..: Společnost Eurotunnel zbankrotovala :..

Paříž - Společnost Eurotunnel, která provozuje podmořské spojení mezi Francií a Británií, vyhlásila bankrot. Není schopna splácet dluhy za 6,18 miliardy liber, což je asi 260 miliard korun. Eurotunnel požádal o ochranu před věřiteli, což se rovná návrhu na bankrot, a soud v Paříži firmě vyhověl. Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci. Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen. I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem. Vlaky Eurostar mají zatím stále jezdit.

Zdroj: Novinky


CSPSV | 2.8.2006 (16:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie Spojené království


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.08.2006 (23:13)  
Například TGV 7229 Paris Nord 9h58 - Calais Ville 11h38 plná jízdenka za 52,30 EUR. Jenže když budete mít InterRail, zaplatíte jen 3 EUR rezervaci a jedete...

Problém je, že tunelem dál jezdí pouze EST a shuttely pro auta. Osobní doprava prakticky neexistuje. Takže v tomto případě je lepší nasednout v Calais na nějaký trajekt do Doveru a na druhé straně zase pokračovat obyčejným rychlíkem do Londýna.

Jinak stanice, která je blíže tunelu se jmenuje Calais-Frethun. Calais Ville je prakticky v centru města a je odtamtud kousek do přístavu na trajekt.
registrovaný uživatel M 
03.08.2006 (22:06)  
No ja doplnim, ze zpatecni letenka s Air France za 14 dni de Gaulle-Heathrow zhruba 110 euro (vcetne poplatku)

Ten Londyn-Folkestone vidim (ojp.nationalrail.co.uk) zpatecni 25-30 liber
03.08.2006 (20:47)  
Doplním, že jízdenka Paris - Calais bez Eurostaru stojí cca 46 Euro (voyages-sncf.com). Pokud někdo zjistíte Dover - Londýn, budeme mít dobré srovnání s EST.
03.08.2006 (20:31)  
Do předchozí verze se vloudila chybička – cena STENA LINE má to být takhle :


Společnost Stena Line na trajektu Hoek van Holland – Harwich :
dospělá osoba 44 EURO
auto + 1 dospělá osoba nejlevnější 164 EURO
auto + 2 dospělé osoby nejlevnější 186 EURO
auto + 3 dospělé osoby nejlevnější 208 EURO

Společnost P&Q Calais – Dover za dospělou osobu 25 EURO

Rotterdam – Hull 32,75 EURO
03.08.2006 (20:00)  
Společnost Stena Line na trajektu Hoek van Holland – Harwich :
dospělá osoba 44 EURO
auto + 1 dospělá osoba nejlevnější 164 EURO
auto + 2 dospělé osoby nejlevnější 186 EURO

Společnost P&Q Calais – Dover za dospělou osobu 25 EURO

Rotterdam – Hull 32,75 EURO
auto + 3 dospělé osoby nejlevnější 208 EURO
registrovaný uživatel M 
03.08.2006 (14:28)  
Pariz-Londyn je typicka trasa pro cestovani pod stan. No ale cert to vem:-))
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.08.2006 (14:06)  
Já teda nevím, co je na tom neobvyklého;-)

Já když jedu pod stan, tak si s sebou obvykle Camping Gaz a velký nůž beru.. Do letadla si toto nádobíčko člověk vzít ale nesmí..
registrovaný uživatel M 
03.08.2006 (13:33)  
Jo, taky jsem se u toho krapet zarazil:-)
registrovaný uživatel mic 
03.08.2006 (11:22)  
... už se vidím jak vozím propanbutanové flašky z paříže do londýna a zpět si vezu dlouhé nože:o)))) ale jako příklad dobrý...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.08.2006 (9:22)  
Nevím jak moc to jezdí vytížené, Eurostarem Paris-London jsem ještě nejel, ale ceny jsou dost vysoké i pro Francouze nebo Angličany. Na druhou stranu je jasné, že společnost EUROSTAR (koncorcium SNCF, SNCB a nějaké anglické společnosti) nemůže držet tarify nikterak nízko, pokud musí platit Eurotunelu vysoké mítné za dopravní cestu.

Výběr několika tarifů Paris-London:

obyčejná jízdenka jedním směrem 223,50 EUR (vyměnitelná, vratitelná)
obyčejná jízdenka zpáteční 415,- EUR (vyměnitelná, vratitelná)

jízdenka s pevným datem od 70,- EUR do 400,- EUR (nevyměnitelná, nevratitelná, vždy zpáteční, nutnost zůstat ze soboty na neděli)

mládežnická s pevným datem jedním směrem 60,- EUR
mládežnická s pevným datem zpáteční 75,- EUR

příplatek k InterRailu 75,- EUR za 1 cestu

Průměrný cestovní čas 2h40 na 522 km je velice solidní, je to z centra do centra města, Eurostar je navíc
oproti TGV vlak velice komfortní. Po dobudování posledního úseku VRT před Londýnem letos na podzim se
jízní doba v GVD 2006/07 zkrátí na 2h20. Zde je třeba uznat, že za rychlost a kvalitu se holt platí. Cesta ledadlem z Paříže do Londýna bude díky nízkonákladovkám v mnohých případech citelně levnější, nikoliv však rychlejší. Navíc
pokud někdo přepravuje problematické předměty (např. propan-butanové flašky, velké nože), výhoda železnice je naprosto jasná.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko