Paříž - Společnost Eurotunnel, která provozuje podmořské spojení mezi Francií a Británií, vyhlásila bankrot. Není schopna splácet dluhy za 6,18 miliardy liber, což je asi 260 miliard korun. Eurotunnel požádal o ochranu před věřiteli, což se rovná návrhu na bankrot, a soud v Paříži firmě vyhověl. Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci. Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen. I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem. Vlaky Eurostar mají zatím stále jezdit.
Zdroj: Novinky
Problém je, že tunelem dál jezdí pouze EST a shuttely pro auta. Osobní doprava prakticky neexistuje. Takže v tomto případě je lepší nasednout v Calais na nějaký trajekt do Doveru a na druhé straně zase pokračovat obyčejným rychlíkem do Londýna.
Jinak stanice, která je blíže tunelu se jmenuje Calais-Frethun. Calais Ville je prakticky v centru města a je odtamtud kousek do přístavu na trajekt.
Ten Londyn-Folkestone vidim (ojp.nationalrail.co.uk) zpatecni 25-30 liber
Společnost Stena Line na trajektu Hoek van Holland – Harwich :
dospělá osoba 44 EURO
auto + 1 dospělá osoba nejlevnější 164 EURO
auto + 2 dospělé osoby nejlevnější 186 EURO
auto + 3 dospělé osoby nejlevnější 208 EURO
Společnost P&Q Calais – Dover za dospělou osobu 25 EURO
Rotterdam – Hull 32,75 EURO
dospělá osoba 44 EURO
auto + 1 dospělá osoba nejlevnější 164 EURO
auto + 2 dospělé osoby nejlevnější 186 EURO
Společnost P&Q Calais – Dover za dospělou osobu 25 EURO
Rotterdam – Hull 32,75 EURO
auto + 3 dospělé osoby nejlevnější 208 EURO
Já když jedu pod stan, tak si s sebou obvykle Camping Gaz a velký nůž beru.. Do letadla si toto nádobíčko člověk vzít ale nesmí..
Výběr několika tarifů Paris-London:
obyčejná jízdenka jedním směrem 223,50 EUR (vyměnitelná, vratitelná)
obyčejná jízdenka zpáteční 415,- EUR (vyměnitelná, vratitelná)
jízdenka s pevným datem od 70,- EUR do 400,- EUR (nevyměnitelná, nevratitelná, vždy zpáteční, nutnost zůstat ze soboty na neděli)
mládežnická s pevným datem jedním směrem 60,- EUR
mládežnická s pevným datem zpáteční 75,- EUR
příplatek k InterRailu 75,- EUR za 1 cestu
Průměrný cestovní čas 2h40 na 522 km je velice solidní, je to z centra do centra města, Eurostar je navíc
oproti TGV vlak velice komfortní. Po dobudování posledního úseku VRT před Londýnem letos na podzim se
jízní doba v GVD 2006/07 zkrátí na 2h20. Zde je třeba uznat, že za rychlost a kvalitu se holt platí. Cesta ledadlem z Paříže do Londýna bude díky nízkonákladovkám v mnohých případech citelně levnější, nikoliv však rychlejší. Navíc
pokud někdo přepravuje problematické předměty (např. propan-butanové flašky, velké nože), výhoda železnice je naprosto jasná.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.