V Jihočeském kraji se nachází 248 železničních stanic a zastávek na 880 km železniční sítě. Právě mezi Českými Budějovicemi a Lincem vedla první koněspřežná železnice na evropském kontinentu. Z historického pohledu došlo k útlumu železniční dopravy v jižních Čechách mezi Českem a Rakouskem po roce 1948, kdy byly provozovány 2 hraniční přechody - zejména kvůli nákladní dopravě - Horní Dvořiště a České Velenice. Přechod Slavonice - Fratres byl uzavřen. Osobní vlaky strávily kvůli kontrolám na hranicích více jak dvě hodiny a četnost spojů byla velmi nízká. Na přechodu Horní Dvořiště - Summerau jezdil jeden pár osobních vlaků, na přechodu České Velenice - Gmünd mezinárodní rychlík Vindobona a noční rychlík Sanssouci. Po roce 1989 se hranice otevřely a začal stoupat i počet železničních spojů pravidelných, sezónních i mimořádných. Zavedl se rychlík do Benátek a do Vídně. Od loňského prosince jezdí přes hraniční přechod Horní Dvořiště - Summerau nově vlak Ex/EC 100/101 Jože Plečnik na rameni Sever - Jih v relaci Praha - Lublaň.
zdroj: ČT 24, Proměny železnice v regionech, ČD
1 2 | Zpráv na stránku: |
ke 20/30km/h: je způsobena tí, když jede 810+010+010 do kopce:-D:-D
Revitalizace tech lokalek jde udelat i radou skromnejsich kroku, ale CD na to nema myslenkovou kapacitu... viz ta rychlost 30 km/h v useku prilehlem k CB: tim muze jezdit jen uplny silenec a ne lide dojizdejici do CB (pritom je to nejlepsi byznys, jaky v regionalni doprave lze dostat s trvalymi a relativne velkymi objemy).
Jako odpoved vandalum se proto statni drahy prestaly starat nejen o pristresek, ale pro jistotu prestaly udrzovat i odvodneni a buhvico jeste.
Ne, vandalove jsou opravdu jen spicka ledovce... Podobnymi pseudoargumenty se ale maskoval slendrian uz za totace...
To, jak vypadaji zastavky a nadrazi neni mnohdy zpusobene temi, kdo ridi, ale temi, kdo jezdi. Koneckoncu, nemusime jit ani na 1. koridor, staci se podivat na zastavku Praha-Mecholupy na 4. koridoru, ktera byla vybudovana loni na podzim. Dneska je neskutecne pocmarana, zprasena, sklenene tabule bud poskrabany, nebo uplne vykopnuty a celkove vypada snad jeste hur, ney pred rekontrukci.
To neni vedenim, to je moralni kvalitou celeho naroda, ktera je proste tristni. Dokad se bude nas(predevsim pubertalni a postpuberalni) vykvet chovat jako dobytek a nebude mit ani nejmensi uctu k verejnemu majetku, pak se tezko neco nekdy zmeni.
Kdo by asi jako turista jezdil do Krumlova vlakem? Na dovolene se clovek chce mit hezky, do cehoz mi moc nezapada jet hodinu 31 km z Budejovic na ulepene kozence v sukafonu bez klimy a normalnich oken.
A kdyz neco ridi blbci, nepomuze ani svecena voda, natoz koridor (podivej se na 1TK, co po nem jezdi za soupravy na R a "IC" a jak vypadaji zastavky a nadrazi par let po zasadni rekonstrukci.).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.