Karlovy Vary - V pátek 8. prosince 2006 přejede po více než devíti a půl letech první vlak ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Stane se tak u příležitosti slavnostního zahájení provozu na rekonstruovaném úseku trati mezi zastávkou a nákladištěm Loket předměstí a nádražím Loket.
Poslední vlaky projely po 15 kilometrů dlouhém úseku regionální trati mezi Krásným Jezem a Loktem 31. května 1997. Následujícího roku byla na trati zavedena tzv. dlouhodobá výluka. Stalo se tak z důvodu nevyhovujícího technického stavu trati. Několikeré pokusy o obnovení trati včetně snah o její pronájem byly neúspěšné, její stav se neustále zhoršoval, v některých úsecích se stala také cílem nájezdů zlodějů kovů. Po uzavření trati byla namísto vlaků zavedena náhradní autobusová doprava (nejprve v úseku z Lokte do Bečova nad Teplou, později jen mezi Horním Slavkovem a Bečovem, před dvěma léty byla i tato NAD zrušena).
V roce 2004 ustanovila Hospodářská a sociální rada Sokolovska pracovní skupinu, která měla za úkol navrhnout nejvhodnější využití opuštěné trati. Projednávány byly tři varianty – celková rekonstrukce (dle propočtu Českých drah by stála cca 215 mil. Kč), přeměna trati na historicko-turistickou železnici (návrh občanského sdružení Loketské místní dráhy za cca 50 mil. Kč) nebo přeměna trati na cyklostezku (návrh Regionální rozvojové agentury Egrensis za 38 mil. Kč pouze v úseku Horní Slavkov – Loket). Jako nejvhodnější byla navržena přeměna trati na turistickou železnici. Současně občanské sdružení Loketské místní dráhy (LMD) požádalo majitele trati, Správu železniční dopravní cesty, s.o., o prodej trati.
V těchto dnech vrcholí rekonstrukce asi 800 metrů dlouhého úseku, která sestává z výměny železničního svršku, opravy přejezdu, dvou mostů, přejezdu a dalšího zařízení. V prostoru zastávky a nákladiště Loket předměstí vzniká tzv. dopravní miniterminál. Bylo zde vybudováno nové železniční nástupiště a čekárna. V jejich sousedství buduje město Loket autobusovou zastávku, odkud budou jezdit navazující autobusy do Horního Slavkova a dalších obcí regionu. Náklady na obnovu trati (bez zřízení autobusové zastávky) činí 2,7 mil. korun.
Pravidelná doprava do Lokte předměstí bude zahájena s počátkem platnosti GVD 2006/2007; zajímavostí budou tři páry přímých vlaků do Nové Role, určené především pro zaměstnance novorolské porcelánky a firmy Witte Nejdek.
Robert Koutný, Hospodářská a sociální rada Sokolovska
Jinak doporučuju tu trať projet na běžkách (raději na nějakých starších), nejlepší tam jsou ty 4 kamenné viadukty. Začátek v zářezech z Krásného Jezu je místy celkem obtížný, ale od konce lesa před vsí Ležnice už to až do Lokte sviští perfektně :-)
Turistický potenciál je v této oblasti dosti vysoký a vlaky alespoň v sobotu a neděli by prázdné rozhodně nebyly....... Natožpak po roce 2012, kdy dojde ke zrušení silniční dopravy.....
PS: Privitam informace o tom, jak se v tomto pripade vyvijely pozadavky kraje, pripadne obci a firem a ci zasluhou se podarilo provoz na trati 143 alespon takto obnovit.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.