..: Vedení PARSu připouští nízkou kvalitu práce :..

Regionova Šumperk - Zažívají nebývalý rozmach, ale musejí se pouštět do tvrdé sebekritiky. Společnosti PARS Nova Šumperk se podařilo získat v uplynulých letech velké množství zakázek, které učinily z řadové opravny kolejových vozidel jednoho z nejvýznamnějších hráčů v českém železničním průmyslu, kvalita odvedené práce ale pokulhává. Kritika na adresu výrobků ze Šumperka dokonce zesílila natolik, že už si ji muselo připustit i vedení společnosti.

"Bohužel od počátku roku neplníme termíny v žádném sortimentu našich výkonů. Nejmarkantnější propad je u našeho nosného programu pro letošní a následující dva roky – modernizací jednotek Regionova," píše se v nepodepsaném prohlášení vedení firmy, adresovaném zaměstnancům. Projekt modernizace stovky jednotek řady 814 je historicky největší objednávkou ČD u PARSu, dvoumiliardový projekt je ale ve značném skluzu. Původní plán počítá ke konci roku 2006 s dodáním dvaceti jednotek, podle posledních zpráv je hotova jen jednotka s pořadovým číslem 12. První tři soupravy musely být během října a listopadu navíc vráceny výrobci k provedení rozsáhlých úprav. "Na počátku tohoto projektu byly skluzy způsobeny absencí technologické přípravy, kdy jsme stavěli jednotlivé skříně tak jako prototyp a nikoliv jako sériovou produkci," píše se v prohlášení vedení, které otiskl firemní PARS Magazín.

Kritika se týká i řemeslného zpracování

854 Vrzající interiér, silné rázy při jízdě či dokonce časté výpadky systémů nezbytných pro samotný provoz. I takové jsou postřehy těch, kteří se s jedním ze stěžejních vozidel marketingových akcí ČD svezli. Kvalita dílenského zpracování je tím nejčastějším, co se vozidlům z PARSu vytýká. Vedení proto vyzývá zaměstance, aby začali své úkoly plnit profesionálněji. "V této společnosti došlo k výrazným změnám, kdy už zákazník rozhodně netoleruje to, co dříve snad i vyhovovalo. Boj o spokojeného zákazníka by se měl stát základním mottem každého z nás, protože jen tak zajistíme budoucnost firmy a jistoty našim rodinám," píše se v nezvykle otevřeném vyjádření vedení. Má k tomu ale dobrý důvod, stížnosti zákazníků jsou totiž i na modernizace tramvají, rozpaky vzbudil i prototyp vozu řady 954, vystavený na CzechRaildays 2006 v Ostravě. I další významné projekty PARSu jsou v prodlení. České dráhy měly dostat do konce roku pět řídících vozů řady 954, zatím jsou hotovy jen dva. Obtíže a neplnění termínů provázejí i modernizace tramvají.

zdroj: PARS Magazín 09-10/2006


Honza Beránek / JTB | 17.11.2006 (16:56)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby Stavby a projekty Vozidla

More from ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
19.11.2006 (16:20)  
Je to chyba pouze vedení-manažerů Parsu.Prostě,když vím,že zakázky nemůžu splnit,tak je nemám brát.Vedení by mělo mít jasné priority.Dělníci za to(90%) podstatě nemůžou.ČD by měly zakročit a sankcionovat výrobce.Osobně bych jezdil na kontroly.
Ona pravda lidi dělat nechtěj a nezaměstnaný jsou většinou z vlastní vůle.Dělaj to sociální dávky a povahy jednotlivců.
Registered user Johník  mail  
19.11.2006 (9:58)  
Věc bude asi mnohem složitější, než se na první pohled zdá. Především je důležité si uvědomit, že PARS nova provádí rekonstrukce a ne výrobu nových vozidel! To je velice důležitý aspekt. Zkuste si doma ze své rezavé 120 udělat Felicii. Narazíte možná na obdobné problémy.
Další problém je v ceně. Zákazník chce mít samozřejmě za co nejméně peněz co nejvíce muziky a to se někde projeví.
Nemálo důležitým problémem je dostatek kvalifikovaných pracovníků. Ale o tom už tu byla řeč.

Bez poznání zákulisí, se lehce vynáší soudy....
19.11.2006 (9:33)  
810 4 ever.....;-)...přece se jich jen tak nevzdáme:-D
19.11.2006 (0:49)  
Jinak si upřímně přeji, aby se to podařilo v Parsu nakonec nějak rozjet a mohli jsme se vozit vozidly když ne úplně moderními, tak aspoň kulturními. A už se těším aspoň na to Euro 3, vždyť kdejaký autobus bude mít za chvilku Euro 5 a emise se vyrovnají...
19.11.2006 (0:46)  
Bohužel to dopadne spíš tak, že ČD nebudou mít na regionálkách čím jezdit (Pars nestačí vyrobit tolik vozidel a ještě na nich opravit závady), a tak se regionálky zruší. Vzpomeňme, jak dopadl nedávný pokus několika soukromých dopravců se do věci vložit. Vždyť když má kraj možnost něco objednat skoro zadarmo, tak by byl blázen, aby objednával dráž. Co na tom, že skoro zadarmo se dá objednat jen skoro nulový grafikon. ČD jsou jediné, které mu ho ochotně nabídnou, a všichni budeme spokojeni. Vždyť veřejná doprava se objednává hlavně pro ty, kteří nemají možnost jet autem (jak jsem nedávno někde četl), tak proč se namáhat, když většina do aut sednout může...
18.11.2006 (14:40)  
ČD4ever: doufam žes jel i ostatníma střepama co na 120 jezděj :-/. ale je pravda že regionova je krok kupředu
18.11.2006 (14:20)  
to ČD4ever: will see, baby ;-)
Registered user ČD4ever  mail  
18.11.2006 (12:39)  
ČD udrží svou pozici dominantního doprvace 4ever...... A regionova je velmi pohodlné a pěkné vozidlo.... Jel sem s ní na trati 120 a byl jsem na prezentaci tohoto vozidla na Praze Mas. n.
18.11.2006 (2:44)  
ještě štěstí, že pokud někde něbudou ČD 4 ever, tak to bude na regionálkách, až o jejich provozu začnou konečně rozhodovat plnohodnotně kraje!!! Takže se těšám na konkurenci a boj o zákazníky.... jako jinde...
17.11.2006 (23:43)  
No ono se stačí svézt v pražských modernizovaných té trojkách. I běžný cestující si myslím všiml, že např. zadní laminátové čelo zevnitř nelícuje ke kastli úplně přesně (odchylka běžně i tak dva cm)... Nebo regionova, kde jde mezerou mezi oknem a kastlí vidět ven, je opravdu taková specialitka... Nicméně souhlas s Deadeye, snad se to do budoucna zlepší a Pars se stane uznávaným výrobcem žel. vozidel...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko