..: Na Karvinsku nesouhlasí s novým návrhem JŘ :..
Karviná - Nevoli vyvolává mezi obyvateli Karviné záměr Českých drah zrušit kvalitní vlakové spoje, které spojují město se světem. Do Karviné jezdí nyní denně čtyři páry vlaků kategorie InterCity a EuroCity, které lidem umožňují přímé spojení s Prahou i se Slovenskem. Koncem letošního roku je však chtějí České dráhy zrušit, píše dnešní regionální příloha Mladé fronty Dnes. V připravovaném návrhu nového jízdního řádu, který začne platit 9. prosince, dráhy počítají už jen s jediným párem spoje InterCity. Ten zastaví v Karviné a skončí v Českém Těšíně. Na Slovensko už nepojede.
To se však nezamlouvá představitelům karvinského magistrátu, kteří prostřednictvím krajského úřadu vyjednávají o zachování přímého spojení s Prahou ve stejném rozsahu i kvalitě jako dosud.
"Karviná má přímé spojení s Prahou někdy od roku 1871. Velmi nás zaskočilo, že podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by o to měla najednou přijít" řekl listu tajemník karvinského magistrátu Roman Nogol. Podle něj je nelogické a nepřípustné, aby přímé spojení zůstalo Havířovu, Bohumínu i Českému Těšínu, ale bývalé okresní město s 65.000 obyvateli ho ztratilo. Tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj říká, že dráhy se musí chovat ekonomicky, ale ujišťuje, že Karviná o kvalitní spojení s Prahou nepřijde. Naopak, cesta se zkrátí. "Cestujících do Prahy a na Slovensko nenastupuje v Karviné zdaleka tolik jako například v Havířově. Mezinárodní spoj EuroCity skoro nikdo nevyužívá. Vzhledem k tomu, že vlaky vyšší třídy nejsou dotované, jezdí především tam, kde mají využití. Proto se snažíme postavit vlakové spojení tak, aby vyhovovalo potřebám místních obyvatel," uvedl Ondrůj. Dodal, že po změnách bude časně ráno odjíždět z Karviné vlak InterCity do Prahy, odkud se večer vrátí zpátky. "Kromě toho bude Karviná přípojovými vlaky navázána na nově zavedený rychlý spoj InterCity s obchodním názvem Manažer, což je ranní vlak, který bude vyjíždět z Bohumína a zastavovat jako Pendolino v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze," vysvětlil Ondrůj. Podle něj se tak obyvatelé Karviné dostanou do Prahy o několik desítek minut rychleji než dnes. Příští rok navíc začne modernizace slovenské železniční trati, která zpomalí dopravu. Dráhy obou zemí proto daly přednost kratší a více využívané trase přes Havířov.
Výhrady vůči politice Českých drah mají i obyvatelé Bohumína. Mnozí se podivují nad tím, že supervlak Pendolino nenabírá cestující také na jejich nádraží. Pendolino totiž po ukončení cesty mezi Prahou a Ostravou jede do Bohumína, kde přečká dobu, než vyrazí opět do Prahy. Ovšem pokud chtějí tímto moderním vlakem cestovat Bohumínští musí jet jinými vlaky do Ostravy a tam teprve na Pendolino nasednout. S nástupem cestujících v Bohumíně však dráhy nepočítají.

Payus Poslat mail autorovi | 29.8.2006 (13:33)
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
31.08.2006 (15:02)  
paolo:
zní to logicky,ale...kdyby širokodaleko nebylo nějaké významnější nádraží,tak je to pochopitelné.Místo Petrovic(i když nejsou úplně nejmenší) by se zdrželi v Bohumíně,místo Mostů(opravdu hodně malé) asi jakékoliv jiné nádraží(Jablunkov i Třinec jsou rozhodně větší a významnější) po ČTěšín,místo Horní Lidče(taky opravdu hodně malé) Vsetín...to je jen výčet z "mojeho" regionu...mmc ČTěšín i Bohumín jsou takjaktak hraniční nádraží i s policií a celnicí...ještě si tam pamatuju i ploty u vlaků do PL
Registered user paolo 
31.08.2006 (11:11)  
Jak jsem hledal argumenty pro zastavovani EC v prihranicnich stanicich, tak jsem prisel na pravy duvod: problemem je zpozdeni vlaku, za ktere se cizim zeleznicim plati vyznamne pokuty. Takze, kdyz EC Sobieski, Polonia a Praha prijede na hranici s cca 20 minutama na triku, tak se vlastne nic nedeje, protoze masina se vymeni za 3-4 minuty a pasova kontrola se nejak opomene, stejne jsme v EU:-). Vlak pak vjede na polske uzemi na cas a chechtaky zustanou Ceskym draham.
Registered user Budík  mail  
31.08.2006 (9:41)  
Zajíždění ranního Hutníka do Třince se mi taky nelíbí, je to jednak 16 km navíc, objíždění lokomotivy si myslím vyjde lépe v Těšíně,je tam větší nádraží a navíc to tam dělají pravidelně,ale to je čistě soukromý názor:-)
Osobně nechápu, proč začaly vlaky IC zastavovat v Třinci, to za chvilku mohou stát i v Jablunkově-Návsí a pak z nich můžou ČD udělat rychlíky:-(
Registered user Tom  mail  
30.08.2006 (15:35)  
V Mostech stojí všechny vlaky..i EC..
Ale byla tam někde narážka že přepřah v Třinci a Zkouška brzdy stojí čas a peníze??Řekne mi někdo jaký je rozdíl jestli bude přepřah v Těšíně nebo Třinci:??To v Těšíně za to posunovači berou méně??
30.08.2006 (13:42)  
"některá IC už nezastavují v Mostech u Jablunkova."

Které? :-O
Registered user Budulinek4  mail  
30.08.2006 (13:00)  
Můj příspěvek je trochu off topic, ale přesto si neodpustím některé připomínky k diskuzi:

Pendolino do Bohumína:
Někteří prostě nemůžou pochopit, že Pendolino do Bohumína jezdí jen nocovat. Prostě jako jezdí vlaky na ONJ Praha, tak Bohumín je jen ONS Ostrava.. Přijde mě to jako by lidé z Vršovic chtěli, aby tam byla výchozí stanice pro IC/EC vlaky, protože tudy taky projíždějí. Pendolino je čistě politická záležitost a zajíždět s cestujícími do Bohumína je nesmysl, viz analogie s ONJ.

Vlaky končící v Bohumíně:
Je naprosto trapné dodržování odjezdu vlaků v Ostrava-Svinov a hl.nádraží směr Bohumín, který tam končí.
Typický je IC587 Jan Perner, který má ve Svinově 3minutový pobyt, zvlášť když přijede s náskokem.
To se pak cestující na hlavní nádraží (a do Bohumína) po 4-hodinové projížďce další minuty kochají krásným prostředím Svinovského nádraží...
Proč tam proboha není oblíbené "T" (vlak odjíždí po výstupu cestujících) ? Že by někdo s režijkou takto jezdil do Bohumína ?


Zastavování IC/EC vlaků u pohraničních stanic:
...je naprostý přežitek. Všechny argumenty pro zastavování, které zde byly zmíněny, bych shrnul do §1, odstavec a (zkušený čtenář si jistě doplní). Výraz jako "konkurenceschpnost" jde zřejmě u mezinárodní přepravy stranou... Naštěstí se situace zlepšuje a některá IC už nezastavují v Mostech u Jablunkova.
30.08.2006 (12:10)  
Zdravím všechny!
tak kudy povede ten koridor z Č.těšína na ostravu???přes Karvinou nebo Haviřov??? Na těchto sdtránkách se psalo před půlrokem že přes Karvinou??Tam chybí z Těšína jen pár kilometrů do Dětmarovic.A vlaky IC/EC by v Karviné měly zůstat.Město má 65 tisíc obyvatel a podle vyjádření Lazní Darkov, které v Karviné jsou,přijíždí a odjíždí z Karviné směrem do Čech(že by právě vlaky IC/EC) 12 500 lázeňských hostů a 2/3 studentů Slezské univerzity.Navíc jsou to právě ČD které rekonstruovali nádražní budovu v Karviné včetně nového ČD centra a město tam po dohodě s ČD postavilo nové autobusové nádrží.Přes Haviřov by mohly ješzdit vlaky do Brna a přes Karvinou vlaky do Prahy? S možností vzájemného přestupu třeba v Hranicích na Moravě.A i Karviná i Havířov by tak zavřely hubu a ČD by měly klid a cestující...A ten Hutnik do Třince??Kravina šílená.Hutnik přijede večer do Těšína a potom jede do Bohumína a Perner co přijede večer do Bohumína jede do Třince.Není to blbost? tolik zbytečně najetých kiolomnetrů pro pár cestujících z Třince kteří to mají osobákem do Těšína 10 minut???
Registered user Budík  mail  
30.08.2006 (11:03)  
Nechápu jak se někdo může divit,že Pendolino zajíždí do Bohumína? Do Bohumína nakonec přijedou všechny vlaky na Ostravsku, provádí se tady údržba a např. i zmiňovaný IC 540 Hutník začíná rano v Bohumíně jako souprava jede do Třince a večer se pak jako souprava po ukončení jízdy v Těšíně zase odveze do Bohumína
Zástupcům města jde o 2 ranní spoje SC a 2 večerní spoje,které už beztak do Bohumína jezdí,protože tak soupravy prostě nocují:-)Jde jen o to, aby do nich byl umožněn nástup cestujících...
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
30.08.2006 (9:00)  
spěšňáky by opravdu na kratší vzdálenosti stačily.kór v takové "roztahané" aglomeraci,jakou Ostravsko určitě je.
Např.: Studénka-Svinov-Karviná-Jablunkov,Opava-Svinov-Havířov-Jablunkov-...Žilina,Bohumin-Svinov-Frýdek M.-Frýdlant...(samozřejmě po část elektrizaci 323).EC/IC(SC,RT) by do oblasti dojel do Ostravy(nepočítám "humusnádraží"Vítkovice,ale spíš rameno Svinov-Os.hl.n.),a do zbytku by byl čekací přestup na Sp do všech koutů této oblasti.Pak bysme už ani neřešili zastavování EC ve skorozastávce Mosty u Jablunkova,nebo továrně Třinec
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
30.08.2006 (0:30)  
waszyn: Nejspíš v tom rameni zavedou NAD :) Kraje si můžou i poručit, v jakou dobu má spoj přesně jezdit? Btw, na kratší vzdálenosti by Sp docela stačil, nemyslíte?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko