..: Rekonstrukce traťového úseku Loket předměstí – Loket :..

RegionovaKarlovy Vary - V pátek 8. prosince 2006 přejede po více než devíti a půl letech první vlak ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Stane se tak u příležitosti slavnostního zahájení provozu na rekonstruovaném úseku trati mezi zastávkou a nákladištěm Loket předměstí a nádražím Loket.

Poslední vlaky projely po 15 kilometrů dlouhém úseku regionální trati mezi Krásným Jezem a Loktem 31. května 1997. Následujícího roku byla na trati zavedena tzv. dlouhodobá výluka. Stalo se tak z důvodu nevyhovujícího technického stavu trati. Několikeré pokusy o obnovení trati včetně snah o její pronájem byly neúspěšné, její stav se neustále zhoršoval, v některých úsecích se stala také cílem nájezdů zlodějů kovů. Po uzavření trati byla namísto vlaků zavedena náhradní autobusová doprava (nejprve v úseku z Lokte do Bečova nad Teplou, později jen mezi Horním Slavkovem a Bečovem, před dvěma léty byla i tato NAD zrušena).

V roce 2004 ustanovila Hospodářská a sociální rada Sokolovska pracovní skupinu, která měla za úkol navrhnout nejvhodnější využití opuštěné trati. Projednávány byly tři varianty – celková rekonstrukce (dle propočtu Českých drah by stála cca 215 mil. Kč), přeměna trati na historicko-turistickou železnici (návrh občanského sdružení Loketské místní dráhy za cca 50 mil. Kč) nebo přeměna trati na cyklostezku (návrh Regionální rozvojové agentury Egrensis za 38 mil. Kč pouze v úseku Horní Slavkov – Loket). Jako nejvhodnější byla navržena přeměna trati na turistickou železnici. Současně občanské sdružení Loketské místní dráhy (LMD) požádalo majitele trati, Správu železniční dopravní cesty, s.o., o prodej trati.

V těchto dnech vrcholí rekonstrukce asi 800 metrů dlouhého úseku, která sestává z výměny železničního svršku, opravy přejezdu, dvou mostů, přejezdu a dalšího zařízení. V prostoru zastávky a nákladiště Loket předměstí vzniká tzv. dopravní miniterminál. Bylo zde vybudováno nové železniční nástupiště a čekárna. V jejich sousedství buduje město Loket autobusovou zastávku, odkud budou jezdit navazující autobusy do Horního Slavkova a dalších obcí regionu. Náklady na obnovu trati (bez zřízení autobusové zastávky) činí 2,7 mil. korun.

Pravidelná doprava do Lokte předměstí bude zahájena s počátkem platnosti GVD 2006/2007; zajímavostí budou tři páry přímých vlaků do Nové Role, určené především pro zaměstnance novorolské porcelánky a firmy Witte Nejdek.

Robert Koutný, Hospodářská a sociální rada Sokolovska


JRtrain Poslat mail autorovi | 29.11.2006 (10:52)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Karlovarský


29.11.2006 (19:11)  
Také si myslím, že - byť se trať vyhýbá Krásnu - má smysl obnova celého úseku a zavedení přímých vlaků do větších center, vždyť Loket je velkou turistickou atrakcí i zdrojem množství pravidelných cest, stejně tak Horní Slavkov. Možná to bude leckomu znít jako scifi, ale například trasování vlaku (Zwickau -) Nejdek - Chodov - Loket - Bečov (- Bezdružice - Plzeň, eventuelně Rakovník - Beroun) by se také mohlo stát časem zajímavé. Chce to "jen" opravit tratě a zvýšit rychlost, možné by potom byly i spěšné vlaky. Vyžadovalo by to dostatečnou reklamu pro turisty a doladění poloh pro pravidelné cestující. Velká škoda je, že v Chodově není přímé napojení do Nového Sedla a musí se dodnes jezdit dvěma úvratěmi, i když by to šlo snadno odstranit.
29.11.2006 (18:49)  
Na té trati rozhodně nebyla doprava zastavena z důvodu nízké vytíženosti vlaků (ale z důvodu stavu tratě), Horní Slavkov není žádná díra, nádraží je tam poměrně dobře umístěné, a kdyby vlaky jezdily přímo do KV, mohla by to být opět normální železnice a ne jen nějaká "Erlebnisbahn". Do Bečova už je to problematičtější, po cestě je jen obec Krásný Jez (ještě kus před stanicí) a ten úsek je dost dlouhý, takže penízky asi nebudou.

Jinak doporučuju tu trať projet na běžkách (raději na nějakých starších), nejlepší tam jsou ty 4 kamenné viadukty. Začátek v zářezech z Krásného Jezu je místy celkem obtížný, ale od konce lesa před vsí Ležnice už to až do Lokte sviští perfektně :-)
registrovaný užívateľ ČD4ever  mail  
29.11.2006 (18:03)  
Svědek: Zásadně s vámi nesouhlasím....... Trať je třeba obnovit celou a zavést vlaky Nové Sedlo u Lokte - Loket-Horní Slavkov - Bečov nad Teplou-Mariánské Lázně.....
Turistický potenciál je v této oblasti dosti vysoký a vlaky alespoň v sobotu a neděli by prázdné rozhodně nebyly....... Natožpak po roce 2012, kdy dojde ke zrušení silniční dopravy.....
registrovaný užívateľ Crozz  mail  
29.11.2006 (18:03)  
snad se trati bude dařit,tam kde je zájem ať se jezdí :-)
29.11.2006 (15:58)  
810-024: Smysl by mělo obnovit trať jen z Lokte do Horního Slavkova, zbytek trati vede pustou krajinou, takže je na hovno. Krásný Jez je nádraží pro lišky, zajíce a veverky.
registrovaný užívateľ lada 
29.11.2006 (13:58)  
Jen dodatek k tem vlakum po trati 143 (Chodov-Nova Role) a zduvodneni porcelankou a Witte. V Lokti byla zavrena porcelanka a vyroba presunuta do Nove Role a zamestnancum slibovano, ze jim bude zajistena doprava. Nejdrive autobusy a od prosince i vyse zminovane vlaky. Ma to vsak maly hacek - v porcelance se pracuje 6:00-14:30 a zpatecni vlak odjizdi v 14:15... Mezi prijezdem a odjezdem vlaku je 8 hodin a 32 minut, coz je na osmihodinovou smenu (plus prestavka na obed) docela malo. O Witte Nejdek ani nemluve, protoze pri ceste do Nejdku temito primymi vlaky se bude muset v Roli presedat (a 20 minut cekat) a na pripadnou praci v Nejdku lidem zbyde cca 7 hodin.

PS: Privitam informace o tom, jak se v tomto pripade vyvijely pozadavky kraje, pripadne obci a firem a ci zasluhou se podarilo provoz na trati 143 alespon takto obnovit.
registrovaný užívateľ Eeeeeeda  mail  
29.11.2006 (13:54)  
To 810-024 : z Krásného Jezu
29.11.2006 (12:56)  
Je to krásná trat. Škoda, že je ekonomicky nereálné ji obnovit a provozovat v celém úseku (z Bečova)...

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko