Chomutov - Severočeské doly Chomutov nezruší kvůli uhlí železniční trať Chomutov - Březno. Ještě než před těžbou odmontují koleje, zprovozní přeložku, a to příští rok na jaře. Tento týden se podle technického ředitele dolů Miroslava Eise podařilo dokončit ražbu tunelu. "Proběhl kontrolní den, práce pokračují podle harmonogramu. První vlaky by měly projet 1. dubna 2007," řekl Právu. Zprávu by měli s radostí přivítat zejména železniční odboráři. Za zachování trati bojovali peticí. Podpisy sbírali z obavy, že se těžební firma pokusí z problémové akce vycouvat. Stavbu totiž provázejí potíže, které už několikrát odsunuly termín dokončení.
Po trati se mělo jezdit už v roce 2004. Projektant však trasu nasměroval do poddolovaného území, tvořeného plastickými jíly. Už v srpnu 2001 se v informaci pro ministra dopravy objevilo zjištění, že trasa budoucího tunelu prochází nestabilním terénem s dutinami po důlní činnosti. Následovalo několik havárií, většinou se zřítilo čelo ražby. Nejméně jednou se to projevilo i na povrchu, kdy se o pět metrů propadla ornice i s vysetou řepkou. V závalu dokonce zůstal uvězněný razící stroj. Sedmikilometrovou přeložku jako důlní škodu financují Severočeské doly. Původně měla stát 1,2 miliardy, částka se však zvýšila na dvojnásobek. Novou železniční spojku na okraji dobývacího prostoru začala budovat společnost Metrostav 3. března 2000. Přeložka je projektována jako jednokolejná trať s 1.750 metrů dlouhým tunelem a provozní rychlostí až 110 km/hod.
Doplnění autora: Vzhledem k velkému zájmu o tuto stavbu v diskuzi, bych rád odkázal na podrobné informace v článku o přeložce na serveru K-Report.
zdroj: Právo
Překvapilo? Tak to mě v tomhle státě opravdu nepřekvapuje.
Právě, že ten je aspoň rozlehlý. Nicméně máš pravdu, že zdejší krajina je už tak zničená, že by se v ní ztratil kráter po asteroidu. Možná by ho ani nikdo nerozeznal od jedoho z dolů..
A jak si myslíš že je hlubokej a rozlehlej ten důl co je těsně vedle tratě?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.