Ústecký kraj se rozhodl od nového jízdního řádu více podporovat i železniční spoje do turistických oblastí. Jako příklad hejtman uvedl trať na Moldavu v Krušných horách. V zimě tam jezdí lyžaři, v létě je vyhledávaná cyklisty. Proto nový jízdní řád počítá o volných dnech s pravidelnými spoji každé dvě hodiny. Naopak vzhledem k nízké vytíženosti vlaků mezi Libochovicemi a Straškovem na Litoměřicku neobjednal Ústecký kraj pro tento úsek železniční dopravu (9.12. je poslední příležitost projet tuto trať). Některé vlakové spoje budou podle hejtmana nahrazeny posílením autobusové dopravy. České dráhy podle hejtmana přispějí k propagaci Ústeckého kraje. Dva spěšné vlaky ponesou od nového jízdního řádu názvy známých turistických dominant kraje Děčínský Sněžník a Větruše. "Ta je nyní v noci krásně osvětlena a stane se prvním výrazným objektem, který cestující vlaku při příjezdu do Ústí uvidí," dodal Šulc.
Update (12.50): Podle aktuálních informací začne jezdit od Nového roku na trati Děčín - Rumburk modernizovaná souprava RegioNova.
zdroj: MF Dnes, Právo
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ovšem taky to není ideální. "Zastávkový" rychlík DC > Pha odjezde z UL v x.40, osobní vlak ve směru z TP zastaví x.50 !!!!
A pro změnu v některých místech vlak úplně zrušíme - však přeci musíme nějak dotovat ty ztrátové taktové spoje na hlavních tratích...
Ad. Doupovská lokálka (164/165): Největší handicap zde vidím v tom, že se nachází až úplně samém konci Ústeckého kraje - to moc chuti ke větším dotacím nepřidá...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.