde bude zásadně vlaková doprava, která bude prodělečná, protože každou hodinu vlak je blbost, neboť kdo tím proboha bude jezdit. A ještě mezi tím rychlíky.
A pro změnu v některých místech vlak úplně zrušíme - však přeci musíme nějak dotovat ty ztrátové taktové spoje na hlavních tratích...
02.12.2006 (12:45)  
Mustafa: Redukce počtu vlaků na Moldavu samozřejmě platí, ale týká se především pracovních dnů (mimo prázdnin), což na turistiku v regionu (snad) tak velké dopady mít nebude.

Ad. Doupovská lokálka (164/165): Největší handicap zde vidím v tom, že se nachází až úplně samém konci Ústeckého kraje - to moc chuti ke větším dotacím nepřidá...
02.12.2006 (12:19)  
Podporují turisticke vlaky? Vzdyt tu byla nedávno bleskovka o seškrtání vlaků na moldavu, včetně toho turisty nejvíc vytíženého...
02.12.2006 (11:07)  
A o tratich 164, 165 se neřekne ani slovo :-(( Nevim co zas Šulc má, páč v taktech to už nějakej pátek jezdí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko