..: Oblíbenou lokálku do Radnic výstavba koridoru neohrozí (aktualizováno) :..
810 u RadniceChrást u Plzně - V rámci výstavby 3. železničního koridoru v letech 2009 až 2012 proběhne modernizace trati z Plzně do Rokycan. V současné době probíhá příprava projektu, který by měl být hotov v únoru příštího roku. V budoucnu bude trasa Plzeň - Rokycany vedená nově po Ejpovické přeložce měřit 14,1 kilometru (o 6 kilometrů méně než dosud). Cestujícím nová stavba přinese i další změny - obec Chrást na Plzeňsku přijde o přímé vlakové spojení s Plzní. Lokálka, která spojuje obec s Radnicemi na Rokycansku a která se u místních těší velké oblibě, by však ohrožena být neměla.

"Výhody pro Chrást asi převažují nad nevýhodami. Místo trati do Plzně vznikne plánovaná cyklostezka a současně se samozřejmě zklidní i situace na přejezdu v obci a vzroste bezpečnost," prozradil starosta obce Ladislav Bohuslav. Vlaky budou po dokončení modernizace do Plzně jezdit přes Ejpovice. "Podle toho, co jsme se dozvěděli, by ale doba jízdy neměla trvat déle, než je tomu nyní. Dokonce prý bude možná o něco kratší," uvedl Bohuslav. "Jízda vlaků přes Ejpovice opravdu v žádném případě pomalejší nebude, stejná zůstane i cena jízdného. Výhodu vidíme naopak v tom, že vlaky z Plzně do Ejpovic budou moci jezdit rychleji a lidem navíc přibudou nově vzniklé spoje," potvrdil a doplnil jeho slova vedoucí skupiny dopravy regionálního centra řízení provozu Českých drah Jaroslav Voldřich. "Budeme si na to muset zvyknout, když už to jinak nepůjde. Doufám, že dráhy všechny ty sliby o rychlejší cestě a hlavně o stejné ceně dodrží," dodává jedna z pravidelných cestujících.

Doplněno (13.25): Bližší informace o projektu Ejpovické přeložky a modernizaci trati Plzeň - Rokycany naleznete na stránkách SŽDC. Budoucí podoba stavby je zde prezentována například i formou virtuálního průjezdu trasou.

zdroj: Jízdní řád ČD (trať 176), Plzeňský deník, SŽDC


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 3.12.2006 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.01.2007 (10:09)  
Ještě bych rád reagoval na zmínku o jednokolejné přímé trati z Turnova do Liberce. Přímá trať je zde nutná, avšak projevuje se zde nekoncepční snaha ušetřit za každou cenu. Jakpak asi bude jednokolejný úsek fungovat v případě sebemenšího zpoždění, případně zavedení rušícího vlaku? Podobně nesmyslný mi přijde i jednokolejný, navíc zcela podzemní (!) úsek z Prahy do Berouna, nebo jednokolejná varianta koridoru z Českých Budějovic do Summerau. Bude toto skutečně zárukou rychlé a spolehlivé železniční dopravy? Myslím, že by bylo na čase z těchto všech "staveb pro stavby" vybrat jednu skutečně užitečnou (třeba ten Liberec) a postavit ji pořádně, než takto nalévat ztracenou krajinou draze vykoupený beton do bezvýznamných kousků všech velikášských projektů. Zatím není jistá ani existence VRT (pořád se místo nich staví nějaké kousky dálnic), tak aby to neskončilo jimi a prázdnou pokladnou. Možná by pak zbylo i na ty tratě pro místní zastávkové vlaky.
20.01.2007 (9:59)  
Twix, Space: Zastávky v tom úseku skutečně nejsou, ale mohly by být. Teď je tam "jen" jedna vesnice, ale v budoucnu se zástavba může rozrůst ve směru od Plzně - a co potom? Nahradit někdejší kolejovou dopravu autobusy? Osobní (zastávkové) vlaky přece nejsou od toho, aby prolítly osídlená území tunelem. Drahá sranda je naopak ten předlouhý tunel, ale budiž, pro VRT bude mít možná v budoucnu význam. Daleko větší zdržení dnes znamená v Plzni složitý přístup k MHD. A kromě toho - u nás se tratě nějak zvlášť udržují? Vždyť už i nové koridory jsou leckde zase rozbité, a to slouží několik málo let. Prořeže se křoví, možná utáhnou matičky, a jezdí se dál. To přece nemůže stát tolik peněz. Přínos pro místní dopravu by byl značný. Otázku ohledně cyklostezky jsem nemyslel jako její odmítání, jen myslím, že trať by zde měla větší přínos. Stezku lze přece vést územím mnoha jinými způsoby. Myslím, že už samotný přestup je špatně, do budoucna je nezbytné vést přímé spoje. Jeho zachování není zlepšením a spolu s delší trasou vyznívá vůči cestujícím značně rozpačitě.
Registered user Bram 
05.12.2006 (7:35)  
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají, chtělo by se říci v případě uchlácholení chrasteckých a radnických Českými drahami. Takové blbosti, že kilometricky výrazně delší trasa bude výhodnější než ta původní.
Osobně si myslím, že důvodem k tomuto nesmyslnému řešení je neochota investovat do spojky pro bezúvraťovou jízdu kolem Chrástu.
Registered user Space 
04.12.2006 (11:51)  
Twix: Přesně tak.
František: Místo v Chrástu se bude přestupovat v Ejpovicích, co je na tom špatného? Ve zmiňovaném Rakousku taky nejsou zastávky v každé vesnici. A ta otázka, k čemu je cyklostezka, snad ani nemohla být myšlena vážně...
04.12.2006 (11:26)  
František: A není to trochu drahá sranda, udržovat v provozu i starou trať Doubravka - Chrást? Vždyť na ní nejsou žádné zastávky a akorát by to ještě zdržovalo Os Beroun - Plzeň. V Rakousku se to třeba dělá, u nás se to plánuje na 5. koridoru mezi Hodkovicemi a Libercem (jedna kolej nově tunelem, jedna kolej v původní stopě přes jeřmanické sedlo s obsluhou všech zastávek), ale tady je ta stará trať úplně k ničemu.

Mně by osobně zajímalo, jestli se do Chrástu ponechá elektrizace (zřejmě ne) a jestli se neuvažuje o zrušení stanice Chrást pro osobní dopravu...
04.12.2006 (9:42)  
Space: Jaktože to není nutné? Proč by nemohly osobní vlaky nadále jezdit po staré trati a novou využívat jen rychlíky? Přijde mi nesmyslné vést osobní vlaky určené místní obsluze dlouhým tunelem bez zastavení. U nás je holt zažitá představa, že za každý kilometr nové tratě musí být zrušen kilometr tratě jiné. Například v Rakousku se stará trať nechá a nová zkratka je jen nadstavbou. Nechápu, jaké přínosy bude mít cyklostezka spolu s přestupem v Ejpovicích... Nebo je snad smyslem osobních vlaků co nejvíce sídel projet bez zastavení?
04.12.2006 (7:10)  
Jen upřesním, že ač je na vizualizaci znázorněna nová zastávka Újezd, je tento záměr již minulostí. Radní města Plzně odhlasovali, že Plzeň tuto zastávku nechce. Projekt je podle toho již opraven, Ejpovický Tunel a tunel Homolka se spojí v jeden, respektive rozdělí na dva souběžné jednokolejné tunely (z důvodu bezpečnosti). Pro spojení Plzeň - Rokycany to má výhodu: osobním vlakem to bude o 2 minuty rychlejší. A vlastně i do Chrástu a Radnic. Výhledově se uvažuje o zavedení linky v hodinovém taktu (během špičky) na ramení Hežmanova Huť - Nýřany - Plzeň - Ejpovice (úvrať) - Chrást - Stupno (úvrať) - Radnice. Tato linka bude samozžejmě v motorové trakci a podmínkou pro její zavedení bude existenci rychlého a výkonného stroje (V cestovní = 120km/h), aby nezdržoval ve vytíženém úseku Ejpovice - Plzeň - odb. Nová Hospoda (810 a jeho modifakace nemají šanci...)
Registered user Olda_K  mail  
03.12.2006 (18:03)  
Snad jenom upozorním, že je v kraji zažité používat název města Radnice v pomnožném (ne ženském) rodě. Takže lokálka do [b]Radnic[/b].
Jako místní v tomto řešení nevidím problém, rovněž nevidím problém s tou úvratí v Ejpovicích (stejně je už jedna ve Stupně). Takže vlastně dobrá zpráva, přibude cyklostezka, která zrovna v úseku Chrást-Bukovec chybí.
Registered user ladik 
03.12.2006 (17:33)  
no oni by se mohly vystrat na cyklostesku a
z radnice jezdit až do Plzně na hlavní nádraží
Registered user Space 
03.12.2006 (16:02)  
No asi proto, že nikdo nechce udržovat další trať, když to vůbec není nutné. Navíc ostatní vesnice (směr Radnice) administrativně spadají pod Rokycany ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko