..: IV. železniční koridor nepovede přes Český Krumlov :..
Ilustrační foto, ÖBBČeský Krumlov - Železniční koridor z Českých Budějovic do hornorakouského Lince, který se řadí mezi 30 prioritních staveb Evropské unie v oblasti dopravy, nepovede přes Český Krumlov. Projektanti i zástupci kraje se 17.10.2006 shodli na tom, že koleje povedou okolo Kaplice. Rozhodujícím faktem pro zvolenou variantu byla o 11 miliard korun nižší cena, neboť tato trasa je o 5 km kratší. Navíc obce v okolí Krumlova proti zamýšlené trase protestovaly. "Realizace koridoru do Rakouska připadá v úvahu až po roce 2016," uvedla tisková mluvčí Ministerstva dopravy ČR Marcela Žižková. Původně měla být stavba koridoru v úseku mezi Budějovicemi a Lincem zahájena v roce 2010. Vlaky zde po modernizaci tratě budou moci jezdit rychlostí až 160 km/h.

V Jihočeském kraji se nachází 248 železničních stanic a zastávek na 880 km železniční sítě. Právě mezi Českými Budějovicemi a Lincem vedla první koněspřežná železnice na evropském kontinentu. Z historického pohledu došlo k útlumu železniční dopravy v jižních Čechách mezi Českem a Rakouskem po roce 1948, kdy byly provozovány 2 hraniční přechody - zejména kvůli nákladní dopravě - Horní Dvořiště a České Velenice. Přechod Slavonice - Fratres byl uzavřen. Osobní vlaky strávily kvůli kontrolám na hranicích více jak dvě hodiny a četnost spojů byla velmi nízká. Na přechodu Horní Dvořiště - Summerau jezdil jeden pár osobních vlaků, na přechodu České Velenice - Gmünd mezinárodní rychlík Vindobona a noční rychlík Sanssouci. Po roce 1989 se hranice otevřely a začal stoupat i počet železničních spojů pravidelných, sezónních i mimořádných. Zavedl se rychlík do Benátek a do Vídně. Od loňského prosince jezdí přes hraniční přechod Horní Dvořiště - Summerau nově vlak Ex/EC 100/101 Jože Plečnik na rameni Sever - Jih v relaci Praha - Lublaň.

zdroj: ČT 24, Proměny železnice v regionech, ČD


CSPSV | 26.10.2006 (22:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.10.2006 (11:36)  
No, ale v tom případě by trasa přes Český Krumlov byla dokonalým turistickým lákadlem - asi jako v Rakousku EC Transalpin. By jsme si mohli koupit klopidla s prosklenou střech a nechat turisty, ať se cestou z Prahy do Linze kochají přírodou a navíc by jsme na té trase využili i naklápění.

Ale osobně jsem pro tu přímou variantu, kde si té teoretické Vmax možná užijí i normální soupravy složené z lokomotivy a přípojných vozů. God blesses RIC 200-cars!
27.10.2006 (11:30)  
ad MZ: Naprosty souhlas. Trasa pres CK je sice delsi, zato vsak podstatne horsi. Trasa pres Kap. je temer prima a bez tunelu. Trasa pres CK ma cetne oblouky a nejmene 5 tunelu. Videl jsem mapku, kde byly zakreslene obe posledni varianty. Jestli si vzpomenu kde, dam sem odkaz.
27.10.2006 (10:02)  
Vyjadřovat se "zasvěceně" k údaji "o pět kilometrů kratší" je úsměvné. Ve zprávě, mimo jiné opis reportáže ČT 24, se neuvádí další technické rozdíly mezi oběma variantami – trasa přes Český Krumlov se patrně neobejde bez viaduktů nebo tunelů …
27.10.2006 (9:46)  
Není již někde k dispozici plánek se zakreslenou výslednou variantou? Vím, že jich bylo velké množství - zajímalo by mě, zda Kamennému Újezdu a Velešínu zůstane zachováno vlakové spojení, a to i přímé do Kaplice, nebo stávající trať ve Velešíně skončí a bude nutné jezdit přes Budějice, anebo bude tato trať úplně zrušena...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.10.2006 (9:44)  
Jen tak dál..Stavět koridory a likvidovat silniční dopravu....
27.10.2006 (0:56)  
Deadeye: připomíná mi to jiná statistická kouzla - třeba, že každé druhé manželství se rozvádí (a kdyby rozvodů bylo 2x víc než svateb, tak se každé manželství rozvádí hned 2x, že jo?), nebo že chlapi mají v průměru víc styků než ženy (a s kým to tedy dělají?). Já připojím jedno vlastní - 400 km vlakem stojí 424 Kč, 401 km stojí 478 Kč (obyčejné jízdné), tedy kilometr stojí 54 Kč. Tak to je vlak dražší než taxík!!
27.10.2006 (0:26)  
Huf 5 km trate na 160km/h za 11 milirad? To maji snad prepocitane na ty ceny roku 2016. Nemelo by snad v soucasnosti v dane cene za danou delku trati byt normalni postavit VRT? Vzdyt udavana cena se pohybuje kolem 1 miliardy za km a tady to cita pres 2 miliardy na km obycejneho koridoru. Tedy nevadi mi tolik usetrenych penez, ale pokud jsou stejne naklady na kilometr i u zbytku trate, tak potes koste.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko