Paříž - Společnost Eurotunnel, která provozuje podmořské spojení mezi Francií a Británií, vyhlásila bankrot. Není schopna splácet dluhy za 6,18 miliardy liber, což je asi 260 miliard korun. Eurotunnel požádal o ochranu před věřiteli, což se rovná návrhu na bankrot, a soud v Paříži firmě vyhověl. Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci. Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen. I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem. Vlaky Eurostar mají zatím stále jezdit.
Zdroj: Novinky
Jedu-li ovšem za poznáním celé země (ten Londým bude pouze několikadenní zastávkou) použiju InterRail-GLOBAL -26 za 308 EUR, což je při současném drážním kursu 8932 Kč. Platí to celý měsíc a můžeš na to najezdit neomezeně kilometrů.
V tuto chvíli začnu řešit technický problém, jak se na Britské ostrovy dostat. EST je pro cestu skrz kanál samozřejmě nejpohodlnější a nejrychlejší. Ale má mnohá mínus (nemožnost převážet plynové bomby a "zbraně") a cena k InterRailu příplatek 65 EUR, což je vzhledem k ceně celého IR dosti šílené.
Pokud chci ve Velké Británii existovat déle než týden, nezbývá nic jiného, než tam jet pod stan a žrát na pastvě s krávami a ovcemi.
Pokud by nevezl ty noze a bomby a nejel by tam v "business times", tak
za 167 EUR by se do Londyna mohl Eurostarem dostat: Sparnight (58E) do Kolina, nejlevnejsi tarif Thalysu do Bruselu (19E) a dal nejlevnejsi tarif Eurostaru (80E).
Asi rok jsem před 6 lety takřka denně cestoval přes Waterloo - příměstskou. Do terminálu Eurostar (kromě toho, že jsem díky souběžné jízdě nakukoval do oken vlaku - vždycky plno) jsem nakukoval hodně a fakt to tam vypadá jako na letišti, mj. je třeba se k odjezdu dostavit min. 30 minut před odjezdem. Z nádražního foyer se sjíždí eskalátory o úroveň níž, kde probíhá odbavení. Po odbavení se vyjíždí opět eskalátory vzhůru na perón, tam už ale vidět není. Samozřejmě jsem tím nikdy nejel, ale rámy tam asi budou... Zajímalo by mě, jestli pasažéři Orient Expresu (VSOE), kteří míří do Londýna, musí také projít rámem. Prý to jezdí tunelem.
Diky za zkazeny leto, babo jedna:-)
Asi Vám neudělám tadost s těmi noži a plynem (které beztak nepotřebujeme:-). Na britských stránkách věnovaných poutím do Compostely (http://www.csj.org.uk/planning.htm) jsem mj. našel toto:
A warning
Eurostar won't accept knives or cannisters of Camping Gaz, and confiscate them at Waterloo. Send your Swiss Army knife to yourself Poste Restante/Lista de Correos at the start (or soon after) of your walk, and reckon to buy your Camping Gaz cylinder locally.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.