..: Společnost Eurotunnel zbankrotovala :..

Paříž - Společnost Eurotunnel, která provozuje podmořské spojení mezi Francií a Británií, vyhlásila bankrot. Není schopna splácet dluhy za 6,18 miliardy liber, což je asi 260 miliard korun. Eurotunnel požádal o ochranu před věřiteli, což se rovná návrhu na bankrot, a soud v Paříži firmě vyhověl. Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci. Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen. I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem. Vlaky Eurostar mají zatím stále jezdit.

Zdroj: Novinky


CSPSV | 2.8.2006 (16:39)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Francie Spojené království


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.08.2006 (5:37)  
Nevíme, jaké byly finanční podmínky, ale zřejmě původní investoři měli velké oči a mysleli, že si vyrejžují i na tunel silniční. To se nestalo, takže od toho dávaj ruce pryč. Jestliže je provoz dostatečně ziskový, pak jde o to obrovskou ivestici hodit na státní kasičky.
Podobně (jenže smlouvu předem) to chtěli udělat Izraelité u nás s dálnicí do Ostravy, kde by měli čistý zisk 100 miliard od státu.

Z toho vyplývá, že na velké dopravní stavby se musí pohlížet trochu jinak, než na obyčejný kšeft s plechovkami. Jak to ale má být, to tady asi nevydiskutujeme.
02.08.2006 (21:39)  
Projektanti Eurotunelu měli patrně špatného učitele zeměpisu. Když se totiž podíváme na mapu, tak zjistíme, že lodní spojení z Holandska nebo Belgie na východní pobřeží Anglie "pomalým" trajektem je přece jen rychlejší než cesta po dálnici "na jih" k Eurotunelu a pak zase po anglickém území "na sever" do střední Anglie, resp. Skotska.
Navíc lodní společnosti nahradily klasické šífy "krabicovými" rychloloděmi.
02.08.2006 (19:48)  
Otazka je, jestli se neco pro "koncoveho uzivatele" zmeni...
Spolecnost po (lonske?) zmene managementu generuje dostatecny zisk, ale neni schopna splacet puvodni obrovske investice (coz asi byla nejvetsi chyba, stavet cele dilo jen ze soukromych penez...)
02.08.2006 (18:17)  
Bylo otázkou času, kdy to přijde
Registered user M 
02.08.2006 (18:02)  
No, rude je celkem jedno, jestli jede tyden nebo tri mesice, ale uznavam, ze o obchodu Francie a Anglie zas az tak moc nevim.
Eurotunel celkove je moc drahy a pomaly (vcetne procedur).
02.08.2006 (17:53)  
O Eurotunnelu zas tak velký přehled nemám, ale nedávno jsem navštívil Narvik. Železná ruda ze Švédska "proudí" co nejkratší cestou po železnici do přístavu, aby se mohla odvézt lodí.

A že se nevyplatí přeprava osob, to mě ani trochu nepřekvapuje...
02.08.2006 (17:29)  
A to eurotunel neuživý nákladní doprava mezi anglií a Evropou? Jezdí tam dost nákladních vlaků?
02.08.2006 (17:13)  
Bál jsem se, kdy to přijde :-( A to jsem zrovna dnes hledal jednomu známému spojení vlakem do Londýna (nemůže létat letadlem kvůli srdci). Snad budou vlaky jezdit...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko