..: Vedení PARSu připouští nízkou kvalitu práce :..

Regionova Šumperk - Zažívají nebývalý rozmach, ale musejí se pouštět do tvrdé sebekritiky. Společnosti PARS Nova Šumperk se podařilo získat v uplynulých letech velké množství zakázek, které učinily z řadové opravny kolejových vozidel jednoho z nejvýznamnějších hráčů v českém železničním průmyslu, kvalita odvedené práce ale pokulhává. Kritika na adresu výrobků ze Šumperka dokonce zesílila natolik, že už si ji muselo připustit i vedení společnosti.

"Bohužel od počátku roku neplníme termíny v žádném sortimentu našich výkonů. Nejmarkantnější propad je u našeho nosného programu pro letošní a následující dva roky – modernizací jednotek Regionova," píše se v nepodepsaném prohlášení vedení firmy, adresovaném zaměstnancům. Projekt modernizace stovky jednotek řady 814 je historicky největší objednávkou ČD u PARSu, dvoumiliardový projekt je ale ve značném skluzu. Původní plán počítá ke konci roku 2006 s dodáním dvaceti jednotek, podle posledních zpráv je hotova jen jednotka s pořadovým číslem 12. První tři soupravy musely být během října a listopadu navíc vráceny výrobci k provedení rozsáhlých úprav. "Na počátku tohoto projektu byly skluzy způsobeny absencí technologické přípravy, kdy jsme stavěli jednotlivé skříně tak jako prototyp a nikoliv jako sériovou produkci," píše se v prohlášení vedení, které otiskl firemní PARS Magazín.

Kritika se týká i řemeslného zpracování

854 Vrzající interiér, silné rázy při jízdě či dokonce časté výpadky systémů nezbytných pro samotný provoz. I takové jsou postřehy těch, kteří se s jedním ze stěžejních vozidel marketingových akcí ČD svezli. Kvalita dílenského zpracování je tím nejčastějším, co se vozidlům z PARSu vytýká. Vedení proto vyzývá zaměstance, aby začali své úkoly plnit profesionálněji. "V této společnosti došlo k výrazným změnám, kdy už zákazník rozhodně netoleruje to, co dříve snad i vyhovovalo. Boj o spokojeného zákazníka by se měl stát základním mottem každého z nás, protože jen tak zajistíme budoucnost firmy a jistoty našim rodinám," píše se v nezvykle otevřeném vyjádření vedení. Má k tomu ale dobrý důvod, stížnosti zákazníků jsou totiž i na modernizace tramvají, rozpaky vzbudil i prototyp vozu řady 954, vystavený na CzechRaildays 2006 v Ostravě. I další významné projekty PARSu jsou v prodlení. České dráhy měly dostat do konce roku pět řídících vozů řady 954, zatím jsou hotovy jen dva. Obtíže a neplnění termínů provázejí i modernizace tramvají.

zdroj: PARS Magazín 09-10/2006


Honza Beránek / JTB | 17.11.2006 (16:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
17.11.2006 (23:15)  
Já jsem jel zatím Regionovou při DOD v Bohumíně, ale z toho nemohu moc soudit, jak se chová na trati ve vyšších rychlostech. Tak zhodnotím aspoň tramvaj K3RN, co nám jezdí v Brně. 1753 jezdí v pravidelném provozu asi měsíc, ale už ji vržou klouby. Taky trvalo asi dva měsíce, než ji pustili na linku. Měla pořád nějaké závady. Je to plné elektroniky a co jsem slyšel, tak některé komponenty byly chybně zapojeny. I celková spolehlivost těchto tramvají je dost špatná. Často se stává, že je během dne musí měnit nebo dokonce mrtvé odtahovat do vozovny.
Vinu na tom má určitě vedení, protože ty dělníci musí být honění. A z toho plyne ta nekvalitní a často nedodělaná práce. Řešením může být jen zvětšení výrobních prostor a příjem nových zaměstnanců nebo účast jen na vybraných prioritních zakázkách, kde budou moci garantovat včasnost zakázky a odpovvídající kvalitu zpracování.
17.11.2006 (23:13)  
Problémy vozidel 814/914 vidím ve dvou rovinách.
1. Před tak zvanou modernizací 810+010 na 814 si měly České dráhy uvědomit, že starého psa novým kouskům nelze naučit.
2. Ještě větší problém je to, že se patrně na Českých drahách nenajde člověk, který řekna v Parsu "takto soudruzi nelze" a vozidla mající závady vrátit výrobci k jejich odstranění a požadovat odškodnění v případě, že reklamace bude splněna po uplynutí zákonem stanovené lhůty.
Nakonec musím souhlasit s názorem předřečníka xAnri05, že za málo peněz je málo muziky. Ale i malá muzika by neměla mít falešné tóny. FRK
17.11.2006 (23:04)  
ČD4ever: No když to srovnáme se šrotem (rudá koženka, 810, starej panťák atd.), ve kterém ČD vozí běžně lidi (a vozit bude asi 4ever), tak je Regionova skutečně skvělé vozidlo.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
17.11.2006 (21:35)  
Práce odvedená v PARSu je hrůza,jezdil jsem tam dřív přebírat EMJ a po posledním přebírání 460 069/70 mě tam už nikdo nedostane.Tolik garančních závad jsem ještě nezažil.Dovedu si živě představit jak vypadá jejich modernizace mot.vozů.
registrovaný uživatel pato 
17.11.2006 (21:17)  
čd4ever:jo jsou, když stojí tak je na ně celkem hezky pohled.
17.11.2006 (20:52)  
ČD4ever: Nezklamal, nezklamal...
Ty jsi tím asi ještě nejel, co?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
17.11.2006 (19:51)  
samlep: Regionovy jsou skvělá vozidla
registrovaný uživatel vb007 
17.11.2006 (19:27)  
"silné rázy při jízdě" No tak to se asi řešit nebude.
17.11.2006 (18:54)  
Já teda ještě v regionově nejel, jenom v Esmeraldě (prototyp 814) a tam to taky nebyl žádnej zázrak, každou chvíli to vypadalo že mi spadne na palici obložení stropu jak se to chvělo, dřevěný obložení kolem oken fakt nic moc, všude možně byly vidět šrouby takže jako žádnej zázrak. Nevim jak je na tim regionova, ale teoreticky by to mělo bejt vzhledem k relativně standardní výrobě lepší, ale asi moc ne. Sice teda pro mě neni překvapení že by PARS měl nějak extra kvalitní výrobky, ale tohle sem nečekal, třeba 854 vypadaj celkem solidně
17.11.2006 (18:49)  
No v Olomouci jezdi medornizovane tramvaje od PARSu a taky nicmoc. To se CD mohli zeptat jaka byla jejich kvalita uz leta dopredu a mohli vydedukovat, ze to nebude nicmoc. Ono taky pri tech platech co davaji zamestnancum (v Cechach ma stejne penize nekvalifikovana prodavacka) se nedivim te nizke pracovni moralce. Je to sice chaba vymluva za odflaklou praci, ale kdyz ti da vedeni mizernej plat a navic si nabere vic zakazek nez muzete splnit a pak te honi jak trotla, tak se chvilema neni co divit. Snad to zlepsi, preji jim to. Region to potrebuje, zakazka je stejne uz uzavrena, tak doufejme, ze to bude lepsi a Regionovy se nebudou rozpadat za jizdy.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko