..: EU subvencuje jednotný vlakový zabezpečovací systém :..

Brusel - Evropská unie rozhodla o vybudování jednotného zabezpečovacího systému pro železniční dopravu. Ten v budoucnu umožní, aby moderní vlakové soupravy už nemusely na hranicích přepřahat lokomotivy. Jen v letech 2007 až 2013 bude z fondů EU na interoperabilitu vynaloženo 113 miliónů eur (přibližně 3,2 miliardy korun). Není to ovšem jen otázka finančních prostředků, ale i dobré vůle jednotlivých států. V minulosti se většina zemí snažila ze strategických důvodů interoperabilitě bránit. Chránila si tak svůj železniční trh před zahraniční konkurencí. "Nyní ale převážil fakt, že bez jednotného zabezpečovacího systému nebude železnice schopna konkurovat silniční dopravě," poznamenává mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová.

zdroj: Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 2.12.2006 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
04.12.2006 (13:41)  
mira: Ale! On ma Railtans nebo Unido nejake prebytecne uredniky??? :)
Registrierter Benutzer mira 
02.12.2006 (20:40)  
Úspora toho posunovače je sice možná, ale já bych hledal úspory hlavně ve zbytečných úřednících na ředitelstvích- tam by se jich našlo. A kdby jsi chtěl spořit na personálu všude tak tady máš 50%nezaměstnanost.Úspora energie by nebyla skoro žádná.A podle tebe je přestávka čomákování? Jednou si to zkus jezdit v noci když máš nástup v jednu ráno a končíš ve dvě odpoledne. Pořád tě někdo buzeruje za sebemenší prohřešky a s platem to taky není žádná sláva. A těch fírů budeš potřebovat stený počet protože někdo musí odvézt ty ostatní vlaky.
Registrierter Benutzer happy 
02.12.2006 (17:08)  
je úspora v personálu.Nepotřebuješ na ten vlak posunovače,kterej to přepřáhne.Nemusíš vjíždět s lokomotivou na záhlaví a s novou zase k vlaku-úspora energie a co je nejlepší,potřebuješ jen jednoho fíru,kterej pojede celou trať a ne dva,kteří pojedou jen půlku a zbytek pročumákujou v lokomotivě,aby mohli přejít na delší vlak ;)
Registrierter Benutzer mira 
02.12.2006 (15:18)  
A není snad jedno jestli najede lokomotiva 600km na uzemí jednoho státu nebo tu samou vzdálenost z jednoho státu do druhého?
A neekonomické je ale úplně vše. Třeba školy,nemocnice,koukání se na televizi atd.
Registrierter Benutzer happy 
02.12.2006 (15:15)  
A navíc je to neekonomické a spotřebuješ na to o poznání více strojů a více zaměstnanců.
Registrierter Benutzer happy 
02.12.2006 (15:14)  
15 minut je dost dlouhá doba.Sem zásadně proti zbytečným přepřahů.Zabírají moc času.
Registrierter Benutzer mira 
02.12.2006 (15:10)  
Železniční dopravě brání v konkurenceschopnosti především její zpoplatnění, což se u dopravy silniční děje v zanedbatelné míře! Jeden přepřah zabere tak 15 min takže nevidím problém v přepřáhání lokomotiv na hranicích.
Registrierter Benutzer @ld@  mail  
02.12.2006 (14:55)  
to bezesporu určitě...jestli se to prosadí tak doprava po železnici bude levnější.Aspoň teda na hlavních tratích,nevím jaký by to mělo vliv na vedlejší typu 810 tam a zpátky za dvě hodiny.
Registrierter Benutzer happy 
02.12.2006 (13:36)  
Prostě ,ať to EU nařídí na tvrdo a hotovo!Je fakt ,že jen konkurence na železnici udělá železnici jako takovou konkurenceschopnější
Registrierter Benutzer kubik 
02.12.2006 (13:00)  
Vedle Francie máme nejcitlivější zabez. zařízení. Je otázkou, zda je to dobře či špatně.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko