..: Nový nákladní expres Italia :..
ČechofrachtPraha - Na konci října uvedla společnost Čechofracht Group do provozu nový systémový vlak Italia. Nákladní expres spojuje Českou republiku se všemi stanicemi v Itálii, popřípadě Slovinsku. "Přestože byly původně naplánovány dva pravidelné týdenní odjezdy z České republiky, podařilo se již na počátku provozu získat některé klienty, kteří dříve přepravovali své zboží do Itálie po silnici, a proto se zvýšily pravidelné týdenní odjezdy na čtyři," sdělil Radim Procházka, obchodní ředitel společnosti SPEDI-TRANS Praha. Expres Italia může směle konkurovat silniční dopravě nejen cenovými podmínkami, ale i dobou přepravy. Úsek z výchozí stanice Ostrava hl. n. na rakousko-italskou hranici urazí expres za 24 hodin. Vlak využívá rezervačního systému při uplatnění přísné neutrality vůči všem uživatelům vlaku.

Ilustrační foto Vzhledem k náročnosti průjezdu přes známý rakouský průsmyk Semmering je kapacita vlaku omezena na 1.050 tun. "Vlakem se přepravují především výrobky z oceli, které byly původně z větší části přepravovány kamiony a díky expresu Italia je nyní železnice cenově výhodnější. Dalšími základními přepravovanými komoditami jsou železný šrot a řezivo," dodal Procházka. Nákladní expres Italia je vedle systémových vlaků Adria a Carpathia již třetím produktem, na jehož vybudování se skupina Čechofracht Group podílela. Provozuje jej společnost SPEDI-TRANS Praha, člen Čechofracht Group, spolu s Českými drahami a rakouským partnerem. Skupina Čechofracht Group patří s obratem 4,5 mld. Kč za rok 2005 k největším poskytovatelům komplexních spedičně-logistických služeb v České republice. Je tvořena společnostmi Čechofracht, SPEDI-TRANS Praha a BlueTrucks.

zdroj: Tisková zpráva Čechofracht


CSPSV | 13.11.2006 (21:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci


14.11.2006 (18:42)  
Není ji schopna poskytnout železnice, nebo dominantní státní dopravci? Just in time... No jo, oni radši skladují v kamionech, protože zdržování státních vagónů stojí peníze a svoje nemají. Hlavní přínos silniční dopravy bych přesto neorientoval na rychlost a kontinuální expedici (dělat si ze silnic dopravníkový pás?), ale raději na dopravu na krátké vzdálenosti. Vždyť se dá naložit i malý vagon, jen kdyby ho v každém uzlu nezdržovali libovolně dlouhou dobu s nejistým časem odjezdu...
14.11.2006 (14:29)  
Takže z Ostravy na AT-IT hranice to ide za 24 hodín a z Ostravy do Prahy-Vršovic za 36. Hm, dobré...
Fandím nákladnej železničnej doprave tam, kde má opodstatnenie a môže odľahčiť cesty. Napr. u nás v Žiline by to chcelo čím skôr začať využívať novú vlečku ku KIA motors, inak to cestné komunikácie nezvládnu. Na druhú stranu sú ale komické výroky a likvidácii kamiónovej prepravy: množstvo firiem vyžaduje rýchlosť a flexibilitu, ktorú železnica nie je schopná poskytnúť. Dokonca aj spústa firiem s vysokou dennou produkciou radšej využije "gumokoly," keďže potrebujú expedovať kontinuálne a bez dlhých skladov a čakaní (teda just-in-time model). Takže skôr by som to videl na symbiózu naž na likvidáciu...
13.11.2006 (21:32)  
Neé, promiň, s někým jsem si tě spletl. :)))
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
13.11.2006 (21:26)  
Duke123: Já někdy napsal příspěvek, který nebyl smysluplný???
13.11.2006 (21:25)  
Snad poprvé smysluplný příspěvek. Stracíš grády frajere!
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
13.11.2006 (21:10)  
Další rána silniční dopravě...Jen tak dál.....

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko