Větší kvalitu cestování po železnici přivítal i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS). "Jsem rád, že se současný management chce poprat s dluhem z minulosti. Ve světle toho, co se děje na silnicích, je krok Českých drah vedle velké výzvy i značnou šancí, jak se prosadit na trhu," poznamenal Vymazal. Soupravy Regionova vznikly přestavbou starých motorových lokálek, z nichž zbyly jen některé rámy. Do konce roku bude jezdit po republice 17 podobných vlaků. "A do dvou až tří let až sto kusů," uvedl Tomáš Ignačák ze šumperské firmy Pars nova, která Regionovy pro ČD vyrábí. "Věřím, že postupně budou takto vypadat všechny vlaky. Tedy že budou čisté, krásné a bezpečné," poznamenal Vystrčil. Přímo na Vysočině by jich mělo jezdit v dohledné době až sedm. Komfortnější jízdy se dočkají i cestující v Havlíčkově Brodě, Novém Městě a Žďáru nad Sázavou. Vysočina by výhledově potřebovala sedm elektrických a 12 motorových vlaků. Další obnovu by dráhy chtěly financovat z evropských fondů. Vozy, které včera poprvé vyjely směrem na Kostelec, jsou označeny logem kraje Vysočina a jeho internetovou adresou. Cena každé soupravy je 20 milionů korun. Dieselové motory do nich dodává společnost Tedom, která sídlí na Třebíčsku.
Na Vysočině v příštím roce najedou vlaky méně
Zástupci ČD také včera představili nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Bude v něm například nový spoj, který ráno před šestou vyrazí z Havlíčkova Brodu do Brna, kde skončí krátce před půl osmou. "Jinak se jízdní řád v podstatě nemění," podotkl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Havel. Se změnou v jízdním řádu najedou vlaky v příštím roce o více než dvacet osm tisíc kilometrů méně. "Jedná se zhruba o půl procenta, což je k rozsahu kilometrů, které vlaky najedou ročně, zanedbatelné číslo. Cestující to téměř nepoznají," řekl Havel. Potíže čekají cestující v příštím roce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Prahou kvůli rozsáhlé přestavbě nádraží v Kolíně. "Osobní vlaky tak budou končit v Kutné Hoře, kde budou muset cestující přestupovat na Středočeskou regionální dopravu," upozornil Miroslav Havel. Zrušeny budou některé málo využívané spoje, které České dráhy vytipovaly na základě sčítání cestujících. Vzhledem ke zrušení posilových pátečních a nedělních rychlíků R 1519 a R 1518 zůstane trať Okříšky - Znojmo po mnoha letech zcela bez dálkové dopravy. Od prosince tak již nebudou nadále jezdit například poslední nedělní vlaky na trati 243 mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku.
zdroj: Vysočina, MF Dnes, Právo
S tím soubojem vlak x bus bych to neviděl zase tak černě. Rychlíky z Třebíče do Jihlavy jsou rychlejší než autobus a do Brna je to zhruba nastejno.
Spíš než pro rekonstrukci 240 bych byl pro obchvat Třebíče, město to potřebuje jako sůl (dnes projede Třebíčí tolik vozidel jako na dálnici D2 Brno-Břeclav). Ještě, že nebydlím v Třebíči na Bráfově třídě :-)
A teď zpět k železnici - je pravda, že cestovní doba, mezi Prahou a Jihlavou je otřesná.. Ale mezi Jihlavou - Třebíčí - Brnem by to taky chtělo výrazně zvýšit rychlost, aby to mohlo konkurovat busům..
Ale na věci to nic nemění.
Cože, ono se má zase v Česku zdražit CD a DVD? :O Jestli tomu tak je, tak tedy.........:-((((
Praha-Jihlava vlakem 1519 přes Vršovice za tři hodiny je taky hrůza, když je to po silnicích kratší a ještě převážně po dálnici. V tu dobu, co ten vlak jel, by to autobus pohodlně ujel za 1:15 (a on taky jede :-), jen ho neprovozují ČD. Takže jeho (vlaku*) dny byly sečteny už dávno.
To autorské právo, to myslíš, jak nám mají zdražovat CD a DVD...:-D
S tou fotkou je to asi kvůli nedávno zmiňovaným autorským právům.
Teď poznámka stranou: Když se jedná o Regionovu Vysočiny, tak proč je na fotce Středočeská??
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.