Šumperk - Zažívají nebývalý rozmach, ale musejí se pouštět do tvrdé sebekritiky. Společnosti PARS Nova Šumperk se podařilo získat v uplynulých letech velké množství zakázek, které učinily z řadové opravny kolejových vozidel jednoho z nejvýznamnějších hráčů v českém železničním průmyslu, kvalita odvedené práce ale pokulhává. Kritika na adresu výrobků ze Šumperka dokonce zesílila natolik, že už si ji muselo připustit i vedení společnosti.
"Bohužel od počátku roku neplníme termíny v žádném sortimentu našich výkonů. Nejmarkantnější propad je u našeho nosného programu pro letošní a následující dva roky – modernizací jednotek Regionova," píše se v nepodepsaném prohlášení vedení firmy, adresovaném zaměstnancům. Projekt modernizace stovky jednotek řady 814 je historicky největší objednávkou ČD u PARSu, dvoumiliardový projekt je ale ve značném skluzu. Původní plán počítá ke konci roku 2006 s dodáním dvaceti jednotek, podle posledních zpráv je hotova jen jednotka s pořadovým číslem 12. První tři soupravy musely být během října a listopadu navíc vráceny výrobci k provedení rozsáhlých úprav. "Na počátku tohoto projektu byly skluzy způsobeny absencí technologické přípravy, kdy jsme stavěli jednotlivé skříně tak jako prototyp a nikoliv jako sériovou produkci," píše se v prohlášení vedení, které otiskl firemní PARS Magazín.
Kritika se týká i řemeslného zpracování
Vrzající interiér, silné rázy při jízdě či dokonce časté výpadky systémů nezbytných pro samotný provoz. I takové jsou postřehy těch, kteří se s jedním ze stěžejních vozidel marketingových akcí ČD svezli. Kvalita dílenského zpracování je tím nejčastějším, co se vozidlům z PARSu vytýká. Vedení proto vyzývá zaměstance, aby začali své úkoly plnit profesionálněji. "V této společnosti došlo k výrazným změnám, kdy už zákazník rozhodně netoleruje to, co dříve snad i vyhovovalo. Boj o spokojeného zákazníka by se měl stát základním mottem každého z nás, protože jen tak zajistíme budoucnost firmy a jistoty našim rodinám," píše se v nezvykle otevřeném vyjádření vedení. Má k tomu ale dobrý důvod, stížnosti zákazníků jsou totiž i na modernizace tramvají, rozpaky vzbudil i prototyp vozu řady 954, vystavený na CzechRaildays 2006 v Ostravě. I další významné projekty PARSu jsou v prodlení. České dráhy měly dostat do konce roku pět řídících vozů řady 954, zatím jsou hotovy jen dva. Obtíže a neplnění termínů provázejí i modernizace tramvají.
zdroj: PARS Magazín 09-10/2006
Vinu na tom má určitě vedení, protože ty dělníci musí být honění. A z toho plyne ta nekvalitní a často nedodělaná práce. Řešením může být jen zvětšení výrobních prostor a příjem nových zaměstnanců nebo účast jen na vybraných prioritních zakázkách, kde budou moci garantovat včasnost zakázky a odpovvídající kvalitu zpracování.
1. Před tak zvanou modernizací 810+010 na 814 si měly České dráhy uvědomit, že starého psa novým kouskům nelze naučit.
2. Ještě větší problém je to, že se patrně na Českých drahách nenajde člověk, který řekna v Parsu "takto soudruzi nelze" a vozidla mající závady vrátit výrobci k jejich odstranění a požadovat odškodnění v případě, že reklamace bude splněna po uplynutí zákonem stanovené lhůty.
Nakonec musím souhlasit s názorem předřečníka xAnri05, že za málo peněz je málo muziky. Ale i malá muzika by neměla mít falešné tóny. FRK
Ty jsi tím asi ještě nejel, co?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.