..: Transrapid bude mít v Číně brzy konkurenta :..

Peking - Čína pokročila s vývojem vlastní magnetické dráhy rychleji, než se očekávalo: již v letošním roce má být uvedena do provozu první trať, jak oznamují čínské noviny. Ta by měla být postavena v severočínském přístavním měste Dalian. Další trať, tentokrát ze Šanghaje do Hangzhou, má být dokončena v roce 2009. Dosud v Šanghaji jezdí na 30 kilometrovém úseku německý Transrapid.

Trať v Dailanu, kterou vyvinul šéfinženýr Li Lingqun, má být dlouhá jen 3 kilometry a vlaky zde mají dosahovat rychlosti 220 km/h. Transrapid jezdí v současnosti 430 km/h. China Daily ovšem neuvádí, kolik má dailanská trať stát. Li ovšem sdělil, že jeho vývoj by měl stát polovinu toho, co jiný zahraniční systém. Výzkum byl finacován městem Dailan. Li dále sdělil, že druhý model by měl dosahovat rychlostí kolem 540 km/h.

Zdroj: Suedeutsche.de


CSPSV | 31.7.2006 (14:51)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Čína


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
31.07.2006 (22:34)  
Ono těch 540 km/h je snad dokonce víc, než kdy dokázal nějaký Transrapid jet. Při čínské přičinlivosti jsou shopní kopii dovíst k větší dokonalosti, než originál.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
31.07.2006 (22:30)  
Hawkey: Tak ono to čínské kopírování má jednu výhodu, a to tu, že všechno v číně vyrobené je pak minimálně o polovinu levnější, takže až ten obšlehnutý Transrapid vycizelujou, tak ho se vším všudy můžeme pořídit i za skoro stejné náklady jako klasické VRT. Ačkoliv mi to čínské kopírování opravdu není po chuti, tak pakliže by jedním z jeho důsledků bylo rozšíření maglevu šířeji do světa, dokázal bych nad tím silně přihmouřit oko. Němci se však na to asi dívají jinak...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
31.07.2006 (21:47)  
Hawkey: Samozrejme. Ale pro vnitrostatni vyuziti nepouzitelny. A me zajima, jak se dostanu z Ovy do Olomouce, do Zlina, do Vsetina, do Pardubic, do Prahy a podobne. A to proto, ze do destinaci uvnitr republiky cestuju asi padesatkrat casteji nez do zahranici.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.07.2006 (21:40)  
Space: mit ho v CR hloupost neni za jedine podminky .. bude to soucast evropske site.
registrovaný uživatel Space 
31.07.2006 (21:12)  
ad Transrapid v ČR:
Mít to u nás je blbost. Je vážně nutné přejet republiku za dvě hodiny? A i kdyby náhodou ano - kolik cestujících by to chtělo využít a kolik by si jich to pravidelně platilo? V Česku prostě není kam jezdit.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.07.2006 (20:52)  
MirekM: on sice jakysi projekt existuje, nicmene nakladnost vystabvy a porizeni vozidel je takova, ze si to tady dlouho nidko nedovoli. Jen pro zajimavost .. 1 km dvoukolejne trate stoji cca 1,2 mld CZK, (VRT 500 mil CZK), vozidla, ICE 3 pohybuji nekde kolem 25 mil Euro, stejne kapacitni Transrapid stoji cca 4× tolik
registrovaný uživatel MirekM  mail  
31.07.2006 (20:24)  
A nemohly by ČD místo „plánovaných“ VRT rovnou stavět Transrapid? :D
(Než se k tomu dostanou, tak už nejspíš po Evropě bude Transrapid jezdit…)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.07.2006 (20:12)  
Tom: jel jsem v tom "jen" 396 km/h a muzu ti rict, ze je uplne o nesem jinem nez konvencni zeleznicni doprava.
registrovaný uživatel Tom  mail  
31.07.2006 (16:48)  
Jo takové cestování vlakem 400 nebo 500 km/h nemusí být špatné...
To by už asi každý po kontinentu jezdil tímhle než letadlem...
31.07.2006 (16:19)  
Šanghaj - Hangzhou je trochu jiný směr a vzdálenost než původně plánovaný Šanghaj - Peking (plánovaný ještě s Němci). I tak to bude asi nejdelší betonový viadukt na světě. V tom Dalianu je to věc prestiže a pokusnictví, než že by to mělo dopravní význam.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko